Δον Ζουάν

2

Σπιρτόζικη σατιρική κομεντί που γλιστρά στο διδακτισμό και στην αφέλεια, σκηνοθετικό ντεμπούτο του ηθοποιού Τζότζεφ Γκόρντον-Λέβιτ («Inception», «Looper»).

Δον Ζουάν

Ο Τζον, λαϊκό παιδί και γυναικάς που περνάει την ώρα του στο γυμναστήριο και στα μπαρ με την παλιοπαρέα του, έχει μια ιδιαίτερη αδυναμία: είναι κολλημένος με το διαδικτυακό πορνό. Όταν γνωρίζει την Μπάρμπαρα, τη γυναίκα των ονείρων του, θα προσπαθήσει να αλλάξει την αγαπημένη του συνήθεια, πράγμα καθόλου εύκολο. Σπιρτόζικη σατιρική κομεντί που γλιστρά στο διδακτισμό και στην αφέλεια, σκηνοθετικό ντεμπούτο του ηθοποιού Τζότζεφ Γκόρντον-Λέβιτ («Inception», «Looper»).

Δον Ζουάν - εικόνα 1

Η θοποιός ευρείας γκάμας («Inception», «Σκοτεινός Ιππότης: Η Επιστροφή», «Looper»), ο 32χρονος Τζότζεφ Γκόρντον-Λέβιτ φαίνεται πως νιώθει μεγαλύτερη άνεση παίζοντας σε κωμικούς τόνους. Όχι μόνο γιατί κέρδισε τις δύο υποψηφιότητές του για Χρυσή Σφαίρα από ανάλαφρους ρόλους («(500) Μέρες με τη Σάμερ», «50/50») αλλά και γιατί αποφασίζει να κάνει το σεναριακό και σκηνοθετικό ντεμπούτο του με μια εναλλακτική κομεντί. Σε αυτή μάλιστα, στην οποία και πρωταγωνιστεί, δεν χαρίζεται καθόλου στον εαυτό του, αναλαμβάνοντας να ερμηνεύσει έναν ελαφρόμυαλο και μάλλον αφελή χαρακτήρα. Ο Τζον Μαρτέλο είναι ένα λαϊκό παιδί που δουλεύει ως μπάρμαν και περνάει την ώρα του μόνος στο γυμναστήριο ή στα κλαμπ με τους δύο κολλητούς του.
Γοητευτικός γυναικάς, δεν έχει πρόβλημα να «χτυπήσει» κάθε τόσο­ ένα θηλυκό «10άρι», το σεξ μαζί της όμως δεν συγκρίνεται με την ιδιαίτερη διαδικτυακή του αδυναμία: να παρακολουθεί νυχθημερόν πορνό στον υπολογιστή και να ικανοποιείται χωρίς… παρτενέρ. Όταν γνωρίζει την Μπάρμπαρα, τη γυναίκα των ονείρων του, θα προσπαθήσει να αλλάξει την αγαπημένη του συνήθεια, πράγμα καθόλου –μα καθόλου– εύκολο. Ο γρήγορος, κοφτός και παιχνιδιάρικος τρόπος με τον οποίο ο Γκόρντον-Λέβιτ μας παρουσιάζει τον (alter ego;) ήρωά του κρατά τις ειρωνικές ισορροπίες και παρά τις αστείες υπερβολές, όπως αυτή της εβδομαδιαίας εκκλησιαστικής εξομολόγησης, κάνει τη σχέση του τόσο με το σέξι «τσόκαρο» Μπάρμπαρα όσο και με τη μεγαλύτερη σε ηλικία συμμαθήτριά του στο νυχτερινό σχολείο Έσθερ να έχουν ζουμί­. Χωρίς ακριβώς να τους κολακεύει­, αλλά και χωρίς ο σαρκασμός του να γίνει μισανθρωπικός, πλησιάζει με ζέστη όλους τους αγκιστρωμένους στον εθισμό τους χαρακτήρες του και μοιάζει να νοιάζεται γι’ αυτούς. Είναι κρίμα όμως ότι θέλει να τους χρησιμοποιήσει και ως φορείς διδακτικών –κι εντελώς κοινότοπων– μηνυμάτων, οδηγώντας τη χαζοχαρούμενη αλλά ειλικρινή, μπερδεμένη αλλά γεμάτη πείσμα πορεία τους σε έναν τόσο εύκολο και ανώδυνο προορισμό.

ΗΠΑ. 2013. Διάρκεια: 90΄. Διανομή: SEVEN FILMS.

Περισσότερες πληροφορίες

Δον Ζουάν

Don Jon
2
  • Δραματική κομεντί
  • 2013
  • Διάρκεια: 90 '
  • Τζότζεφ Γκόρντον - Λέβιτ

Ο Τζον, λαϊκό παιδί και γυναικάς που περνάει την ώρα του στο γυμναστήριο και στα μπαρ με την παλιοπαρέα του, έχει μια ιδιαίτερη αδυναμία: είναι κολλημένος με το διαδικτυακό πορνό. Όταν γνωρίζει την Μπάρμπαρα, τη γυναίκα των ονείρων του, θα προσπαθήσει να αλλάξει την πιο αγαπημένη του συνήθεια, πράγμα καθόλου εύκολο.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Μην Ανοίγεις την Πόρτα

Η πρώτη ταινία των Unboxholics είναι ένα ψυχολογικό θρίλερ με υποβλητική ατμόσφαιρα, αλλά ελάχιστο ψαχνό. Δραματικά ισχνό και σκηνοθετημένο μονότονα, κορυφώνεται χωρίς την παραμικρή έκπληξη.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
25/04/2024

Οι Αντίπαλοι

Σεναριακό υπόδειγμα αθλητικού (μελο)δράματος πάνω στις απρόβλεπτες διαδρομές των ανθρώπινων επιθυμιών. "Χορογραφημένο" με ερωτική ένταση και σκηνοθετημένο με φλασάτη, βιντεοκλιπίστικη αυταρέσκεια.

Ζωντανό Πνεύμα

Δύο κόσμοι και τρεις γενιές συγκρούονται σε ένα δράμα ενηλικίωσης με στοιχεία μαγικού ρεαλισμού, κωμωδίας και θρίλερ, το οποίο, όμως, ασθμαίνει για να βρει την ιδανική ισορροπία.

Ο Τελευταίος Ήρωας

Κουστουριτσική, ξέφρενη και βιτριολική σάτιρα, η οποία βγαίνει απ’ τα νερά της όταν προσπαθεί, αδίκως, να σοβαρευτεί και να περάσει "μηνύματα".

Σούπερ Μάγκι

Σίκουελ ενός διεκπεραιωτικά στημένου αυστραλέζικου animation, το οποίο καταγγέλλει απλοϊκά τους κινδύνους της υπνωτιστικά γοητευτικής νέας εικονικής πραγματικότητας.

Ο Μύλος και ο Σταυρός

Με κάδρα που παραπέμπουν σε πίνακες της φλαμανδικής και της ολλανδικής σχολής, ο Μαγιέφσκι στήνει μια οπτικά μεγαλοπρεπή αλληγορία πάνω στην τέχνη, την αληθινή ζωή και την ανθρώπινη μισαλλοδοξία.

"Ίχνη αιωνιότητας: Θόδωρος Αγγελόπουλος": Μια ημερίδα για το έργο του σπουδαίου σκηνοθέτη

Στην ημερίδα θα παρουσιάσουν κεντρικές εισηγήσεις των Βρασίδα Καραλή και Sylvie Rollet που έχουν μελετήσει σε βάθος το καλλιτεχνικό έργο και τη γλώσσα του διεθνώς καταξιωμένου σκηνοθέτη.