Πολ Τόμας Αντερσον

Στο «Θα χυθεί αίμα», ο γέννημα θρέμμα Καλιφορνέζος Πολ Τόμας Άντερσον αποφάσισε να ξετυλίξει μπροστά απ' τις κάμερες ένα σημαντικό κεφάλαιο της ιστορίας των προγόνων του, με επικεφαλής έναν συγκλονιστικό Ντάνιελ Ντέι Λιούις. Πίσω από τις κάμερες, πάλι, είναι μια άλλη ιστορία – όπως μας αποκάλυψε στο σύντομο πέρασμά του από την Αθήνα.

Πολ Τόμας Αντερσον

Στο «Θα χυθεί αίμα», ο γέννημα θρέμμα Καλιφορνέζος Πολ Τόμας Άντερσον αποφάσισε να ξετυλίξει μπροστά απ' τις κάμερες ένα σημαντικό κεφάλαιο της ιστορίας των προγόνων του, με επικεφαλής έναν συγκλονιστικό Ντάνιελ Ντέι Λιούις. Πίσω από τις κάμερες, πάλι, είναι μια άλλη ιστορία – όπως μας αποκάλυψε στο σύντομο πέρασμά του από την Αθήνα.

Πολ Τόμας Αντερσον - εικόνα 1

"Ξέφρενες Νύχτες" (1997), «Μανόλια» (1999) και «Χτυπημένος από έρωτα» (2002) ήταν μόνο τρία απ' τα πολλά υποσχόμενα δείγματα του σεναριογράφου-σκηνοθέτη Άντερσον, γεμάτα τόλμη, φρεσκάδα και ευρηματικότητα. Η πέμπτη και πιο φιλόδοξη ταινία του, με θέμα ένα εξίσου φιλόδοξο κυνήγι πετρελαίου, τον έχει ήδη ανταμείψει με οκτώ οσκαρικές υποψηφιότητες. Τι νομίζεις ότι έχει αναζωπυρώσει τελευταία το ενδιαφέρον για την αμερικάνικη Δύση;

Προσωπικά, μεγάλωσα στην Καλιφόρνια και οι πετρελαιοπηγές υπήρχαν παντού τριγύρω. Θέλησα να πω αυτή την ιστορία από ενδιαφέρον και αγάπη για την πολιτεία μου. Δεν είχα πραγματικό πάθος με την Άγρια Δύση, πέρα απ' το γεγονός, φυσικά, ότι κάθε αμερικανάκι ονειρεύεται να κάνει κάποτε ένα γουέστερν!

Υπήρχε κάτι που σε φόβιζε σ' ένα τόσο μεγαλεπήβολο project;

Περισσότερο ήμουν ενθουσιασμένος με τις δυνατότητες. Υπήρχαν, βέβαια, πολλά ερωτήματα, όπως, λ.χ., πώς φτιάχνουμε μια πετρελαιοπηγή. Σύντομα όμως αρχίσαμε να «ψαρεύουμε» λύσεις και τελικά τελειώσαμε τα γυρίσματα σε 65 μόνο ημέρες – και με πολύ μικρότερο budget απ' τη «Μανόλια» ή το «Χτυπημένος από έρωτα». Δεν υπήρχε χρόνος για ανησυχίες!

Φαίνεται πως το μέγεθος της ανθρώπινης φιλοδοξίας, με κάθε κόστος, παραμένει αναλλοίωτο μέχρι σήμερα. Αυτό το στοιχείο σε εξιτάρισε στην ιστορία;

Ίσως στην αρχή, γιατί ήμουν περίεργος ν' ανακαλύψω τι είναι ακριβώς αυτό που λατρεύουν οι άνθρωποι, από πού ξεκίνησε, γιατί έχει κάνει τόση ζημιά. Η λεπτομερής περιγραφή, όμως, για το τι ακριβώς είναι και από πού έρχεται το πετρέλαιο με απορρόφησαν τόσο που όλοι αυτοί οι παραλληλισμοί απλώς εξαφανίστηκαν στη διαδρομή.

Ξεγυμνώνεις την υποκρισία της εκκλησίας στο πρόσωπο ενός χαρισματικού ψευδοπροφήτη. Σκέφτηκες ότι κάτι τέτοιο θα ήταν πρόκληση στα πιστεύω της συντηρητικής Αμερικής;

Πέρασε για λίγο απ' το μυαλό μου, αλλά το θεώρησα άτοπο. Νομίζω πως κανένας πιστός δεν έχει αντίρρηση ότι οι άνθρωποι στρέφονται προς τη θρησκεία όταν έχουν ανάγκη ή ότι υπήρξαν (και υπάρχουν) πολλοί ψευδοπροφήτες που έκαναν κατάχρηση εξουσίας.

Πώς αντέδρασε ο Ντάνιελ Ντέι Λιούις σε τόσα χαστούκια;

Το πήρε καλά, είναι σκληρός… Αισθάνομαι φρικτά, αλλά σπάσαμε πολλή πλάκα στα γυρίσματα!

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Επαγγελματίας Υπνοβάτης

Ενδιαφέρουσα ιδέα που μένει απλά υποσχόμενη, μιας και υλοποιείται με σεναριακή χοντροκοπιά, ερμηνευτική ανεπάρκεια και αφηγηματική προχειρότητα.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
25/04/2024

Μην Ανοίγεις την Πόρτα

Η πρώτη ταινία των Unboxholics είναι ένα ψυχολογικό θρίλερ με υποβλητική ατμόσφαιρα, αλλά ελάχιστο ψαχνό. Δραματικά ισχνό και σκηνοθετημένο μονότονα, κορυφώνεται χωρίς την παραμικρή έκπληξη.

Οι Αντίπαλοι

Σεναριακό υπόδειγμα αθλητικού (μελο)δράματος πάνω στις απρόβλεπτες διαδρομές των ανθρώπινων επιθυμιών. "Χορογραφημένο" με ερωτική ένταση και σκηνοθετημένο με φλασάτη, βιντεοκλιπίστικη αυταρέσκεια.

Ζωντανό Πνεύμα

Δύο κόσμοι και τρεις γενιές συγκρούονται σε ένα δράμα ενηλικίωσης με στοιχεία μαγικού ρεαλισμού, κωμωδίας και θρίλερ, το οποίο, όμως, ασθμαίνει για να βρει την ιδανική ισορροπία.

Ο Τελευταίος Ήρωας

Κουστουριτσική, ξέφρενη και βιτριολική σάτιρα, η οποία βγαίνει απ’ τα νερά της όταν προσπαθεί, αδίκως, να σοβαρευτεί και να περάσει "μηνύματα".

Σούπερ Μάγκι

Σίκουελ ενός διεκπεραιωτικά στημένου αυστραλέζικου animation, το οποίο καταγγέλλει απλοϊκά τους κινδύνους της υπνωτιστικά γοητευτικής νέας εικονικής πραγματικότητας.

Ο Μύλος και ο Σταυρός

Με κάδρα που παραπέμπουν σε πίνακες της φλαμανδικής και της ολλανδικής σχολής, ο Μαγιέφσκι στήνει μια οπτικά μεγαλοπρεπή αλληγορία πάνω στην τέχνη, την αληθινή ζωή και την ανθρώπινη μισαλλοδοξία.