Saison Morte

1,5

Αστυνομικό θρίλερ με λιγοστές ιδέες και περισσότερες (σεναριακές) παθογένειες, το οποίο πέφτει ηρωικά μαχόμενο με όλα τα –ξεπερασμένα και μοντέρνα– κλισέ του είδους.

saison-morte

Η Μήλος σε νεκρή τουριστική περίοδο. Πρωτότυπο ντεκόρ για μια ιστορία μυστηρίου και την πρώτη ταινία του Θανάση Τότσικα σε σενάριο Παναγιώτη Ιωσηφέλη ("Κανένας", "Η Αγάπη Έρχεται στο Τέλος"), το οποίο ξεκινάει με ένα αιματοβαμμένο in media res: Ένας τραυματισμένος άντρας πέφτει στις ρόδες ενός αυτοκινήτου, ζητώντας από τον οδηγό του να καλέσει την αστυνομία. Καταφθάνοντας στο απομονωμένο ξενοδοχείο "Paradise", βρίσκουν δολοφονημένους την ιδιοκτήτριά του κι έναν τοπογράφο, συνάδελφο του τραυματισμένου. Την έρευνα αναλαμβάνει ένας έμπειρος αξιωματικός, ο οποίος έρχεται στη Μήλο από την Αθήνα, προσπαθώντας μαζί με τον τοπικό αστυνόμο να βγάλουν άκρη σε μια υπόθεση πολύ πιο περίπλοκη απ’ όσο αρχικά παρουσιάζεται.


Το σύγχρονο ελληνικό σινεμά δεν έχει και τις καλύτερες σχέσεις με τις ταινίες είδους, κάτι το οποίο το "Saison Morte" θα επιβεβαιώσει, παρά τη φιλότιμη προσπάθεια. Το σενάριό του κρατάει επικεντρωμένη σε λίγους χαρακτήρες την αφηγηματική προσοχή, επιλογή που του προσδίδει σε επίπεδο παραγωγής μια… έντιμη φτώχεια. Το αστυνομικό μυστήριο μοιάζει βγαλμένο από τα 70s (νησί, αρχαιοκαπηλία, ερωτισμός), αλλά διαθέτει μια στοιχειώδη στιβαρότητα, την οποία υποστηρίζει μια ορθογραφημένη, ευπρεπώς απρόσωπη σκηνοθεσία. Εκεί που το όλο κοκτέιλ αρχίζει να… νερώνει είναι στο δέσιμο των κινηματογραφικών υλικών του, αποκαλύπτοντας στην εξέλιξη της πλοκής προβλήματα δομικής συγκρότησης, περιγραφής χαρακτήρων, διηγηματικής σαφήνειας και πειστικών εκπλήξεων. Έτσι, τα χρονικά μπρος-πίσω, με το παρελθόν να αποκαλύπτεται σταδιακά μέσα από διαφορετικές κάθε φορά οπτικές, αφήνουν κενά κατανόησης, ιντριγκαδόρικες υποσχέσεις μένουν ξεκρέμαστες (η τρελή του χωριού και τα αινίγματά της), η χημεία των δύο αστυνομικών δεν λειτουργεί (ο ένας παραείναι φωνακλάς κι άλλος υπερβολικά χαμηλότονος), ενώ το εκκρεμές φινάλε προσθέτει ένα επιπλέον ερωτηματικό σε ένα ήδη ιλιγγιώδες γαϊτανάκι πλαστών υποδείξεων και ανατροπών. Το αποτέλεσμα μοιάζει περισσότερο με πιλότο τηλεοπτικής σειράς, αλλά, τουλάχιστον, Τότσικας και Ιωσηφέλης δεν φοβούνται να αναμετρηθούν μέχρι τελικής πτώσης με όλα τα κλισέ, ξεπερασμένα και μοντέρνα, του αστυνομικού θρίλερ.

Ελλάδα. 2021. Διάρκεια: 97΄.

Περισσότερες πληροφορίες

Saison Morte

1,5
  • Αστυνομική
  • 2021
  • Διάρκεια: 97 '
  • Θανάσης Τότσικας

Χειμώνας στη Μήλο. Οι αστυνομικοί βρίσκουν σ’ ένα απομονωμένο ξενοδοχείο δύο νεκρούς κι έναν τραυματισμένο. Από το νοσοκομείο, ο τελευταίος αρχίζει να τους αφηγείται μια περίπλοκη, μυστηριώδη ιστορία.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Αγγελική Παπούλια πώς βρέθηκες στη Σλοβενία για τον "Τελευταίο Ήρωα";

Η καταξιωμένη Ελληνίδα ηθοποιός μιλά στο "α" για τη συμμετοχή της στη σπιρτόζικη δραμεντί όπου υποδύεται μια εκπρόσωπο πολυεθνικής που αναστατώνει μια μικρή φτωχή κοινωνία.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
25/04/2024

Επαγγελματίας Υπνοβάτης

Ενδιαφέρουσα ιδέα που μένει απλά υποσχόμενη, μιας και υλοποιείται με σεναριακή χοντροκοπιά, ερμηνευτική ανεπάρκεια και αφηγηματική προχειρότητα.

Μην Ανοίγεις την Πόρτα

Η πρώτη ταινία των Unboxholics είναι ένα ψυχολογικό θρίλερ με υποβλητική ατμόσφαιρα, αλλά ελάχιστο ψαχνό. Δραματικά ισχνό και σκηνοθετημένο μονότονα, κορυφώνεται χωρίς την παραμικρή έκπληξη.

Οι Αντίπαλοι

Σεναριακό υπόδειγμα αθλητικού (μελο)δράματος πάνω στις απρόβλεπτες διαδρομές των ανθρώπινων επιθυμιών. "Χορογραφημένο" με ερωτική ένταση και σκηνοθετημένο με φλασάτη, βιντεοκλιπίστικη αυταρέσκεια.

Ζωντανό Πνεύμα

Δύο κόσμοι και τρεις γενιές συγκρούονται σε ένα δράμα ενηλικίωσης με στοιχεία μαγικού ρεαλισμού, κωμωδίας και θρίλερ, το οποίο, όμως, ασθμαίνει για να βρει την ιδανική ισορροπία.

Ο Τελευταίος Ήρωας

Κουστουριτσική, ξέφρενη και βιτριολική σάτιρα, η οποία βγαίνει απ’ τα νερά της όταν προσπαθεί, αδίκως, να σοβαρευτεί και να περάσει "μηνύματα".

Σούπερ Μάγκι

Σίκουελ ενός διεκπεραιωτικά στημένου αυστραλέζικου animation, το οποίο καταγγέλλει απλοϊκά τους κινδύνους της υπνωτιστικά γοητευτικής νέας εικονικής πραγματικότητας.