4o Athens Fashion Film Festival: Η τεχνητή νοημοσύνη στις τέχνες και το σινεμά

Έχοντας ως κεντρικό θέμα την τεχνητή νοημοσύνη στην ανθρώπινη δημιουργικότητα, το 4ο AFFF επεκτείνει τον ανοιχτό διάλογό του με τη μόδα, τον κινηματογράφο και την τέχνη και διερευνά την σχέση τους με το AI.

4ο Athens Fashion Film Festival

Με τίτλο "Art-istic OR Art-ificial?", το 4ο Athens Fashion Film Festival επιστρέφει από Τρίτη 14 Μαρτίου έως Πέμπτη 16 Μαρτίου στο Ωδείο Αθηνών με ελεύθερη είσοδο, με δελτία προτεραιότητας, σε ένα τριήμερο που πρωταγωνιστεί η σύγχρονη κουλτούρα: ταινίες, μόδα, συζητήσεις, gatherings, masterclasses και… τεχνητή νοημοσύνη. 

Έχοντας ως κεντρικό θέμα την τεχνητή νοημοσύνη στην ανθρώπινη δημιουργικότητα, το 4ο AFFF επεκτείνει τον ανοιχτό διάλογό του με τη μόδα, τον κινηματογράφο και την τέχνη και διερευνά την σχέση τους με το AI. Παράλληλα, εξερευνά την ανατρεπτική γενιά των Zoomers μένοντας πιστό στις θεματικές που βάζει κάθε χρόνο, όπως η βιωσιμότητα, η συμπερίληψη, η γυναικεία ενδυνάμωση και η κυκλική οικονομία.

Για τη φετινή οπτική ταυτότητα του AFFF, δημιουργήθηκε μία σειρά απρόβλεπτων και αλληγορικών εικονογραφήσεων, με πρωταγωνιστές τα ανθρωπομορφικά ζώα όπως τα συναντάμε στα παραμύθια και τους μύθους, μέσα σε έναν αλλόκοτο/ανορθόδοξο κόσμο μόδας που τα περιβάλλει, έτσι όπως τα "φαντάστηκε" η τεχνητή νοημοσύνη με την χρήση του midjourney, ένα text-to-image AI, σε Art Direction της Νικόλ Αλεξανδροπούλου και της graphic designer Καρίνα Σαμπάνοβα.

Η ιδρύτρια και Καλλιτεχνική Διευθύντρια του Athens Fashion Film Festival, Νικόλ Αλεξανδροπούλου σημειώνει πως: "Art-istic OR Art-ificial?" Αυτό αναρωτιέμαι εδώ και αρκετό καιρό όσο παρακολουθώ τις εξελίξεις σε διεθνές επίπεδο τόσο στο χώρο των Τεχνών όσο και του AI. Θελήσαμε λοιπόν φέτος να φωτίσουμε στο 4ο AFFF αυτήν την σχέση μέσα από ταινίες και συζητήσεις που θα μας ενημερώσουν, θα μας προβληματίσουν και σίγουρα θα μας εμπνεύσουν. Φέτος, για ακόμα μία χρονιά, έχουμε στο πλευρό μας τους σταθερούς θεσμικούς υποστηρικτές του AFFF, όπως το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού, την Ιταλική Πρεσβεία, τον Δήμο της Αθήνας, το Athens Film Office, τον ΕΚΟΜΕ, το Ιταλικό Ινστιτούτο, αλλά και το νέο μας σημαντικό υποστηρικτή, την Περιφέρεια Αττικής. Είμαι ιδιαίτερα χαρούμενη αυτήν την χρονιά για τις πολύτιμες εκπαιδευτικές συνέργειες, όπως με την SDA Bocconi School of Management, με την ΣΗΜΜΥ ΕΜΠ στην περιοχή της Τεχνητής Νοημοσύνης και της Μηχανικής Μάθησης, με το τμήμα Δημιουργικού Σχεδιασμού και Ένδυσης του Διεθνούς Πανεπιστημίου Ελλάδος, καθώς και με την Ένωση Ελλήνων Σχεδιαστών, με τους οποίους μαζί και με επιφανείς καλεσμένους ετοιμάζουμε συζητήσεις γύρω από το κεντρικό θέμα του 4ου AFFF. Στο πρόγραμμα που θα έχετε στη διάθεσή σας τις επόμενες ημέρες, θα υπάρχουν προβολές και συζητήσεις σε θεματικές, που αποτελούν όχι απλές έννοιες, αλλά τις αξίες που διαπερνούν το φεστιβάλ από την γέννησή του".

Περισσότερες πληροφορίες

Ωδείο Αθηνών

Βασ. Γεωργίου Β΄ 17-19 & Ρηγίλλης
  • Εικαστικά

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

5 πολιτικές δολοφονίες που στιγμάτισαν τη μεγάλη οθόνη

Ο κινηματογράφος έχει ουκ ολίγες φορές εμπνευστεί από γεγονότα που σόκαραν την κοινή γνώμη και αυτές οι ταινίες αποδεικνύουν το αντίκτυπό τους.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
18/07/2024

Η Φύση του Έρωτα

Νοσταλγική, απενοχοποιημένα αισθησιακή και ενεργητικά σκηνοθετημένη κομεντί που υποβάλλει με το ζεστό ύφος και τον καταπραϋντικό υπαρξισμό της.

Χάος

Μεγαλειώδες ποιητικό σινεμά, που παίρνει διαστάσεις υπερβατικής λαογραφίας προσφέροντας αποστομωτικές, σπουδαίες στιγμές.

Ομαδική Θεραπεία

Ξέπνοο και θεατρικά στημένο δράμα δωματίου γύρω από τη μάχη των φύλων, που κορυφώνεται με τρόπο απροσδόκητο μεν, τραβηγμένο από τα μαλλιά δε.

Η Σιωπηλή Καμαριέρα

Αβίαστα υποβλητική και απροσδόκητα φορτισμένη ερωτικά απεικόνιση μιας ταξικής πάλης σε τέσσερις τοίχους.

Η Φύλακας των Δράκων

Ημιτελής σε όλα τα επίπεδα περιπέτεια, η οποία δεν εκμεταλλεύεται όσο θα μπορούσε τον πραγματικά ενδιαφέροντα και ξεχωριστό κόσμο της.

Η Θάλασσα Μέσα μου

Βραβείο ξενόγλωσσου Όσκαρ για μια ελαττωματική στη ρίζα της προσέγγιση του δικαιώματος στην αυτοδιάθεση, η οποία ποντάρει στον συναισθηματικό εκβιασμό.