Γυναικείες Κουβέντες

2

Οσκαρικές υποψηφιότητες σεναρίου και καλύτερης ταινίας για τη θεατρικής λογικής διασκευή ενός μυθιστορήματος με ατζέντα τη διδακτική προώθηση επίκαιρων, μα πρόδηλων μηνυμάτων.

Ginekies kouventes1

Από τις παραγωγές οι οποίες προαλείφονταν για μεγάλο οσκαρικό φαβορί, οι "Γυναικείες Κουβέντες" είναι μια ταινία σεναρίου και ερμηνειών με πραγματική κινητήρια δύναμη την Μίριαμ Τόους. Την Καναδέζα συγγραφέα του ομώνυμου μυθιστορήματος, το οποίο έκανε μεγάλη αίσθηση με τον τρόπο που "μετέγραψε" μυθοπλαστικά στην αμερικανική πραγματικότητα τα αληθινά γεγονότα τα οποία συνέβησαν από το 2005 έως το 2009 σε μια απομονωμένη κοινότητα Μενονιτών (οι Άμις θεωρούνται σχίσμα τους) στη Βολιβία.

Μεταφερόμαστε λοιπόν στο 2010 και σε μια αντίστοιχη κοινότητα των ΗΠΑ, όπου οι γυναίκες ανακαλύπτουν ότι οι άντρες χρησιμοποιούσαν για χρόνια ηρεμιστικό αγελάδας για να τις ναρκώνουν και να τις βιάζουν. Καταγγέλλοντας το γεγονός, μια ομάδα απ’ αυτούς συλλαμβάνεται και φυλακίζεται. Όταν ολόκληρος ο αντρικός πληθυσμός της κοινότητας μεταβαίνει στην κοντινή πόλη για να πληρώσει την εγγύηση αποφυλάκισής τους, οι γυναίκες οργανώνουν δημοψήφισμα με τρεις εναλλακτικές προτάσεις: να συγχωρήσουν τους άντρες τους, να μείνουν πολεμώντας για τα δικαιώματά τους ή να φύγουν ομαδικά. Οι δυο τελευταίες λύσεις ισοψηφούν κι έτσι οκτώ γυναίκες εξουσιοδοτούνται να διαβουλευτούν και να πάρουν την τελική για όλες απόφαση.

Το μεγαλύτερο μέρος του μυθιστορήματος εξελίσσεται στον αχυρώνα της κρίσιμης συζήτησης, χωρίς όμως να λείπουν οι σκηνές εξωτερικής δράσης. Η πρώην ηθοποιός ("Το Γλυκό Πεπρωμένο") και νυν σκηνοθέτιδα Σάρα Πόλεϊ ("Υστερόγραφο Μιας Σχέσης", "Take This Waltz", "Ιστορίες της Ζωής μας") το διασκευάζει και κερδίζει μια οσκαρική υποψηφιότητα εστιάζοντας σχεδόν αποκλειστικά στις "γυναικείες κουβέντες", ενισχύοντας τη θεατρική αίσθηση μιας αλληγορίας με ξεκάθαρη ατζέντα. Γιατί κάθε χαρακτήρας εκπροσωπεί εδώ μια διαφορετική στάση απέναντι στην περίπλοκη πραγματικότητα, η οποία αντανακλά τα διαχρονικά όσο και τα επίκαιρα προβλήματα καταπίεσης των γυναικών από μια πατριαρχική κοινωνία. Η Πόλεϊ προσπαθεί να ζωντανεύσει τη σχηματικότητα της λεκτικής αντιπαράθεσης με μικρά τρικ (ο νοσταλγικός αποχρωματισμός της εικόνας) και με το δυναμισμό των ερμηνειών, δεν αποφεύγει όμως τη φλύαρη και διδακτική προώθηση πρόδηλων μηνυμάτων.

ΗΠΑ. 2022. Διάρκεια: 114΄. Διανομή: TULIP

Περισσότερες πληροφορίες

Γυναικείες Κουβέντες

Women Talking
2
  • Δραματική
  • 2022
  • Διάρκεια: 114 '
  • Σάρα Πόλεϊ

Κακοποιημένες κατ’ επανάληψη, οι γυναίκες μιας απομονωμένης κοινότητας Μενονιτών καλούνται να αποφασίσουν αν θα συγχωρήσουν τους άντρες τους, αν θα μείνουν να πολεμήσουν για τα δικαιώματά τους ή αν θα φύγουν ομαδικά.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Αγγελική Παπούλια πώς βρέθηκες στη Σλοβενία για τον "Τελευταίο Ήρωα";

Η καταξιωμένη Ελληνίδα ηθοποιός μιλά στο "α" για τη συμμετοχή της στη σπιρτόζικη δραμεντί όπου υποδύεται μια εκπρόσωπο πολυεθνικής που αναστατώνει μια μικρή φτωχή κοινωνία.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
25/04/2024

Επαγγελματίας Υπνοβάτης

Ενδιαφέρουσα ιδέα που μένει απλά υποσχόμενη, μιας και υλοποιείται με σεναριακή χοντροκοπιά, ερμηνευτική ανεπάρκεια και αφηγηματική προχειρότητα.

Μην Ανοίγεις την Πόρτα

Η πρώτη ταινία των Unboxholics είναι ένα ψυχολογικό θρίλερ με υποβλητική ατμόσφαιρα, αλλά ελάχιστο ψαχνό. Δραματικά ισχνό και σκηνοθετημένο μονότονα, κορυφώνεται χωρίς την παραμικρή έκπληξη.

Οι Αντίπαλοι

Σεναριακό υπόδειγμα αθλητικού (μελο)δράματος πάνω στις απρόβλεπτες διαδρομές των ανθρώπινων επιθυμιών. "Χορογραφημένο" με ερωτική ένταση και σκηνοθετημένο με φλασάτη, βιντεοκλιπίστικη αυταρέσκεια.

Ζωντανό Πνεύμα

Δύο κόσμοι και τρεις γενιές συγκρούονται σε ένα δράμα ενηλικίωσης με στοιχεία μαγικού ρεαλισμού, κωμωδίας και θρίλερ, το οποίο, όμως, ασθμαίνει για να βρει την ιδανική ισορροπία.

Ο Τελευταίος Ήρωας

Κουστουριτσική, ξέφρενη και βιτριολική σάτιρα, η οποία βγαίνει απ’ τα νερά της όταν προσπαθεί, αδίκως, να σοβαρευτεί και να περάσει "μηνύματα".

Σούπερ Μάγκι

Σίκουελ ενός διεκπεραιωτικά στημένου αυστραλέζικου animation, το οποίο καταγγέλλει απλοϊκά τους κινδύνους της υπνωτιστικά γοητευτικής νέας εικονικής πραγματικότητας.