Οι σκηνοθέτριες του αύριο πρωταγωνιστούν στο 6o Φεστιβάλ WIFT GR

Το ελληνικό παράρτημα της οργάνωσης Women in Film and Television στήνει για ακόμα μια χρονιά ένα event – πλατφόρμα ανάδειξης των θηλυκοτήτων που δημιουργούν τις πιο ενδιαφέρουσες ταινίες του σήμερα.

thunder_wiftgr «Βροντή»

Με πλήρη τίτλο 6ο Φεστιβάλ WIFT GR – 50/50 Ισότητα και στον Κινηματογράφο, η διοργάνωση που πλέον έχει γίνει θεσμός χάρη στις εργασίες του ελληνικού παραρτήματος του παγκόσμιου δικτύου Women in Film and Television (WIFT), επιστρέφει στο ετήσιο ραντεβού της στην Ταινιοθήκη της Ελλάδος (24-27/11). Και όπως κάθε φορά, στο πρόγραμμα αναδεικνύεται το έργο θηλυκοτήτων από όλο τον κόσμο, δίνοντας έμφαση σε ταινίες νέων ή παραγνωρισμένων δημιουργών. Επιπλέον, το WIFT GR υιοθετεί το φεμινιστικό σύνθημα "My body – my rights" (σ.σ.: "Δικό μου σώμα – δικά μου δικαιώματα"), θέλοντας να στείλει ένα μήνυμα υπέρ της αυτονόητης προστασίας της αυτοδιάθεσης του γυναικείου σώματος. Μια κίνηση διόλου επικοινωνιακή, καθώς συνοδεύεται από τη διεξαγωγή ενός πάνελ αλλά και την προβολή ταινιών που κινούνται στο ίδιο πνεύμα. Αλλά, ας πάρουμε τα πράγματα με τη σειρά.

Female gaze πρώτης γραμμής

Από το πρόγραμμα είναι εύλογο οι πρώτες ταινίες που ξεχωρίζουν να είναι τα αριστουργηματικά "Το Πορτρέτο μιας Γυναίκας που Φλέγεται" (Σελίν Σιαμά) και "Το Γεγονός" (Οντρέ Ντιγουάν). Αμφότερα έχουν διακριθεί σε κορυφαίες διεθνείς διοργανώσεις (βραβείο σεναρίου η Σιαμά στις Κάνες, Χρυσός Λέοντας στη Βενετία η Ντιγουάν), ενώ το "Γεγονός" επανήλθε πρόσφατα στην επικαιρότητα, καθώς βασίζεται στο ομώνυμο μυθιστόρημα της Ανί Ερνό που απέσπασε το φετινό Νόμπελ Λογοτεχνίας. Ωστόσο, οι επιλογές του WIFT GR κρύβουν πολλές ακόμα σινεφίλ εκπλήξεις.

Το Πορτρέτο Μιας Γυναίκας που Φλέγεται
"Το Πορτρέτο μιας Γυναίκας που Φλέγεται"

Όπως το άψογο ντεμπούτο της Ασημίνας Προέδρου με τίτλο "Πίσω από τις Θημωνιές", το οποίο πριν λίγες εβδομάδες απέσπασε πέντε βραβεία στο φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, χάρη στον εύστοχο τρόπο που συνδυάζεται το ενδοσκοπικό πολιτικό σχόλιο με το ύφος του ελληνικού νεορεαλισμού. Επίσης από τη Θεσσαλονίκη, έρχεται η ταινία που βράβευσε το ίδιο το WIFT GR. Ο λόγος για τη "Βροντή" (Κάρμεν Ζακιέ), το ελβετικό δράμα εποχής στο οποίο μια 17χρονη χάνει τη μεγαλύτερη αδερφή της λίγο πριν δώσει όρκο αγνότητας. Ένα γεγονός συνταρακτικό που την ωθεί να εγκαταλείψει το μοναστήρι όπου βρισκόταν και να ακολουθήσει το αιχμηρό μονοπάτι μιας πρόωρης ενηλικίωσης. Έπειτα, must-see και ανατριχιαστικά επίκαιρο είναι το ντοκιμαντέρ "The Janes" (Τία Λέσιν & Έμα Πάιλντς), στο οποίο σκιαγραφείται η ιστορία μιας παράνομης ομάδας αμβλώσεων που εργαζόταν στο Σικάγο στα ‘70s.

piso_apo_tis_thimonies3
"Πίσω από τις Θημωνιές"

Μια απαραίτητη συζήτηση

Ωραίες οι προβολές, ωστόσο εξίσου σημαντική είναι η συζήτηση "Τα αναπαραγωγικά δικαιώματα, η αυτοδιάθεση του σώματος και ο ρόλος της τηλεόρασης και του κινηματογράφου" (26/11, 19.30). Συντονίζει η Μαρία Λουκά (δημοσιογράφος, σεναριογράφος) και συμμετέχουν οι: Φαίδρα Βόκαλη (παραγωγός, σκηνοθέτρια), Άννα Βουγιούκα, Άννα Βουγιούκα (ερευνήτρια / gender expert του Κέντρου Διοτίμα), Νατάσα Γιάμαλη (δημοσιογράφος, παρουσιάστρια), Μαρκέλλα Γιαννάτου (ηθοποιός), Σοφία Καϊτατζή – Γουίτλοκ (καθηγήτρια στο τμήμα Δημοσιογραφίας και ΜΜΕ ΑΠΘ, Μαίρη Μπουλή (σκηνοθέτρια του εν εξελίξει ντοκιμαντέρ για τις δότριες ωαρίων "Δεν Κοστίζει Τίποτα") και Δανάη Παπαδάκη (δότρια ωαρίων και κεντρικό πρόσωπο στο εν εξελίξει ντοκιμαντέρ παρατήρησης "Δεν Κοστίζει Τίποτα" της Μαίρης Μπουλή).

Περισσότερες πληροφορίες

Ταινιοθήκη της Ελλάδος

Ιερά Οδός 48 & Μεγ. Αλεξάνδρου 134-136, (ΜΕΤΡΟ Κεραμεικός)

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Αγγελική Παπούλια πώς βρέθηκες στη Σλοβενία για τον "Τελευταίο Ήρωα";

Η καταξιωμένη Ελληνίδα ηθοποιός μιλά στο "α" για τη συμμετοχή της στη σπιρτόζικη δραμεντί όπου υποδύεται μια εκπρόσωπο πολυεθνικής που αναστατώνει μια μικρή φτωχή κοινωνία.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
25/04/2024

Επαγγελματίας Υπνοβάτης

Ενδιαφέρουσα ιδέα που μένει απλά υποσχόμενη, μιας και υλοποιείται με σεναριακή χοντροκοπιά, ερμηνευτική ανεπάρκεια και αφηγηματική προχειρότητα.

Μην Ανοίγεις την Πόρτα

Η πρώτη ταινία των Unboxholics είναι ένα ψυχολογικό θρίλερ με υποβλητική ατμόσφαιρα, αλλά ελάχιστο ψαχνό. Δραματικά ισχνό και σκηνοθετημένο μονότονα, κορυφώνεται χωρίς την παραμικρή έκπληξη.

Οι Αντίπαλοι

Σεναριακό υπόδειγμα αθλητικού (μελο)δράματος πάνω στις απρόβλεπτες διαδρομές των ανθρώπινων επιθυμιών. "Χορογραφημένο" με ερωτική ένταση και σκηνοθετημένο με φλασάτη, βιντεοκλιπίστικη αυταρέσκεια.

Ζωντανό Πνεύμα

Δύο κόσμοι και τρεις γενιές συγκρούονται σε ένα δράμα ενηλικίωσης με στοιχεία μαγικού ρεαλισμού, κωμωδίας και θρίλερ, το οποίο, όμως, ασθμαίνει για να βρει την ιδανική ισορροπία.

Ο Τελευταίος Ήρωας

Κουστουριτσική, ξέφρενη και βιτριολική σάτιρα, η οποία βγαίνει απ’ τα νερά της όταν προσπαθεί, αδίκως, να σοβαρευτεί και να περάσει "μηνύματα".

Σούπερ Μάγκι

Σίκουελ ενός διεκπεραιωτικά στημένου αυστραλέζικου animation, το οποίο καταγγέλλει απλοϊκά τους κινδύνους της υπνωτιστικά γοητευτικής νέας εικονικής πραγματικότητας.