Αυτό είναι το πλούσιο πρόγραμμα του 35ου Πανοράματος Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου

Ένα δυναμικό διεθνές διαγωνιστικό πρόγραμμα, αφιερώματα σε σπουδαίους σκηνοθέτες αλλά και στις μεταφορές βιβλίων του Ζορζ Σιμενόν περιμένουν τους σινεφίλ στο μακροβιότερο κινηματογραφικό φεστιβάλ της πόλης.

skin_deep «Επιπολαιότητα»

Ένα πλούσιο πρόγραμμα με έμφαση στο κλασικό και το νέο arthouse σινεμά είναι έτοιμο να παρουσιάσει πολύ σύντομα στο σινεφίλ κοινό της πόλης το 35ο Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου (24-30/6), το μακροβιότερο κινηματογραφικό φεστιβάλ της Αθήνας.

Στην επετειακή διοργάνωση, εκτός των φιλμ του διεθνούς διαγωνιστικού τμήματος όπου βρίσκονται νέες προσκετικά επιλεγμένες ταινίες της πρόσφατης ευρωπαϊκής παραγωγής, ξεχωρίζουν τα αφιερώματα. Μεταξύ άλλων μας περιμένει ένα μεγάλο αφιέρωμα στις κινηματογραφικές μεταφορές βιβλίων του Ζορζ Σιμενόν, μια ενότητα αφιερωμένη στους σπουδαίους σκηνοθέτες που έχουν τιμηθεί από το φεστιβάλ με τίτλο "35 Χρόνια Προσωπικότητες", αλλά και ένα αφιέρωμα στο έργο του Αλέν Ρενέ, καθώς φέτος συμπληρώνονται 100 χρόνια από τη γέννησή του.

Ακολουθούν περισσότερες λεπτομέρειες με τα λόγια του καλλιτεχνικού διευθυντή του Πανοράματος, Νίνου Φένεκ Μικελίδη:

"Το μεγάλο μας αφιέρωμα φέτος παρουσιάζει ταινίες που βασίζονται σε βιβλία του Ζορζ Ζιμενόν, γυρισμένες από διάσημους σκηνοθέτες (Ρενουάρ, Μαρσέλ Καρνέ, Κλοντ Σαμπρόλ, Κλοντ Οτάν-Λαρά, Ταβερνιέ κ.ά.). Ένα δεύτερο μεγάλο αφιέρωμα, με τίτλο 35 Χρόνια Προσωπικότητες, περιλαμβάνει ταινίες Ευρωπαίων, και όχι μόνο, σκηνοθετών, δημιουργών και ηθοποιών που τιμήθηκαν με το Ειδικό Βραβείο του Πανοράματος αυτά τα 35 χρόνια ύπαρξης του φεστιβάλ (Μικελάντζελο Αντονιόνι, Χάρολντ Πίντερ, Ανιές Βαρντά, Εμίρ Κουστουρίτσα, Άρθουρ Πεν, Κώστα Γαβρά, Κεν Λόουτς, Πολ Λάβερτι, Κρίστοφερ Λι, Μόντι Πάιθον). Άλλο ένα αφιέρωμα είναι αυτό στο έργο του Αλέν Ρενέ, γιορτάζοντας φέτος τα 100 χρόνια από τη γέννησή του.

Στο φετινό εορταστικό πρόγραμμα και μια σειρά από αφιερώματα με το ελληνικό σινεμά πάντα στο επίκεντρο: αφιέρωμα 'στη γυναίκα πίσω από την κάμερα', με τρεις ταινίες της Αγγελικής Αντωνίου, και ένα αφιέρωμα στον σκηνοθέτη Τάκη Σπετσιώτη (από τους τιμώμενους του φεστιβάλ, φέτος) με τρεις ταινίες του. Και όπως σταθερά γίνεται τα τελευταία χρόνια, με τους ταλαντούχους μικρομηκάδες των Κινηματογραφικών Σχολών (Horme Pictures) και του New York College) να παρουσιάζουν τη φετινή δουλειά τους, αλλά και την βουβή ταινία με συνοδεία ζωντανής μουσικής, που φέτος θα προβληθεί, ως προέναρξη, στις 23 Νοεμβρίου, στο ιστορικό σινεμά ΣΤΟΥΝΤΙΟ, το οποίο φιλοξένησε, άλλωστε, το 1988, το πρώτο ΠΑΝΟΡΑΜΑ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ!".

Η βουβή ταινία που αναφέρεται παραπάνω τιτλοφορείται "Ο Τελευταίος των Ανθρώπων" (Φ. Β. Μούρναου, 1924) και πρόκειται να προβληθεί στις 24/11 στο Studio, συνοδεία ζωντανής μουσικής από τους: Νίκο Πλάτανο (πιάνο), Νίκο Παπαιωάννου  βιολοντσέλο), Φώτη Σιώτα (βιολί).

Ακολουθούν αναλυτικά οι ταινίες του προγράμματος.

Διεθνές Διαγωνιστικό Τμήμα

BLACK STONE
Ελλάδα – 2022 – Έγχρωμη – 87’
Σκηνοθεσία: Σπύρος Ιακωβίδης | Σενάριο: Ziad Semaan, Σπύρος Ιακωβίδης  Φωτογραφία: Ανδρέας Λάσκαρης | Μοντάζ: Ιωάννα Πογιαντζή | Ήχος: Νίκος Έξαρχος | Ηθοποιοί: Ελένη Κοκκίδου, Julio Γιώργος Κατσής, Kevin Zans Ansong, Αχιλλέας Χαρίσκος | Παραγωγή: Μαρία Κοντογιάννη

Δύο κινηματογραφιστές πέφτουν τυχαία πάνω στη Χαρούλα, μια απελπισμένη, υπερπροστατευτική Ελληνίδα μάνα, η οποία αναζητά τον γιο της. Όταν αυτός κατηγορείται για απάτη, η Χαρούλα ξεκινάει μαζί με τον άλλο ανάπηρο γιο της και έναν Eλληνο-Aφρικανό ταξιτζή για να τον φέρει πίσω στο σπίτι... Τότε έρχεται αντιμέτωπη για πρώτη φορά με το ποιος είναι πραγματικά.

*Η ταινία έκανε παγκόσμια πρεμιέρα στο 63ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης, όπου έλαβε το Βραβείο Καλύτερου Έλληνα Πρωτοεμφανιζόμενου Σκηνοθέτη από τα Βραβεία Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου, διάκριση που μοιράστηκε με την Ασημίνα Προέδρου για την ταινία "Πίσω από τις Θημωνιές". Στο ίδιο φεστιβάλ, η ταινία κέρδισε το Βραβείο Καλύτερης Ταινίας από τα Βραβεία Νεότητας Φοιτητών Πανεπιστημίων Θεσσαλονίκης.

ΚΑΘΑΡΤΗΡΙΟ
Ελλάδα – 2022 – Έγχρωμη – 95’
Σκηνοθεσία: Βασίλης Μαζωμένος | Σενάριο: Βασίλης Μαζωμένος, Βασίλης Γουδέλης | Φωτογραφία: Φώτης Μήτσης | Μοντάζ: Αλέξανδρος Χριστάρας, Εύη Λόη | Μουσική: DNA | Ηθοποιοί: Μαρία Ζορμπά, Θοδωρής Κατσαφάδος, Γιάννης Κοκιασμένος, Κώστας Μπάρας, Νεφέλη Κουρή, Βαγγέλης Ψωμάς, Ανδρέας Νάτσιος, Αγγελική Καρυστινού, Adrian Frieling.

Ένας μοναχός ηγείται μιας πομπής. Ένα κορίτσι διασώζεται από την πορνεία. Δύο κολεγιόπαιδα γίνονται δράστες βίαιων περιστατικών. Ένας ηλικιωμένος πέφτει θύμα μιας αστυνομικού. Ένα ζευγάρι προσπαθεί να αποκαταστήσει τη σχέση του. Μια γυναίκα εκφράζει τον θυμό της σε έναν δημόσιο υπάλληλο. Ένας άνδρας απάγει τον καλύτερό του φίλο. Επτά διαφορετικές ιστορίες για την αγάπη στη σύγχρονη Ελλάδα, από ανθρώπους που την αναζητούν, τη βρίσκουν, τη χάνουν.

*Η ταινία πραγματοποίησε την ελληνική της πρεμιέρα στο 63ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης.

ΦΑΝΤΑΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗΣ
Ελλάδα/Greece, Ιταλία/Italy – 2022 – Έγχρωμη/Color – 100’
Σκηνοθεσία: Θάνος Αναστόπουλος | Σενάριο: Θάνος Αναστόπουλος, Stefano Dongetti | Φωτογραφία: Ηλίας Αδάμης | Μοντάζ: Χρήστος Γιαννακόπουλος | Μουσική: Γρηγόρης Ελευθερίου | Ηθοποιοί: Γιώργος Χωραφάς, Πηνελόπη Τσιλίκα, Paolo Rossi, Αινείας Τσαμάτης, Νίκος Γεωργάκης, Θεοδώρα Τζήμου.

Ένας Έλληνας σκηνοθέτης βρίσκεται στην Τεργέστη, κινηματογραφώντας ένα ντοκιμαντέρ που ακολουθεί τα βήματα του Ρήγα Φεραίου στην Ευρώπη του Διαφωτισμού. Στη διάρκεια μιας επίσκεψής του στο ελληνορθόδοξο νεκροταφείο, μια ομάδα φαντασμάτων του 18ου αιώνα αποφασίζει να τον ακολουθήσει στην πόλη. Μια σύγχρονη κωμωδία βασισμένη σε πραγματικά ιστορικά γεγονότα.

*Η ταινία έκανε παγκόσμια πρεμιέρα στο 63ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης.

Ο ΠΙΟ ΕΥΤΥΧΙΣΜΕΝΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ
NajsreЌniot Čovek na Svetot | The Happiest Man in the World
Βόρεια Μακεδονία, Βέλγιο, Σλοβενία, Δανία, Κροατία, Βοσνία και Ερζεγοβίνη – 2022 – Έγχρωμη – 95’
Σκηνοθεσία: Teona Strugar Mitevska | Σενάριο: Elma Tataragić, Teona Strugar Mitevska |Φωτογραφία: Virginie Saint Martin | Μοντάζ: Per K. Kirkegaard | Κοστ./Cost.: Monika Lorber | Ηθοποιοί: Jelena Kordic Kuret, Adnan Omerovic, Labina Mitevska, Ana Kostovska, Ksenija Marinkovic.

Η Άσια, μια 40χρονη αδέσμευτη γυναίκα που ζει στο Σαράγεβο, αναζητά τον έρωτα. Προσπαθώντας εντατικά να γνωρίσει νέο κόσμο και με την παρότρυνση της μητέρας της, συμμετέχει σε μια δράση speed-dating, όπου της "τυχαίνει" ο Ζόραν, ένας 43χρονος τραπεζικός υπάλληλος. Όμως παρά το φαινομενικά πετυχημένο ζευγάρωμά τους, το παρελθόν τους ξυπνά για να αποδείξει πως αυτοί οι δύο άνθρωποι κάποτε βρίσκονταν σε αντίπαλα στρατόπεδα· ο Ζόραν αναζητά μάλλον την εξιλέωση παρά μια ερωτική σχέση...

*Η ταινία ήταν υποψήφια για το Βραβείο Venice Horizons στο φετινό Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας. Επίσης, έκανε την ελληνική της πρεμιέρα στο 63ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης.

the_happiest_man_in_the_world

THE KIEV TRIAL
Ολλανδία, Ουκρανία – 2022 – Ασπρόμαυρη – 106’
Σκηνοθεσία: Sergei Loznitsa | Σενάριο: Sergei Loznitsa | Μοντάζ: Sergei Loznitsa, Tomasz Wolski, Danielius Kokanauskis | Παραγωγή: Sergei Loznitsa, Maria Choustova

Η Δίκη του Κιέβου έλαβε χώρα τον Ιανουάριο του 1946 στη Σοβιετική Ένωση και ήταν μία από τις πρώτες μεταπολεμικές δίκες που καταδίκασαν Γερμανούς Ναζί και τους συνεργάτες τους. 15 εγκληματίες, ένοχοι για φρικαλεότητες, οι οποίες αργότερα αναγνωρίστηκαν από τις δίκες της Νυρεμβέργης ως "εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας", αντιμετώπισαν τη δικαιοσύνη στην υπόθεση Νο. 1679 "Σχετικά με τις φρικαλεότητες που διέπραξαν φασίστες εισβολείς στο έδαφος της Σοβιετικής Σοσιαλιστικής Δημοκρατίας της Ουκρανίας".

Χρησιμοποιώντας μοναδικά, αφανή στο παρελθόν, πλάνα αρχείου, ο Sergei Loznitsa ανασυνθέτει βασικές στιγμές της διαδικασίας, συμπεριλαμβανομένων των καταθέσεων των κατηγορουμένων και των μαρτύρων, μεταξύ αυτών και των επιζώντων του Άουσβιτς και του Μπάμπι Γιαρ. Η ταινία αποκαλύπτει την "κοινοτοπία του κακού" και είναι αδιανόητα επίκαιρη σήμερα, καθώς ο ουκρανικός λαός υφίσταται και πάλι τη βία των βαρβάρων εισβολέων.

*Η ταινία είναι υποψήφια για Χάλκινο Ίππο Καλύτερου Ντοκιμαντέρ στο φετινό Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Στοκχόλμης. Είχε κάνει την παγκόσμια πρεμιέρα της στο πρόσφατο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας, ενώ συμμετείχε και σε άλλα σημαντικά διεθνή φεστιβάλ, όπως στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βιέννης και του Ρίο ντε Τζανέιρο.

BENTU
Ιταλία – 2022 – Έγχρωμη – 70’
Σκηνοθεσία: Salvatore Mereu | Σενάριο: Salvatore Mereu | Φωτογραφία: Francesco Piras | Μοντάζ: Andrea Lotta, Salvatore Mereu, Claudia Pitzalis | Ηθοποιοί: Peppeddu Cuccu, Giovanni Porcu

Ο Ραφαέλε μόλις συγκέντρωσε τον μικρό σωρό του με σιτηρά, που του χρησιμεύει ως προμήθειες για έναν ολόκληρο χρόνο. Μη θέλοντας να πιαστεί απροετοίμαστος, κοιμάται στην ύπαιθρο εδώ και μέρες, μακριά από όλους, περιμένοντας να έρθει ο άνεμος και να τον βοηθήσει επιτέλους να ξεχωρίσει τους κόκκους του σιταριού από τα άχυρα. Αλλά ο άνεμος δεν έρχεται. Μόνο ο μικρός Αντζελίνο έρχεται και τον επισκέπτεται κάθε μέρα, με αποτέλεσμα να νιώθει λιγότερο μόνος. Ίσως μια μέρα, όταν θα μεγαλώσει, ο Ραφαέλε να του δανείσει την αδάμαστη φοράδα του και τελικά να καταφέρει να την ιππεύσει. Αλλά ο Αντζελίνο δεν έχει σκοπό να περιμένει.

*Η ταινία έκανε παγκόσμια πρεμιέρα στο φετινό Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας, όπου ο σκηνοθέτης Salvatore Mereu ήταν υποψήφιος για Βραβείο Σκηνοθεσίας στο Τμήμα "Giornate degli Autori".

Σ' ΕΝΑ ΑΣΦΑΛΕΣ ΜΕΡΟΣ
Sigurno Mjesto | Safe Place
Κροατία – 2022 – Έγχρωμη – 103’
Σκηνοθεσία: Juraj Lerotic | Σενάριο: Juraj Lerotic | Φωτογραφία: Marko Brdar | Μοντάζ: Marko Ferkovic | Ηθοποιοί: Juraj Lerotic, Goran Markovic, Snjezana Sinovcic | Παραγωγή: Miljenka Cogelja, Vlado Bulajic

Η ξαφνική είδηση μιας απόπειρας αυτοκτονίας αναστατώνει την καθημερινότητα μιας οικογένειας. Αντιμέτωπη με τον αδιαφορία των γιατρών, η οικογένεια θα συναινέσει στην απόφαση του -παρολίγον αυτόχειρα- γιου της να αποδράσει από το νοσοκομείο και, μέσα σε 24 ώρες, θα παλέψει λυσσαλέα ενάντια στο χάος του συστήματος Υγείας – και, τελικά, ενάντια στη σκληρότητα του ίδιου του θανάτου. Εμπνευσμένη από την απόπειρα αυτοκτονίας του ίδιου του σκηνοθέτη, ο οποίος επιπλέον υποδύεται τον κεντρικό ήρωα, η ταινία είναι μια ωμή, βαθιά ειλικρινής και πρόδηλα αυτοβιογραφική κατάθεση οδύνης, όπως και μια ωδή στην ανιδιοτελή, άδολη οικογενειακή αγάπη.

*Η ταινία διακρίθηκε στο φετινό Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Λοκάρνο, όπου ο σκηνοθέτης Juraj Lerotic κέρδισε το Βραβείο Καλύτερης Πρώτης Ταινίας και ο Goran Markovic κέρδισε το Βραβείο Καλύτερου Ηθοποιού. Επίσης, διακρίθηκε στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Σαράγεβο κερδίζοντας δύο βραβεία. Η ταινία πραγματοποίησε την ελληνική της πρεμιέρα στο 63ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης, ενώ συμμετείχε και στα Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Λιουμπλιάνας, της Βαρσοβίας και του Ζάγκρεμπ.

ΗΛΙΟΣ
Sonne
Αυστρία – 2022 – Έγχρωμη – 87’
Σκηνοθεσία: Kurdwin Ayub | Σενάριο: Kurdwin Ayub | Φωτογραφία: Enzo Brandner | Μοντάζ: Roland Stöttingaer | Ήχος/Sound: David Almeida-Ribeiro | Ηθοποιοί: Melina Benli, Law Wallner, Maya Wopienka | Παραγωγή: Ulrich Seidl

Τρεις έφηβες κοπέλες από τη Βιέννη χορεύουν έξαλλα φορώντας τις χιτζάμπ τους και τραγουδούν ένα ποπ τραγούδι. Ένα βίντεο τους που απαθανατίζει τη σκηνή, ανεβαίνει στο YouTube και μέσα σε ένα βράδυ τις κάνει διάσημες, και ιδιαίτερα στην κοινότητα των Κούρδων Μουσουλμάνων. Η Γιεσμίν, η μόνη από τις τρεις φίλες που έχει κουρδική καταγωγή, αποστασιοποιείται ολοένα και περισσότερο από την κουλτούρα της. Η Νάτι και η Μπέλα, από την άλλη, φαίνεται να μαγεύονται από έναν κόσμο που παραμένει ξένος γι’ αυτές. Όταν τα κορίτσια συναντούν δύο νεαρούς Κούρδους πατριώτες, η κατάσταση κινδυνεύει να εκτροχιαστεί. Μια ταινία για μια γενιά που βρίσκεται εγκλωβισμένη ανάμεσα στον κόσμο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και της ανακάλυψης του εαυτού, μια ιστορία για τις νέες γυναίκες με ανυπότακτο πνεύμα.

*Η ταινία κέρδισε το Βραβείο GWFF Καλύτερης Πρώτης Ταινίας στο φετινό Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Βερολίνου. Πραγματοποίησε την ελληνική πρεμιέρα της στο 63ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης, ενώ συμμετείχε και ήταν υποψήφια για βραβεία και σε άλλα διεθνή φεστιβάλ, όπως το Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Σεβίλλης, του Σαν Φρανσίσκο και του Σάο Πάολο.

ΕΠΙΠΟΛΑΙΟΤΗΤΑ
Aus Meiner Haut | Skin Deep
Γερμανία – 2022 – Έγχρωμη – 103’
Σκηνοθεσία: Alex Schaad | Σενάριο: Alex Schaad, Dimitrij Schaad | Φωτογραφία: Ahmed El Nagar | Μοντάζ: Franziska Koeppel | Μουσική: Richard Ruzicka | Ηθοποιοί: Mala Emde, Jonas Dassler, Dimitrij Schaad, Maryam Zaree.

Με την πρώτη ματιά, η Λέιλα και ο Τριστάν φαίνονται να είναι ένα ευτυχισμένο νεαρό ζευγάρι. Όταν όμως ταξιδεύουν σε ένα μυστηριώδες και απομακρυσμένο νησί, ένα παιχνίδι ταυτοτήτων ξεκινά και σταδιακά θα αλλάξει τα πάντα.

*Η ταινία έλαβε τον Queer Λέοντα στο πρόσφατο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας, ενώ ήταν υποψήφια και στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Ζυρίχης.

Αφιέρωμα - 35 Χρόνια Προσωπικότητες

Ο ΚΑΙΡΟΣ ΤΩΝ ΤΣΙΓΓΑΝΩΝ
Dom za Vesanje
Γιουγκοσλαβία, Ιταλία, Ηνωμένο Βασίλειο – 1988 – Έγχρωμη – 142’
Σκηνοθεσία: Emir Kusturica | Σενάριο: Emir Kusturica, Gordan Mihic | Φωτογραφία: Vilko Filac | Μοντάζ: Andrija Zafranovic | Μουσική: Goran Bregovic | Ηθοποιοί: Davor Dujmovic, Bora Todorovic, Ljubica Adzovic, Husnija Hasimovic, Zabit Memedov | Παραγωγή: Mirza Pasic, Harry Saltzman

Σε αυτή τη φωτεινή ιστορία που διαδραματίζεται στην περιοχή γύρω από το Σαράγεβο και στην Ιταλία, ο Πέρχαν, ένας ελκυστικός νεαρός τσιγγάνος με τηλεκινητικές δυνάμεις, παρασύρεται από τον κόσμο του μικροεγκλήματος που απειλεί να καταστρέψει τον ίδιο και αυτούς που αγαπά. 

*Ο Emir Kusturica κέρδισε το Βραβείο Καλύτερης Σκηνοθεσίας στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου των Κανών το 1989, ενώ η ταινία ήταν υποψήφια για τον Χρυσό Φοίνικα.

o_kairos_ton_tsiganon

ΤΟ ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΟ ΤΗΣ ΑΛΙΚΗΣ
Alice’s Restaurant
ΗΠΑ – 1969 – Έγχρωμη – 111’
Σκηνοθεσία: Arthur Penn | Σενάριο: Arthur Penn, Venable Herndon| Φωτογραφία: J. Michael Nebbia| Μοντάζ: Dede Allen| Μουσική: Arlo Guthrie Ηθοποιοί: Arlo Guthrie, Patricia Quinn, James Broderick, Pete Seeger.

Στα τέλη της δεκαετίας του ‘60, ένα μεταβαλλόμενο κοινωνικό και πολιτικό κλίμα ενέπνευσε μια νέα γενιά να ζήσει έξω από το σύστημα. Όταν ένα περιστατικό στο Εστιατόριο της Αλίκης παίζει καθοριστικό ρόλο στην αποφυγή ενός νεαρού άνδρα από την στράτευση, θα σκεφτεί το μικρό τίμημα που πρέπει να πληρώσει για να διατηρήσει την ελευθερία και τις πεποιθήσεις του. 

*Ο Arthur Penn υπήρξε υποψήφιος για Βραβείο Oscar Καλύτερης Σκηνοθεσίας για αυτή την ταινία.

alices_restaurant

Η ΚΛΕΟ ΑΠΟ ΤΙΣ 5 ΕΩΣ ΤΙΣ 7
Cléo de 5 à 7
Γαλλία, Ιταλία – 1962 – Ασπρόμαυρη, Έγχρωμη – 90’
Σκηνοθεσία: Agnès Varda | Σενάριο: Agnès Varda | Φωτογραφία: Paul Bonis, Alain Levent, Jean Rabier | Μοντάζ: Pascale Laverrière, Janine Verneau | Μουσική: Michel Legrand | Ηθοποιοί: Corinne Marchand, Antoine Bourseiller, Dominique Davray, José Luis de Vilallonga, Michel Legrand | Παραγωγή: Georges de Beauregard, Carlo Ponti

Κατά τη διάρκεια δύο ωρών, μια όμορφη τραγουδίστρια, γνωστή με το καλλιτεχνικό όνομα Κλεό, προσπαθεί να ξοδέψει τον χρόνο της στην πόλη του Παρισιού περιμένοντας τα αποτελέσματα των εξετάσεων από τον γιατρό της.

*Η ταινία ήταν υποψήφια για τον Χρυσό Φοίνικα στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου των Κανών το 1962.

Η Κλεό Από τις 5 ως τις 7

ΔΡΑΚΟΥΛΑΣ: Ο ΑΡΧΩΝ ΤΟΥ ΣΚΟΤΟΥΣ
Dracula: Prince of Darkness
Ηνωμένο Βασίλειο – 1966 – Έγχρωμη – 90’
Σκηνοθεσία: Terence Fisher | Σενάριο: Jimmy Sangster, Anthony Hinds | Φωτογραφία: Michael Reed | Μοντάζ: Chris Barnes | Μουσική: James Bernard | Ηθοποιοί: Christopher Lee, Barbara Shelley, Andrew Keir.

Δύο παντρεμένα ζευγάρια ταξιδεύουν στα Καρπάθια Όρη. Όταν πέσει η νύχτα, ο τρομοκρατημένος αμαξάς τούς εγκαταλείπει και καταλήγουν σε ένα απειλητικό κάστρο. Ο παράξενος υπηρέτης που τους υποδέχεται σκοπεύει να χρησιμοποιήσει το αίμα τους για να επαναφέρει στη ζωή τον αφέντη του.

*Ο Christopher Lee δεν λέει ούτε μία ατάκα σε αυτή την ταινία!

dracula_prince_of_darkness

ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΜΟΥ ΕΙΝΑΙ ΤΖΟ
My Name is Joe
Ηνωμένο Βασίλειο, Γερμανία, Γαλλία, Ισπανία – 1998 – Έγχρωμη – 105’
Σκηνοθεσία: Ken Loach | Σενάριο: Paul Laverty | Φωτογραφία: Barry Ackroyd | Μοντάζ: Jonathan Morris | Μουσική: George Fenton | Ηθοποιοί: Peter Mullan, Louise Goodall, Gary Lewis, Lorraine McIntosh, David McKay | Παραγωγή: Rebecca O'Brien, Ulrich Felsberg

Μία ιστορία αγάπης γεμάτη χιούμορ, πάθος και κίνδυνο. Ο Τζο και η Σάρα, αγωνίζονται συναισθηματικά και επηρεάζονται από τα ναρκωτικά, την πορνεία και τη βία, που διέπουν τη ζωή τους. Γύρω στα τριάντα τους, το ζευγάρι φέρει τα σημάδια από προηγούμενες συναισθηματικές μάχες.

*Η ταινία ήταν υποψήφια για τον Χρυσό Φοίνικα στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου των Κανών το 1998. Στο ίδιο φεστιβάλ, ο πρωταγωνιστής Peter Mullan κέρδισε το Βραβείο Καλύτερου Ηθοποιού, βραβείο που επίσης κέρδισε στα βρετανικά Empire Awards και London Critics Circle Film Awards. Η ταινία ήταν επίσης υποψήφια για το Βραβείο Alexander Korda Καλύτερης Βρετανικής Ταινίας στα Βραβεία BAFTA.

my_name_is_joe

Περισσότερες πληροφορίες

Έλλη

Ακαδημίας 64 (ΜΕΤΡΟ Πανεπιστήμιο)

Ανδόρα

Σεβαστουπόλεως 117, Ερ. Σταυρός (ΜΕΤΡΟ Πανόρμου)

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Λευκός Θόρυβος

Άνιση και αναποτελεσματικά πιστή μεταφορά ενός επιθετικά σατιρικού μυθιστορήματος του Ντον ΝτεΛίλο, από το οποίο επιβιώνουν μόνο θραύσματα των φιλοσοφικών ιδεών και σπίθες της βιτριολικής ευφυίας του.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
08/12/2022

R.M.N.

Υποδειγματικό σινεμά ρεαλισμού ιδωμένο με όρους θρίλερ, όχι όμως με την αιχμηρότητα που μας έχει συνηθίσει ο Κριστιάν Μουντζίου.

Καραγκιόζης the Movie

Μια καλοπροαίρετη μεταφορά του θεάτρου σκιών, η οποία εγκλωβίζεται στην προσπάθειά της να αποδειχθεί ταυτόχρονα μοντέρνα και πιστή στο πρωτότυπο έργο.

Πιο Πολύ Από Ποτέ

Προσωπικές επιλογές και ευθύνες συγκρούονται υπόκωφα στο εσωτερικό μιας βραδύκαυστης, χαμηλόφωνης ταινίας που, μέσα από το θάνατο και τα μάτια της υπέροχης Βίκι Κριπς, κοιτάει τη ζωή κατάματα.

Η Ιστορία της Γυναίκας μου

Μυθιστορηματικών διαστάσεων ερωτικό δράμα, η αυστηρή, καλλιγραφική αισθητική του οποίου αγωνίζεται να του προσδώσει φρεσκάδα, χυμούς και συναίσθημα.

Οι Πέντε Διάβολοι

Καθώς ένας απαγορευμένος έρωτας συναντά μια ιστορία ενηλικίωσης, ένα οικογενειακό δράμα μετατρέπεται ευρηματικά σε μια τόσο επώδυνη όσο και τρυφερή ονειρική φαντασία.

Στο Σκοτάδι

Αληθινή ιστορία που ξεπερνάει τα κλισέ μιας νατουραλίστικης πολιτικής καταγγελίας, μπολιάζοντας το οικογενειακό δράμα της με στοιχεία ταινίας θρίλερ.