Λεονόρα Αντίο

2

Οι φευγαλέες ευρηματικές σκηνοθετικές ιδέες και οι συγκινητικοί χαμηλότονοι στοχασμοί πάνω στο εφήμερο της ύπαρξης δεν αρκούν για να υποστηρίξουν ένα ανά σημεία φάλτσο και άνισο σενάριο.

leonora_addio

Τον Δεκέμβριο του 1936, σε ηλικία 69 ετών, ο Ιταλός νομπελίστας δραματουργός Λουίτζι Πιραντέλο ("Απόψε αυτοσχεδιάζουμε") έχασε τη ζωή του. Για την κηδεία του ο λαοφιλής δημιουργός είχε δώσει σαφείς οδηγίες. Μεταξύ άλλων, η τέφρα του έπρεπε να μεταφερθεί από τη Ρώμη στη Σικελία. Μια διαδικασία φαινομενικά απλή, η οποία, ωστόσο, συνάντησε μια σειρά από σουρεαλιστικά εμπόδια.

Σ’ αυτά δίνει σάρκα και οστά ο 91χρονος Πάολο Ταβιάνι, στη δεύτερη σόλο σκηνοθετική δουλειά του μετά την απώλεια του αδερφού του Βιτόριο και το "Μια Προσωπική Ιστορία". Μια πρώτη σύνδεση ανάμεσα στο λυπηρό γεγονός και στο θέμα του φιλμ είναι εμφανής: όση διαχρονικότητα και εάν έχεις επιτύχει μέσα από το έργο σου, είναι αδύνατο να έχεις τον έλεγχο του θανάτου σου. Οι ευρηματικοί αναστοχασμοί του Ταβιάνι πάνω σ’ αυτό προσφέρουν αυθεντικότητα στην ταινία, σε συνδυασμό με τις πιο κωμικές στιγμές που της προσδίδουν γλυκιά σπιρτάδα. Ωστόσο, η απροσδόκητη, εκτός αφηγηματικού πλαισίου τελευταία πράξη, αφιερωμένη στη φάλτσα μεταφορά του "Καρφιού" του Πιραντέλο, υποβαθμίζει το σενάριο στο επίπεδο μιας άγουρης άσκησης ύφους.

Α/Μ, Έγχρ. Ιταλία. 2022. Διάρκεια: 90΄. Διανομή: WEIRD WAVE.

Περισσότερες πληροφορίες

Λεονόρα Αντίο

Leonora Addio
2
  • Δραματική
  • 2022
  • Διάρκεια: 90 '
  • Πάολο Ταβιάνι

Μετά το θάνατο του νομπελίστα δραματουργού Λουίτζι Πιραντέλο το 1936, οι προετοιμασίες της κηδείας του, για την οποία είχε δώσει συγκεκριμένες οδηγίες, σκοντάφτουν σε διαδοχικά σουρεαλιστικά εμπόδια.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Αγγελική Παπούλια πώς βρέθηκες στη Σλοβενία για τον "Τελευταίο Ήρωα";

Η καταξιωμένη Ελληνίδα ηθοποιός μιλά στο "α" για τη συμμετοχή της στη σπιρτόζικη δραμεντί όπου υποδύεται μια εκπρόσωπο πολυεθνικής που αναστατώνει μια μικρή φτωχή κοινωνία.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
25/04/2024

Επαγγελματίας Υπνοβάτης

Ενδιαφέρουσα ιδέα που μένει απλά υποσχόμενη, μιας και υλοποιείται με σεναριακή χοντροκοπιά, ερμηνευτική ανεπάρκεια και αφηγηματική προχειρότητα.

Μην Ανοίγεις την Πόρτα

Η πρώτη ταινία των Unboxholics είναι ένα ψυχολογικό θρίλερ με υποβλητική ατμόσφαιρα, αλλά ελάχιστο ψαχνό. Δραματικά ισχνό και σκηνοθετημένο μονότονα, κορυφώνεται χωρίς την παραμικρή έκπληξη.

Οι Αντίπαλοι

Σεναριακό υπόδειγμα αθλητικού (μελο)δράματος πάνω στις απρόβλεπτες διαδρομές των ανθρώπινων επιθυμιών. "Χορογραφημένο" με ερωτική ένταση και σκηνοθετημένο με φλασάτη, βιντεοκλιπίστικη αυταρέσκεια.

Ζωντανό Πνεύμα

Δύο κόσμοι και τρεις γενιές συγκρούονται σε ένα δράμα ενηλικίωσης με στοιχεία μαγικού ρεαλισμού, κωμωδίας και θρίλερ, το οποίο, όμως, ασθμαίνει για να βρει την ιδανική ισορροπία.

Ο Τελευταίος Ήρωας

Κουστουριτσική, ξέφρενη και βιτριολική σάτιρα, η οποία βγαίνει απ’ τα νερά της όταν προσπαθεί, αδίκως, να σοβαρευτεί και να περάσει "μηνύματα".

Σούπερ Μάγκι

Σίκουελ ενός διεκπεραιωτικά στημένου αυστραλέζικου animation, το οποίο καταγγέλλει απλοϊκά τους κινδύνους της υπνωτιστικά γοητευτικής νέας εικονικής πραγματικότητας.