Φύγαμε!

3

Η σύγχρονη ιρανική πραγματικότητα ακτινογραφείται δια μέσου ενός τρυφερά μελαγχολικού road movie, με τον γιο του Τζαφάρ Παναχί να παραμένει πιστός στην κληρονομιά της αβίαστης νεορεαλιστικής ειλικρίνειας.

Figame

Αν και το μήλο δεν πέφτει πάντα κάτω από τη μηλιά, στο κινηματογραφικό Ιράν δεν υπάρχουν περιθώρια για να απομακρυνθεί κάποιος καρπός από τη σκιά του δέντρου. Κι αυτό όχι μόνο γιατί στην περίπτωσή μας αναφερόμαστε στον Πανάχ Παναχί, γιο ενός από τους σημαντικότερους εκπροσώπους της ακμαίας εθνικής κινηματογραφίας, τον Τζαφάρ Παναχί, αλλά και γιατί η συγκεκριμένη σινε-παράδοση στηρίζεται σχεδόν αποκλειστικά σε ένα παρόμοιο νεορεαλιστικό και ντοκιμαντερίστικο ύφος από το οποίο ελάχιστοι επιχειρούν να διαφοροποιηθούν. Όχι πάντως ο υιός Παναχί, ο οποίος παραμένοντας πιστός στην κληρονομιά της αβίαστης κινηματογραφικής ειλικρίνειας επιβιβάζεται σε ένα τζιπάκι και διασχίζει την ιρανική ύπαιθρο προς τα σύνορα παρέα με μια τετραμελή οικογένεια και το βαριά άρρωστο σκύλο τους.

Ο πατέρας, κυνικός, θυμόσοφος και συμφεροντολόγος, έχει το πόδι του στο γύψο και κινείται με πατερίτσες. Ο υπερκινητικός μικρός γιος αναστατώνει τους πάντες και τα πάντα. Η μητέρα μοιάζει η μόνη λογική της υπόθεσης, αν και μια τραγουδάει χαρούμενα και μια προσπαθεί να συγκρατήσει τα δάκρυα της. Γεμάτο διαρκείς αντιπαραθέσεις και αλλαγές διαθέσεων, το ταξίδι μοιάζει μια χαοτικά διασκεδαστική περιπέτεια για όλους πλην του μεγάλου γιου, ο οποίος οδηγεί παραμένοντας σιωπηλά σκεφτικός.

Αγαπητές στους Ιρανούς σκηνοθέτες, οι ταινίες δρόμου και περιπλάνησης τους προσφέρουν τη δυνατότητα να σχολιάσουν έμμεσα και λοξά, μέσα από διαδοχικά καθημερινά συμβάντα και συναντήσεις, τη σύγχρονη πραγματικότητα της χώρας τους. Αυτήν ακτινογραφεί και ο μικρός Παναχί δια μέσου ενός τρυφερά μελαγχολικού road movie, το οποίο απλώνει τη ματιά του στο ανοιχτό φυσικό τοπίο, αλλά και σε ολόκληρη την ανθρωπογεωγραφία η οποία περιβάλλει τους ήρωές του. Τέσσερις ολοζώντανους χαρακτήρες με διαφορετική προοπτική απέναντι στην καθημερινότητα, με αντιθέσεις κι αντιφάσεις, ενοχλητικά ελαττώματα και γοητευτικά προτερήματα. Το "Φύγαμε!" δεν τα εκβιάζει για να γίνει ένα διδακτικό δράμα ούτε τα διογκώνει για να εκμαιεύσει κωμικές στιγμές. Απλά τα παρατηρεί με τρυφερότητα και κατανόηση, όπως από την αληθινή ζωή μεταπηδούν στη μεγάλη οθόνη.

Ιράν. 2022. Διάρκεια: 93΄. Διανομή: CAROUSEL FILMS

Περισσότερες πληροφορίες

Φύγαμε!

Jaddeh Khaki / Hit the Road
3
  • Δραματική
  • 2021
  • Διάρκεια: 93 '
  • Πανάχ Παναχί

Μια τετραμελής οικογένεια διασχίζει την ιρανική ύπαιθρο προς τα σύνορα. Γεμάτο διαρκείς αντιπαραθέσεις και αλλαγές διαθέσεων, το ταξίδι φαντάζει σαν μια χαοτικά διασκεδαστική περιπέτεια για όλους πλην του μεγάλου γιου, ο οποίος οδηγεί παραμένοντας σιωπηλά σκεφτικός.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Εμφύλιος Πόλεμος

Πολιτική περιπέτεια γυρισμένη με ρεαλισμό, προβλέψιμα απλοϊκή στην εξέλιξή της και μονοδιάστατη στην παραβολή της για τη σύγχρονη αμερικανική πραγματικότητα.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
18/04/2024

Η Αρπαγή

Δομημένη σαν ψυχολογικό θρίλερ, μια ιστορία εμμονής αποκαλύπτει τη συντριπτική δύναμη των κοινωνικών ρόλων σ’ έναν κόσμο ψυχολογικής ανασφάλειας κι έλλειψης επικοινωνίας.

Το Περασμένο Καλοκαίρι

Αρκετά πιστό ριμέικ της δανέζικης "Βασίλισσας της Καρδιάς". Ενός τολμηρότερου ερωτικού δράματος, το οποίο διέθετε ένα διαφορετικό, αιχμηρό φινάλε.

Αμπιγκέιλ

Το μυστήριο συναντά το horror και το απενοχοποιημένο φαν, σε ένα διασκεδαστικό μιξ αναφορών και χαβαλέ, μέχρις ότου χαθεί ο έλεγχος και κυριαρχήσει η σαχλαμάρα.

Σπίθα στη Θάλασσα

Συγκινητικό δράμα επώδυνης ενηλικίωσης, το οποίο δεν ανοίγεται στα βαθιά σεναριακά, αντλώντας συναισθηματική δύναμη από τους τρισδιάστατους χαρακτήρες του.

Μη μου Λες Ψέματα

Συναισθηματική, στέρεα, όσο και εύπεπτη δραμεντί πάνω στα αληθινά ψέματα, τα οποία ξεκινούν από τη ζωή και γίνονται συναρπαστικές λογοτεχνικές και κινηματογραφικές ιστορίες.

Ένα Φλιτζάνι Καφέ και Καινούργια Παπούτσια

Υπαρξιακά αδιέξοδα πασχίζουν να αναδειχθούν μέσα από μια μελοδραματική συνθήκη, ο μινιμαλιστικός χειρισμός της οποίας καταντά φτωχός και μονοδιάστατος.