Αποχαιρετισμός - Η Μνήμη του Τόπου

3

Μια προσωπική εξομολόγηση μετατρέπεται αβίαστα και συγκινητικά σε υπαρξιακό δοκίμιο, αλλά και σε σπουδή πάνω στην ιστορική μνήμη.

Apoxairetismos

Επιστρέφοντας στο υλικό που είχε τραβήξει για το ντοκιμαντέρ του "Άλλος Δρόμος δεν Υπήρχε" (2009), ο Σταύρος Ψυλλάκης ("Για Χωρίς Λόγους: Συναντήσεις με τον Γιώργο Μανιάτη") απομονώνει από τους πρώην αντάρτες του Δημοκρατικού Στρατού που μίλησαν στην κάμερά του τον Γιάννη Λιονάκη. Έναν θαρραλέο όσο και ταπεινό 87άρη, που αφηγείται πώς έζησε επί 14 χρόνια ως επικηρυγμένος μετά το τέλος του Εμφυλίου.


Βασισμένος κυρίως στην επίσκεψη του κινηματογραφικού συνεργείου και του Λιονάκη στις σπηλιές του Αποκόρωνα Χανίων, όπου κρυβόταν, ο Ψυλλάκης μετατρέπει αβίαστα και συγκινητικά, πάντα με την ευαίσθητη ματιά του ανθρωποκεντρικού και δημιουργικού ντοκιμαντερίστα, μια προσωπική εξομολόγηση σε υπαρξιακό δοκίμιο, αλλά και σε σπουδή πάνω στην ιστορική μνήμη. Επιβεβαιώνοντας ότι "τελικά το μεγαλείο κάθε αγώνα βρίσκεται πάντα σ’ εκείνους που τον δίνουν" (μότο του Κρις Μαρκέρ από την ταινία).

Ελλάδα. 2022. Διάρκεια: 88΄. Διανομή: CINOBO

Περισσότερες πληροφορίες

Αποχαιρετισμός – Η Μνήμη του Τόπου

3
  • Ντοκιμαντέρ
  • 2022
  • Διάρκεια: 88 '
  • Σταύρος Ψυλλάκης

Στα 87 του, ο πρώην αντάρτης Γιάννης Λιονάκης αφηγείται πώς έζησε επί 14 χρόνια στον Νομό Χανίων ως επικηρυγμένος μετά το τέλος του Εμφυλίου.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Οι Αντίπαλοι

Σεναριακό υπόδειγμα αθλητικού (μελο)δράματος πάνω στις απρόβλεπτες διαδρομές των ανθρώπινων επιθυμιών. "Χορογραφημένο" με ερωτική ένταση και σκηνοθετημένο με φλασάτη, βιντεοκλιπίστικη αυταρέσκεια.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
25/04/2024

Ζωντανό Πνεύμα

Δύο κόσμοι και τρεις γενιές συγκρούονται σε ένα δράμα ενηλικίωσης με στοιχεία μαγικού ρεαλισμού, κωμωδίας και θρίλερ, το οποίο, όμως, ασθμαίνει για να βρει την ιδανική ισορροπία.

Ο Τελευταίος Ήρωας

Κουστουριτσική, ξέφρενη και βιτριολική σάτιρα, η οποία βγαίνει απ’ τα νερά της όταν προσπαθεί, αδίκως, να σοβαρευτεί και να περάσει "μηνύματα".

Σούπερ Μάγκι

Σίκουελ ενός διεκπεραιωτικά στημένου αυστραλέζικου animation, το οποίο καταγγέλλει απλοϊκά τους κινδύνους της υπνωτιστικά γοητευτικής νέας εικονικής πραγματικότητας.

Ο Μύλος και ο Σταυρός

Με κάδρα που παραπέμπουν σε πίνακες της φλαμανδικής και της ολλανδικής σχολής, ο Μαγιέφσκι στήνει μια οπτικά μεγαλοπρεπή αλληγορία πάνω στην τέχνη, την αληθινή ζωή και την ανθρώπινη μισαλλοδοξία.