Η Φλεγόμενη Θάλασσα

2

Μετά το «Κύμα» (2015) και το «Σεισμό» (2018»), μια ακόμα σκανδιναβική περιπέτεια καταστροφής η οποία προσπαθεί να προσγειώσει στο ρεαλισμό ένα απόλυτα συνταγογραφημένο κινηματογραφικό είδος.

H_thalassa_flegetai

Γέννημα της δεκαετίας του ’70, η ταινία καταστροφής ("Διεθνές Αεροδρόμιο", "Ο Σεισμός", "Το Ναυάγιο του Ποσειδώνα", "Ο Πύργος της Κολάσεως") είναι ένα κωδικοποιημένο κινηματογραφικό είδος το οποίο επανέκαμψε στα ταμεία τη δεκαετία του ’90, βοηθούμενο από την πρόοδο των ψηφιακών εφέ. Μετά την τεράστια επιτυχία του "Τιτανικού" αποτελεί σταθερό σημείο αναφοράς της χολιγουντιανής παραγωγής, ακολουθώντας σταθερά – με συχνές χιουμοριστικές παρεμβολές πλέον - τις δραματικές και αφηγηματικές γραμμές που χάραξαν οι εμβληματικές ταινίες του είδους.

Όπως επιβεβαίωσαν οι σκανδιναβικές περιπέτειες "Το Κύμα" (2015) και "Ο Σεισμός" (2018"), τα CGI μπορούν τώρα να γίνουν πολύτιμοι βοηθοί σε πιο περιορισμένους προϋπολογισμούς ταινιών καταστροφής. Όσο, όμως, όλα μπορούν να γίνουν πια γης μαδιάμ με απίστευτο ρεαλισμό, τόσο το σκληρό κινηματογραφικό κουκούτσι της θεαματικής περιπέτειας παραμένει αδιάσπαστο. Απόδειξη η "Φλεγόμενη Θάλασσα", της ίδιας παραγωγικής και σεναριακής ομάδας, με τον διευθυντή φωτογραφίας ("Βασιλιάς σε Μια Κόλαση", "Κυνηγοί Κεφαλών") Τζον Άντρεας Άντερσεν να ξανακάθεται μετά το "Σεισμό" στην καρέκλα του σκηνοθέτη. Μόνο που τώρα δεν έχουμε για πρωταγωνιστή τον γεωλόγο Κρίστιαν, αλλά τη χειριστή υποβρύχιων μηχανημάτων Σοφία, η οποία καλείται να ερευνήσει για αγνοούμενους σε μια νορβηγική εξέδρα εξόρυξης πετρελαίου η οποία κατέρρευσε ξαφνικά στα ανοιχτά της Βόρειας Θάλασσας. Μαζί με τον συνάδελφό της Άρθουρ, όμως, θα διαπιστώσουν πως το γεγονός πιθανότατα δεν είναι μεμονωμένο, κρύβοντας πίσω του μια οικολογική απειλή γιγαντιαίων διαστάσεων.

Το δράμα χτίζεται με πραγματολογική αληθοφάνεια και διηγηματική μεθοδικότητα που θυμίζει… ντοκιμαντέρ μπροστά στη χολιγουντιανή φόρμουλα, η οποία θα πάρει την εκδίκησή της όταν η θάλασσα αρπάξει φωτιά. Το θέαμα είναι εντυπωσιακότατο, αλλά η ιστορία που το υποστηρίζει δεν είναι παρά ένα καμουφλαρισμένο μελό, στο οποίο τα παιχνίδια της μοίρας φέρνουν τους χαρακτήρες στα όριά τους με αφόρητα προβλέψιμα τρικ. Ένα κουμπί που δεν λειτουργεί, μια προειδοποίηση που φτάνει ένα δευτερόλεπτο αργότερα, ένας από τους ήρωες που πρέπει να θυσιαστεί, ένα αγοράκι που κινδυνεύει να μείνει ορφανό…

Νορβηγία. 2021. Διάρκεια: 104΄. Διανομή: NEO FILMS

Περισσότερες πληροφορίες

Η Φλεγόμενη Θάλασσα

Nordsjøen / The Burning Sea
2
  • Περιπέτεια
  • 2021
  • Διάρκεια: 104 '
  • Τζον Αντρέας Άντερσεν

Μια νορβηγική εξέδρα εξόρυξης πετρελαίου καταρρέει στα ανοιχτά της Βόρειας Θάλασσας. Μια ομάδα ερευνητών αναζητά τις αιτίες, ανακαλύπτοντας ότι πίσω από το ατύχημα κρύβεται μια οικολογική απειλή ανεξέλεγκτων διαστάσεων.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Επαγγελματίας Υπνοβάτης

Ενδιαφέρουσα ιδέα που μένει απλά υποσχόμενη, μιας και υλοποιείται με σεναριακή χοντροκοπιά, ερμηνευτική ανεπάρκεια και αφηγηματική προχειρότητα.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
25/04/2024

Μην Ανοίγεις την Πόρτα

Η πρώτη ταινία των Unboxholics είναι ένα ψυχολογικό θρίλερ με υποβλητική ατμόσφαιρα, αλλά ελάχιστο ψαχνό. Δραματικά ισχνό και σκηνοθετημένο μονότονα, κορυφώνεται χωρίς την παραμικρή έκπληξη.

Οι Αντίπαλοι

Σεναριακό υπόδειγμα αθλητικού (μελο)δράματος πάνω στις απρόβλεπτες διαδρομές των ανθρώπινων επιθυμιών. "Χορογραφημένο" με ερωτική ένταση και σκηνοθετημένο με φλασάτη, βιντεοκλιπίστικη αυταρέσκεια.

Ζωντανό Πνεύμα

Δύο κόσμοι και τρεις γενιές συγκρούονται σε ένα δράμα ενηλικίωσης με στοιχεία μαγικού ρεαλισμού, κωμωδίας και θρίλερ, το οποίο, όμως, ασθμαίνει για να βρει την ιδανική ισορροπία.

Ο Τελευταίος Ήρωας

Κουστουριτσική, ξέφρενη και βιτριολική σάτιρα, η οποία βγαίνει απ’ τα νερά της όταν προσπαθεί, αδίκως, να σοβαρευτεί και να περάσει "μηνύματα".

Σούπερ Μάγκι

Σίκουελ ενός διεκπεραιωτικά στημένου αυστραλέζικου animation, το οποίο καταγγέλλει απλοϊκά τους κινδύνους της υπνωτιστικά γοητευτικής νέας εικονικής πραγματικότητας.

Ο Μύλος και ο Σταυρός

Με κάδρα που παραπέμπουν σε πίνακες της φλαμανδικής και της ολλανδικής σχολής, ο Μαγιέφσκι στήνει μια οπτικά μεγαλοπρεπή αλληγορία πάνω στην τέχνη, την αληθινή ζωή και την ανθρώπινη μισαλλοδοξία.