Η Μάρθα Καραγιάννη ήταν μια αυθεντική σταρ του σινεμά

Άρρηκτα συνδεδεμένη με την άνθιση του εμπορικού ελληνικού σινεμά η ηθοποιός υπήρξε ένα από τα πλέον αναγνωρίσιμα πρόσωπά του.

gorgones_kai_mages «Γοργόνες και Μάγκες» / ©Φίνος Φιλμ

Χωρίς καν να χρειαστεί να κρατήσει πολλούς πρώτους ρόλους στην καριέρα της, η Μάρθα Καραγιάννη που πέθανε σε ηλικία 82 ετών θα μείνει αξέχαστη ως μία από τις πιο αναγνωρίσιμες ηθοποιούς του ελληνικού σινεμά.

Με πηγαίο ταλέντο στο χορό και την υποκριτική, αλλά και σπάνια κωμική φλέβα, η Καραγιάννη αναδείχθηκε σε κορυφαία καρατερίστα ενσαρκώνοντας ρόλους οι οποίοι απαιτούσαν, βασικά, την ικανότητά της να αφήνει έντονο αποτύπωμα έχοντας λιγοστές σκηνές στη διάθεσή της. Ο Ορέστης Λάσκος ήταν ο πρώτος που της έδωσε θέση σε καστ ("Η Άγνωστος", 1956), όταν ήταν μόλις 17 ετών, για να ταυτιστεί αργότερα με το έργο του Γιάννη Δαλιανίδη. Ήταν κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του '60 που η φήμη της Καραγιάννη απογειώθηκε, με τις ταινίες που πρωταγωνίστησε τότε να ευθύνονται σε μεγάλο βαθμό για το ότι μέχρι το θάνατό της υπήρξε ένα εκ των πλέον αναγνωρίσιμων προσώπων του ελληνικού κινηματογράφου.

oi_thalassies_oi_chadres
©Φίνος Φιλμ
"Οι Θαλασσιές οι Χάντρες"

Συγκεκριμένα, φιλμ του Δαλιανίδη όπως τα "Ζητείται Ψεύτης" (1961), "Μερικοί το Προτιμούν Κρύο" (1963), "Κάτι να Καίει" (1964), όπως επίσης τα σουξέ "Οι Θαλασσιές οι Χάντρες" (1967) και "Γοργόνες και Μάγκες" (1968), όπου περιέχεται η διάσημη σεκάνς στην οποία η ηθοποιός ερμηνεύει το τραγούδι "Ο Άντρας που θα Παντρευτώ", υπήρξαν καθοριστικά για την καθιέρωση της Καραγιάννη στην ελληνική ποπ κουλτούρα. Η ίδια μέσω του παιξίματός της απέπνεε μια ενδυναμωτική ελευθεριότητα, σε μια εποχή όπου οι καταπιέσεις παντός τύπου κυριαρχούσαν, έτσι ξεχώριζε από τη διάθεσή της να μη συμμορφωθεί  σε συντηρητικές και οπισθοδρομικές συμβάσεις. Να σημειώσουμε, ακόμα, πως εκείνη την εποχή η Καραγιάννη υποδύθηκε και ένα δραματικό ρόλο, το παραγνωρισμένο "Πεθαίνω Κάθε Ξημέρωμα" (1969) του Νίκου Φώσκολου, απέναντι στον Κώστα Καζάκο.

ziteitai_pseftis
©Φίνος Φιλμ
"Ζητείται Ψεύτης"

Τη δεκαετία του '70 η ηθοποιός αφοσιώθηκε στο θέατρο, με μόλις μία κινηματογραφική εμφάνιση σε ταινία του Δαλιανίδη φυσικά ("Μαριχουάνα Στοπ", 1971), προτού βρει σταθερή παρουσία στις βιντεοπαραγωγές των '80s. Οι τελευταίες φορές που την είδαμε στη μεγάλη οθόνη ήταν το 2008 ("Πεθαίνω για Σένα", Νίκος Καραπαναγιώτης) και το 2014 ("Από Έρωτα", Θοδωρής Αθερίδης).

Η Μάρθα Καραγιάννη έζησε τη ζωή της χωρίς εκπτώσεις, χαρίζοντάς μας στο ενδιάμεσο πολλές μοναδικές κινηματογραφικές αναμνήσεις.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Ο Χρήστος που δε μένει πια εδώ παρουσιάζει το ασύγκριτο "Μαζί, Ποτέ!"

Το ανατρεπτικό φιλμ του Φατίχ Ακίν αφηγείται μια hardcore ερωτική ιστορία στα άκρα που συνδυάζει τρυφερότητα, ανθρωπιά, ασυμβίβαστη τρέλα και rock’n’roll ρομαντισμό.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
19/04/2024

Η σκηνοθέτρια Ιρίς Καλτενμπάκ γύρισε μία από τις εκπλήξεις της χρονιάς

Στην "Αρπαγή" η πρωτοεμφανιζόμενη δημιουργός υπογράφει ένα ψυχογράφημα που μένει αξέχαστο.

Οι ταινίες "Χάρι Πότερ" επιστρέφουν στους κινηματογράφους

Τα "Epic Movie Nights" φέρνουν ξανά στη μεγάλη οθόνη το franchise που λατρεύουν οι millennials.

"Αγαπούσε τα Λουλούδια Περισσότερο": Η νέα ταινία του Γιάννη Βεσλεμέ στο φεστιβάλ της Τραϊμπέκα

Ο σκηνοθέτης της "Νορβηγίας" ετοιμάζεται για παγκόσμια πρεμιέρα στη σημαντική νεοϋορκέζικη διοργάνωση.

Οι Άλεξ Γκάρλαντ & Κίρστεν Ντανστ μιλούν στο "α" για τον "Εμφύλιο Πόλεμο"

Ο σκηνοθέτης και η πρωταγωνίστρια της πολιτικά φορτισμένης δυστοπικής περιπέτειας απαντούν στις ερωτήσεις του "α" γύρω από τη δημιουργία μιας αγωνιώδους ταινίας, η οποία απεικονίζει έναν ανησυχητικό μελλοντικό κόσμο.

Εμφύλιος Πόλεμος

Πολιτική περιπέτεια γυρισμένη με ρεαλισμό, προβλέψιμα απλοϊκή στην εξέλιξή της και μονοδιάστατη στην παραβολή της για τη σύγχρονη αμερικανική πραγματικότητα.

Η Αρπαγή

Δομημένη σαν ψυχολογικό θρίλερ, μια ιστορία εμμονής αποκαλύπτει τη συντριπτική δύναμη των κοινωνικών ρόλων σ’ έναν κόσμο ψυχολογικής ανασφάλειας κι έλλειψης επικοινωνίας.