Το Μαγαζάκι της Κεντρικής Οδού

4

Μια από τις εμβληματικές ταινίες του τσεχοσλοβακικού νέου κύματος, βραβευμένη με ξενόγλωσσο Όσκαρ.

To_magazaki_ths_kentrikhs_odou

Μπορεί ο Γιαν Καντάρ να μην έφτασε ποτέ την κινηματογραφική φήμη των συμπατριωτών του Μίλος Φόρμαν, Γίρι Μέντζελ και Βέρα Σιτίλοβα, όμως το βραβευμένο με ξενόγλωσσο Όσκαρ "Μαγαζάκι…" του αποτελεί τη διασημότερη στιγμή του τσεχοσλοβακικού νέου κύματος, ενός από τα δυναμικότερα σινε-κινήματα των 60s. Χωρίς να κουβαλά τις αισθητικές ανησυχίες ταινιών σαν τους "Έρωτες Μιας Ξανθιάς" ή το "Daisies", εντυπωσιάζει ακόμα και σήμερα με το σπινθηροβόλο σενάριό του (από το συγγραφέα Λάντισλαβ Γκρόσμαν και το σκηνοθέτη), το στόρι του οποίου εξελίσσεται στη γερμανοκρατούμενη Σλοβακία του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου. Εκεί ένας άβουλος ξυλουργός αναλαμβάνει τη διαχείριση ενός μαγαζιού μιας γηραιάς Εβραίας, η οποία μοιάζει να μην καταλαβαίνει τι γίνεται γύρω της. Η σχέση τους χτίζεται με χιούμορ και τρυφερότητα, το πρωταγωνιστικό δίδυμο (ειδική μνεία στο Φεστιβάλ Κανών, οσκαρική υποψηφιότητα για την Ίντα Καμίνσκα) "κεντά" ερμηνευτικά, ενώ μυστικά που αποκαλύπτονται πλουτίζουν το δράμα, το οποίο κορυφώνεται με σπαρακτικά συγκινητικό τρόπο. Μια ταινία που ισορροπεί υποδειγματικά ανάμεσα στο χαμόγελο και το δάκρυ, από τις πρώτες που μίλησαν για το Ολοκαύτωμα μέσα από ένα προσωπικό δράμα.

A/M. Τσεχοσλοβακία. 1965. Διάρκεια: 128΄. Διανομή: NEW STAR

Περισσότερες πληροφορίες

Το Μαγαζάκι της Κεντρικής Οδού

Obchod na Korze / The Shop on Main Street
4
  • Δραματική
  • 1965
  • Διάρκεια: 128 '
  • Γίαν Καντάρ

Στη γερμανοκρατούμενη Σλοβακία του Β΄ Παγκοσμίου ένας άβουλος ξυλουργός αναλαμβάνει τη διαχείριση ενός μαγαζιού που ανήκει σε μια γηραιά Εβραία, η οποία δεν καταλαβαίνει τι γίνεται γύρω της.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Αγγελική Παπούλια πώς βρέθηκες στη Σλοβενία για τον "Τελευταίο Ήρωα";

Η καταξιωμένη Ελληνίδα ηθοποιός μιλά στο "α" για τη συμμετοχή της στη σπιρτόζικη δραμεντί όπου υποδύεται μια εκπρόσωπο πολυεθνικής που αναστατώνει μια μικρή φτωχή κοινωνία.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
25/04/2024

Επαγγελματίας Υπνοβάτης

Ενδιαφέρουσα ιδέα που μένει απλά υποσχόμενη, μιας και υλοποιείται με σεναριακή χοντροκοπιά, ερμηνευτική ανεπάρκεια και αφηγηματική προχειρότητα.

Μην Ανοίγεις την Πόρτα

Η πρώτη ταινία των Unboxholics είναι ένα ψυχολογικό θρίλερ με υποβλητική ατμόσφαιρα, αλλά ελάχιστο ψαχνό. Δραματικά ισχνό και σκηνοθετημένο μονότονα, κορυφώνεται χωρίς την παραμικρή έκπληξη.

Οι Αντίπαλοι

Σεναριακό υπόδειγμα αθλητικού (μελο)δράματος πάνω στις απρόβλεπτες διαδρομές των ανθρώπινων επιθυμιών. "Χορογραφημένο" με ερωτική ένταση και σκηνοθετημένο με φλασάτη, βιντεοκλιπίστικη αυταρέσκεια.

Ζωντανό Πνεύμα

Δύο κόσμοι και τρεις γενιές συγκρούονται σε ένα δράμα ενηλικίωσης με στοιχεία μαγικού ρεαλισμού, κωμωδίας και θρίλερ, το οποίο, όμως, ασθμαίνει για να βρει την ιδανική ισορροπία.

Ο Τελευταίος Ήρωας

Κουστουριτσική, ξέφρενη και βιτριολική σάτιρα, η οποία βγαίνει απ’ τα νερά της όταν προσπαθεί, αδίκως, να σοβαρευτεί και να περάσει "μηνύματα".

Σούπερ Μάγκι

Σίκουελ ενός διεκπεραιωτικά στημένου αυστραλέζικου animation, το οποίο καταγγέλλει απλοϊκά τους κινδύνους της υπνωτιστικά γοητευτικής νέας εικονικής πραγματικότητας.