Τρία Πατώματα

2,5

Χωρίς ίχνος χιούμορ, ο Νάνι Μορέτι συγκινεί και προβληματίζει, διασκευάζοντας ένα λογοτεχνικό μπεστ σέλερ, αλλά νιώθει απλώς ο τέλειος διεκπεραιωτής ενός μοντέρνου αστικού μελοδράματος.

Tria_patomata

Το γεγονός ότι, για πρώτη φορά στην 50χρονη καριέρα του, ο Νάνι Μορέτι αποφασίζει να καταφύγει στη σεναριακή διασκευή προϋπάρχοντος υλικού δεν σημαίνει απαραίτητα και έλλειψη έμπνευσης. Τα "Τρία πατώματα" του Ισραηλινού Εσκόλ Νεβό, μάλιστα, προσφέρουν ιδέες για ένα μοντέρνο κινηματογραφικό αστικό δράμα, περιγράφοντας ότι τρία ζευγάρια με παιδιά που ζουν στην ίδια πολυκατοικία του Τελ Αβίβ προσπαθούν να αντιμετωπίσουν μια προβληματική καθημερινότητα.


Ο Μορέτι και οι δύο συνσεναριογράφοι του (Φεντερίκα Ποντεμόλι και Βάλια Σαντέλα) διασταυρώνουν τις τρεις ξεχωριστές ιστορίες, τις μεταφέρουν από το Ισραήλ στη Ρώμη, κάνουν σημαντικές παρεμβάσεις στη μία απ’ αυτές (του δικαστή) και οριοθετούν το πέρασμα του χρόνου, προχωρώντας τις όλες μαζί δύο φορές ανά πέντε χρόνια. Έτσι, ο Λούτσιο με τη Σάρα τσακώνονται για το αν ο ηλικιωμένος Ρενάτο, ο οποίος προσέχει περιστασιακά την κόρη τους, μπορεί να την κακοποίησε σεξουαλικά. Η Μόνικα, γνωστή στους γείτονες ως "χήρα", πασχίζει να μεγαλώσει εντελώς μόνη της το νεογέννητο μωρό της, μιας και ο σύζυγός της λείπει διαρκώς για δουλειά. Ο δικαστής Βιτόριο και η γυναίκα του Ντόρα, τέλος, έχουν εντελώς διαφορετική προσέγγιση για το γεγονός πως ο γιος τους, οδηγώντας μεθυσμένος, σκότωσε με το αυτοκίνητό του μια γυναίκα.


Χωρίς ίχνος χιούμορ, ο Νάνι Μορέτι συγκινεί και προβληματίζει, αλλά νιώθει απλώς ο τέλειος διεκπεραιωτής ενός μοντέρνου αστικού μελοδράματος. Η κάμερα χαϊδεύει με τρυφερότητα τους ήρωές του, αναδεικνύοντας θαρραλέα τις σκοτεινές παρορμήσεις που τους παγιδεύουν σε εμμονές, προκαταλήψεις και (αντρικές) εξάρσεις βίας. Ο χειρισμός των συναισθημάτων είναι προσεκτικός, αν και όλες οι ιστορίες του δεν έχουν το ίδιο βάθος, με αυτή του Λούτσιο να είναι σαφώς η πλέον ενδιαφέρουσα. Αυτό όμως που κρατά αιχμάλωτη την ταινία σε μια δύσκαμπτη σοβαροφάνεια είναι η εκβιαστική ανάγκη για λύτρωση και ο βαρύς αφηγηματικός τόνος, ο οποίος τσαλακώνει το πολύτιμο φινίρισμα, αμβλύνει πολλές αιχμηρές γωνίες και προσφέρει μια –σχεδόν ανώδυνα– εύκολη κατάληξη σε κάθε μεσοαστικό εφιάλτη.

Ιταλία, Γαλλία. 2021. Διάρκεια: 119΄. Διανομή: FEELGOOD

Περισσότερες πληροφορίες

Τρία Πατώματα

Tre Piani / Three Floors
2,5
  • Δραματική
  • 2021
  • Διάρκεια: 119 '
  • Νάνι Μορέτι

Σε μια πολυκατοικία της Ρώμης, τρία ζευγάρια με παιδιά προσπαθούν να αντιμετωπίσουν μια προβληματική καθημερινότητα.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Μην Ανοίγεις την Πόρτα

Η πρώτη ταινία των Unboxholics είναι ένα ψυχολογικό θρίλερ με υποβλητική ατμόσφαιρα, αλλά ελάχιστο ψαχνό. Δραματικά ισχνό και σκηνοθετημένο μονότονα, κορυφώνεται χωρίς την παραμικρή έκπληξη.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
25/04/2024

Οι Αντίπαλοι

Σεναριακό υπόδειγμα αθλητικού (μελο)δράματος πάνω στις απρόβλεπτες διαδρομές των ανθρώπινων επιθυμιών. "Χορογραφημένο" με ερωτική ένταση και σκηνοθετημένο με φλασάτη, βιντεοκλιπίστικη αυταρέσκεια.

Ζωντανό Πνεύμα

Δύο κόσμοι και τρεις γενιές συγκρούονται σε ένα δράμα ενηλικίωσης με στοιχεία μαγικού ρεαλισμού, κωμωδίας και θρίλερ, το οποίο, όμως, ασθμαίνει για να βρει την ιδανική ισορροπία.

Ο Τελευταίος Ήρωας

Κουστουριτσική, ξέφρενη και βιτριολική σάτιρα, η οποία βγαίνει απ’ τα νερά της όταν προσπαθεί, αδίκως, να σοβαρευτεί και να περάσει "μηνύματα".

Σούπερ Μάγκι

Σίκουελ ενός διεκπεραιωτικά στημένου αυστραλέζικου animation, το οποίο καταγγέλλει απλοϊκά τους κινδύνους της υπνωτιστικά γοητευτικής νέας εικονικής πραγματικότητας.

Ο Μύλος και ο Σταυρός

Με κάδρα που παραπέμπουν σε πίνακες της φλαμανδικής και της ολλανδικής σχολής, ο Μαγιέφσκι στήνει μια οπτικά μεγαλοπρεπή αλληγορία πάνω στην τέχνη, την αληθινή ζωή και την ανθρώπινη μισαλλοδοξία.

"Ίχνη αιωνιότητας: Θόδωρος Αγγελόπουλος": Μια ημερίδα για το έργο του σπουδαίου σκηνοθέτη

Στην ημερίδα θα παρουσιάσουν κεντρικές εισηγήσεις των Βρασίδα Καραλή και Sylvie Rollet που έχουν μελετήσει σε βάθος το καλλιτεχνικό έργο και τη γλώσσα του διεθνώς καταξιωμένου σκηνοθέτη.