Μαϊσάμπελ

3

Αληθινή ιστορία, με 14 υποψηφιότητες για βραβεία Γκόγια, η οποία προσπαθεί να δει με κατανόηση μια διχασμένη βόρεια Ισπανία, προκρίνοντας έναν ψύχραιμο, συμφιλιωτικό λόγο.

Maixabel

Αν και συνεργάζεται συνήθως με τον μόνιμο σεναριογράφο τού Κεν Λόουτς και σύντροφό της Πολ Λάβερτι, με τον οποίο έχουν συνυπογράψει τα "Ακόμα και η Βροχή" (2010), "Η Ελιά" (2016) και "Ο Χορός της Ζωής μου" (2019), η Μαδριλένα Ισιάρ Μπολαΐν διασκευάζει τώρα μια αληθινή ιστορία με τη βοήθεια μόνον της Ίσα Κάμπο. Αφορά την ακτιβίστρια Μαϊσάμπελ Λάσα Ιτουριός και τα τελευταία χρόνια της ένοπλης δράσης της βασκικής αυτονομιστικής οργάνωσης ΕΤΑ στην Ισπανία.


Η ταινία μοιράζει το χρόνο της ανάμεσα στους θύτες και τα θύματα της δολοφονίας του Χουάν Μαρία Χαουρέγκι το 2000, σοσιαλιστή πολιτικού ο οποίος προωθούσε την ιδέα του διαλόγου ανάμεσα στους αυτονομιστές και την εθνική κυβέρνηση. Παρακολουθώντας εν τάχει την εκτέλεσή του από τρία μέλη της ΕΤΑ, φτάνουμε στην ανάληψη της θέσης της προέδρου στην Επιτροπή Αφύπνισης για τα Θύματα της Τρομοκρατίας από τη Μαϊσάμπελ Λάσα, σύζυγο του Χαουρέγκι που μόλις έχει γίνει γιαγιά. Έχουν περάσει λοιπόν δέκα χρόνια και η πορεία σύγκλισης δυο πολιτικά αντίθετων πόλων ξεκινά. Οι φυλακισμένοι εκτελεστές Ιμπόν Ετσεσαρέτα και Λουίς Καράσκο αρχίζουν να αποστασιοποιούνται όλο και περισσότερο από τον αδιάλλακτο πυρήνα της ΕΤΑ, η ιδέα να συναντήσουν τους συγγενείς των θυμάτων τους για να ζητήσουν προσωπικά συγνώμη ωριμάζει, αλλά τα εμφύλια τραύματα είναι ακόμα ανοιχτά και οι οξύτατες αντιρρήσεις αμφίπλευρες.


Ο λόγος της Μπολαΐν, ταυτισμένος με αυτόν της Λάσα, είναι συμφιλιωτικός, αλλά όχι απλοϊκός ή ουμανιστικά διδακτικός. Η ματιά της πέφτει με κατανόηση στην ανθρώπινη ψυχολογία της "άλλης πλευράς", η οποία την ενδιαφέρει πιο πολύ από τις (αδιέξοδες όπως αποδείχτηκε) πολιτικές επιλογές της, και ξέρει να οδηγεί με στιβαρό βηματισμό το δράμα της, εμποδίζοντάς το να παραστρατήσει προς το μελό. Το δε υποδειγματικό καστ προσθέτει αξιοπιστία σε χαρακτήρες χωρίς μεγάλη ευελιξία (μετανοημένοι θύτες - μεγαλόψυχα θύματα), χαρίζοντας στην ταινία 14 υποψηφιότητες για βραβεία Γκόγια – τελικά απέσπασε τρία βραβεία για τις ερμηνείες των Μπλάνκα Πορτίγιο, Ούρκο Ολοσάμπαλ και Μαρία Σερεσουέλα.

Ισπανία. 2021. Διάρκεια: 115΄. Διανομή: WEIRD WAVE

Περισσότερες πληροφορίες

Μαϊσάμπελ

Maixabel
3
  • Δραματική
  • 2021
  • Διάρκεια: 115 '
  • Ισιάρ Μπολαΐν

Το 2010, δυο φυλακισμένοι Βάσκοι αυτονομιστές αρχίζουν να αποστασιοποιούνται όλο και περισσότερο από την αδιάλλακτη ΕΤΑ, σκεπτόμενοι να συναντήσουν τους συγγενείς των θυμάτων τους για να ζητήσουν προσωπικά συγνώμη. Αλλά τα εμφύλια τραύματα είναι ακόμα ανοιχτά και οι οξύτατες αντιρρήσεις αμφίπλευρες.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Αγγελική Παπούλια πώς βρέθηκες στη Σλοβενία για τον "Τελευταίο Ήρωα";

Η καταξιωμένη Ελληνίδα ηθοποιός μιλά στο "α" για τη συμμετοχή της στη σπιρτόζικη δραμεντί όπου υποδύεται μια εκπρόσωπο πολυεθνικής που αναστατώνει μια μικρή φτωχή κοινωνία.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
25/04/2024

Επαγγελματίας Υπνοβάτης

Ενδιαφέρουσα ιδέα που μένει απλά υποσχόμενη, μιας και υλοποιείται με σεναριακή χοντροκοπιά, ερμηνευτική ανεπάρκεια και αφηγηματική προχειρότητα.

Μην Ανοίγεις την Πόρτα

Η πρώτη ταινία των Unboxholics είναι ένα ψυχολογικό θρίλερ με υποβλητική ατμόσφαιρα, αλλά ελάχιστο ψαχνό. Δραματικά ισχνό και σκηνοθετημένο μονότονα, κορυφώνεται χωρίς την παραμικρή έκπληξη.

Οι Αντίπαλοι

Σεναριακό υπόδειγμα αθλητικού (μελο)δράματος πάνω στις απρόβλεπτες διαδρομές των ανθρώπινων επιθυμιών. "Χορογραφημένο" με ερωτική ένταση και σκηνοθετημένο με φλασάτη, βιντεοκλιπίστικη αυταρέσκεια.

Ζωντανό Πνεύμα

Δύο κόσμοι και τρεις γενιές συγκρούονται σε ένα δράμα ενηλικίωσης με στοιχεία μαγικού ρεαλισμού, κωμωδίας και θρίλερ, το οποίο, όμως, ασθμαίνει για να βρει την ιδανική ισορροπία.

Ο Τελευταίος Ήρωας

Κουστουριτσική, ξέφρενη και βιτριολική σάτιρα, η οποία βγαίνει απ’ τα νερά της όταν προσπαθεί, αδίκως, να σοβαρευτεί και να περάσει "μηνύματα".

Σούπερ Μάγκι

Σίκουελ ενός διεκπεραιωτικά στημένου αυστραλέζικου animation, το οποίο καταγγέλλει απλοϊκά τους κινδύνους της υπνωτιστικά γοητευτικής νέας εικονικής πραγματικότητας.