Τα κινηματογραφικά ντεμπούτα τριών γυναικών στο Τριανόν

Το προσωπικό σκηνοθετικό ύφος τριών γυναικών αναδεικνύεται μέσα από τη σειρά προβολών «Εικαστικό Σινεμά - Τρεις Ματιές».

Luxenia Δήμητρα Κονδυλάτου

Το Σάββατο 4 Ιουνίου (8.30 μ.μ.), το Τριανόν φιλοξενεί μια βραδιά προβολών με τρεις εικαστικές ταινίες που προβλήθηκαν στο φεστιβάλ πειραματικού κινηματογράφου FLIGHT, Mostra Internazionale del Cinema di Genova στη Γένοβα. Οι ταινίες είναι από τις σκηνοθέτιδες Ανθή Κουγιά, Δήμητρα Κονδυλάτου και Χριστίνα Φοίβη.

Πρόκειται για τις πρώτες τους ταινίες. Μέσα από θραυσματικές αφηγήσεις που προκύπτουν από τις βιωματικές τους σχέσεις με τα θέματα που τις απασχολούν, εξερευνούν υβριδικές μορφές και μέσα. Μπαίνουν έτσι σε διάλογο με ένα σινεμά που αποζητά μια προσωπική γλώσσα και γραφή και δημιουργεί μέσα από αυτήν νέους κόσμους.

Μετά την προβολή των ταινιών θα ακολουθήσει συζήτηση μεταξύ της ερευνήτριας Άλκηστης Ευθυμίου, της εικαστικού-ερευνήτριας Θάλειας Ραυτοπούλου και των δημιουργών. Θα ακολουθήσει DJ Set και πάρτυ στο φουαγιέ του Τριανόν.

Οι ταινίες

"Πρόγονοι", Ανθή Κουγιά (2021)

Το σπίτι μου είναι υπό κατάληψη. Ένας στρατός από πορσελάνινες φιγούρες είναι παντού. Είναι πολλές και έχουν βάρος και κάτι ανοίκειο/ξένο σε μένα. Δεν επέλεξα ποτέ να τις έχω, απλά αναπόφευκτα τις κληρονόμησα. Τα αντικείμενα αυτά γίνονται οι πρωταγωνιστές του έργου αυτού που αποτελεί μια απόπειρα συμφιλίωσης με το -ενίοτε πυκνό- προγονικό σκοτάδι. Πρώτη προβολή στην Ελλάδα.

"Luxenia", Δήμητρα Κονδυλάτου (2021)

Τρεις γυναίκες εργάζονται σε διαφορετικά πόστα κατά τη διάρκεια της καλοκαιρινής σεζόν στο ξενοδοχείο Luxenia. Μια μέρα, μια μικρή παύση των εργασιών τους, διαταράσσει την αυτοματοποιημένη καθημερινή τους ρουτίνα. Η ταινία παρουσιάζει όψεις της σκηνοθετημένης εικόνας και των παρασκηνιακών αντιφάσεων της "βιομηχανίας του τουρισμού".

"Αμυγδαλιά", Χριστίνα Φοίβη (2019)

Η Αμυγδαλιά είναι ένα δέντρο που ανθίζει λίγο πριν την άνοιξη. Είναι επίσης η λέξη που στοιχειώνει ένα παιδί όταν πρωτοφτάνει στην ελλάδα. Σε ένα μέρος που συχνά θυμίζει καρτ-ποστάλ, άνθρωποι, μέρη και πράγματα συναντιούνται και αποχωρίζονται όπως σε ένα όνειρο. Φωνές γυναικών πλέκονται μεταξύ τους καθώς επιχειρείται να εφευρεθεί μια νέα γλώσσα μέσα από τοπία και χειρονομίες, αναδεικνύοντας απροσδόκητες πτυχές στην έννοια της ελληνικότητας και της Ξένης. Φευγαλέες περφόρμανς, παραλίες, χωράφια, αμυγδαλιές και τσολιάδες σχηματίζουν το αλφαβητάρι μιας προσωπικής γλώσσας που διερευνά τα σύνορα γύρω μας και μέσα μας.

Οι ταινίες "Luxenia" και "Αμυγδαλιά" θα προβληθούν με αγγλικούς υποτίτλους.

Περισσότερες πληροφορίες

Τριανόν

Κοδριγκτώνος 21 (Πατησίων 101) (ΜΕΤΡΟ Βικτώρια)

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Αστερίξ και Οβελίξ: Στο Δρόμο για την Κίνα

Πρωτότυπη ιστορία που μένει πιστή στο πνεύμα των Ουντερζό και Γκοσινί, χωρίς να εκμεταλλεύεται πλήρως τον ανατολίτικο εξωτισμό. Συμπαθής ο καινούριος Οβελίξ Ζιλ Λελούς, απολαυστικός ο Καίσαρας Βενσάν Κασέλ, αναιμικός ο πρωταγωνιστής (και σκηνοθέτης) Γκιγιόμ Κανέ.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
02/02/2023

Χτύπος στην Καλύβα

Ατμοσφαιρικός και σεναριακά ευρηματικός όπως πάντα, ο δημιουργός της "Έκτης Αίσθησης" εκτροχιάζει το υποβλητικό θρίλερ του σε μια αδέξια, χοντροκομμένη παραβολή πάνω στον εγωισμό, τη θυσία και την κοινωνική "απομόνωση".

Η Αυτοκρατορία του Φωτός

Γλυκόπικρα στρογγυλεμένο δράμα με σινεφίλ ευαισθησίες. Οσκαρικά υποψήφια φωτογραφία, ερμηνευτικό ρεσιτάλ της Ολίβια Κόλμαν, τα απλά και βασικά από τον σεναριογράφο – σκηνοθέτη Σαμ Μέντες ("American Beauty").

Μέρες Ξηρασίας

Πολιτική καταγγελία σκηνοθετημένη με σφρίγος σαν αποπνικτικό ψυχολογικό θρίλερ. Πλήθος φεστιβαλικών συμμετοχών και βραβείων, από τις Κάνες ως την Θεσσαλονίκη.

Καθαρτήριο

Σπονδυλωτό κοινωνικό δράμα με στοιχεία μαύρου χιούμορ. Έντονα αλληγορικό όσο και παντελώς άνισο, δυσκολεύεται να ενοποιήσει τη σκηνοθετική στιβαρότητα με τη σεναριακή αφέλεια.

Στον Ανοιχτό Δρόμο

Ο συννεφιασμένος ρεαλισμός της Κέλι Ρέιχαρντ, ο πίνακας του Άντριου Γουέιεθ "Christina’s world" και το απέραντο αμερικανικό τοπίο εμπνέουν ένα αργό, μελαγχολικό και υπνωτιστικό χρονικό θηλυκής ενηλικίωσης.

Δυο Φίλοι και Ένας Ασβούλης

Από τη μια μεριά μια απλοϊκά περιπετειώδες και αστεία ιστορία, κι από την άλλη μερικές… σουρεαλιστικές αφηγηματικές παρεμβάσεις προσφέρουν ένα στοιχειωδώς ενδιαφέροντα καρτουνίστικο συνδυασμό διανθισμένο με μουσική και τραγούδια.