Οι 5 κανόνες του "Top Gun: Maverick"

Λίγο πριν την πρεμιέρα του πολυαναμενόμενου σίκουελ αποκαλύπτουμε τους απαράβατους κώδικες των γυρισμάτων της αεροπορικής περιπέτειας με τον Τομ Κρουζ.

top_gun_maverick_rules1

Λίγο πριν την πρεμιέρα του πολυαναμενόμενου σίκουελ αποκαλύπτουμε τους απαράβατους κώδικες των γυρισμάτων της αεροπορικής περιπέτειας με τον Τομ Κρουζ. Θυμίζουμε πως η υπόθεση του "Top Gun: Maverick" θέλει το Μάβερικ να κατέχει ακόμα στο βαθμό του επισμηναγού και να είναι πάντα έτοιμος να ηγηθεί ενός ετοιμοπόλεμου σμήνους όταν το καθήκον τον καλεί. Για αυτό το λόγο αναλαμβάνει την εκπαίδευση νεοφερμένων πιλότων, οι οποίοι, όμως, δεν έχουν ιδέα με ποιον έχουν να κάνουν. Ο Βαλ Κίλμερ, ως Άισμαν, έχει πλέον προαχθεί σε ναύαρχο, ο Μάιλς Τέλερ κρατά το ρόλο του γιου τού Γκουζ (Άντονι Έντουαρντς) και η Μόνικα Μπάρμπαρο, είναι η θηλυκή πιλότος που θέλει να κάνει τη διαφορά.

Το "Top Gun: Maverick" προβάλλεται σε επιλεγμένους κινηματογράφους από τις 25/5.

Κανόνας #1: Όχι ψηφιακά εφέ

"Ο Τομ δήλωσε πως μοναδική προϋπόθεση για να συμμετάσχει στο σίκουελ ήταν να μη χρησιμοποιηθεί CGI (σ.σ.: ειδικά εφέ)", αναφέρει χαρακτηριστικά ο Μάιλς Τέιλερ για το αδιαπραγμάτευτο αίτημα του συμπρωταγωνιστή του. Ευτυχώς, ο σκηνοθέτης Τζόζεφ Κοζίνσκι συμμεριζόταν τα αισθήματα του ηθοποιού: "Ο Τομ δεν έχει ανάγκη να κάνει καμία άλλη ταινία στη ζωή του. Για αυτό το λόγο θα γυρίσει μία ταινία εάν πιστεύει πραγματικά πως υπάρχει λόγος για να πραγματοποιηθεί". Ποιος ο λόγος αυτήν τη φορά; Να καταφέρει να κάνει πράξη κάτι που δεν κατάφερε την προηγούμενη: να γίνουν αληθινά γυρίσματα. "Η ταινία αποτελεί ένα γράμμα αγάπης για την αεροπορία", δήλωσε ο παραγωγός Τζέρι Μπρουκχάιμερ για την απουσία των τρικ με ειδικά εφέ. "Θα σας δείξουμε πώς είναι πραγματικά να είσαι ένας πιλότους του ‘Top Gun’. Δεν έχει ξαναγίνει με ταινία για την αεροπορία σαν και αυτήν".

top_gun_maverick_rules2

Κανόνας #2: Τα ψευδώνυμα κερδίζονται

Προτού ξεκινήσει η παραγωγή, το καστ επισκέφτηκε πραγματικές Top Gun εγκαταστάσεις στη Νεβάδα, ώστε να συναντηθούν αυτοπροσώπως με στρατιωτικούς πιλότους οι οποίοι αργότερα θα πετούσαν μαζί τους στα γυρίσματα. Επιπλέον στόχος οι ηθοποιοί να εξοικειωθούν με το πως μιλούν και φέρονται οι στρατιώτες, αλλά και να αποκτήσουν μια μαρτυρία εκ των έσω για το πώς προκύπτει μια από τις διάσημες παραδόσεις της αεροπορίας. Μία από τις πιο κομβικές ανακαλύψεις; Το ότι τα ψευδώνυμα δεν τα επιλέγει ο καθένας για τον εαυτό του, αλλά τα αποφασίζουν οι συνάδελφοι. Ακόμα και έτσι όμως, το γεγονός πως κάποιος άλλος διαλέγει το ψευδώνυμο δε σημαίνει πως εκείνος που το "φέρει" δεν μπορεί να ανταπεξέλθει στις προσδοκίες που το συνοδεύουν. Για παράδειγμα, για να ανταποκριθεί στην πρόκληση του ρόλου του Πέιμπακ (σ.σ.: εκδίκσηση), ο Τζέι Έλις θυμήθηκε τις μέρες του στο Λος Άντζελες, όταν συχνά δανειζόταν χρήματα χωρίς να τα επιστρέψει. Από την άλλη, η Μόνικα Μαρμπάρο απέκτησε το δικό της ψευδώνυμο μετά από ένα ακραίο βράδυ στο κλαμπ Ο, όταν την επόμενη μέρα αναδύθηκε μέσα από το χανγκόβερ της "σα φοίνικας μέσα από τις φλόγες".

top_gun_maverick_rules3

Κανόνας #3: Μάθε από τους καλύτερους

Ο κινηματογραφικός Πιτ "Μάβερικ" Μίτσελ του Τομ Κρουζ δείχνει σε έξι νέους φερέλπιδες πιλότους τα κόλπα. Όπως τους λέει στην ταινία: "Ο εκπαιδευτής σας είναι ένας από τους καλύτερους πιλότους που έχει προκύψει μέσα από το πρόγραμμα. Τα κατορθώματά του είναι θρυλικά. Όσα έχει να σας διδάξει μπορούν εύκολα να καθορίσουν εάν θα ζήσετε ή θα πεθάνετε". Στα παρασκήνια, ο ρόλος του ήταν ακριβώς ο ίδιος· ο Κρουζ μάθαινε στους υπόλοιπους ηθοποιούς όλα όσα ήξερε. Ήθελε να μεταδώσει στους νεοσύλλεκτους το είδος της πρακτικής εκπαίδευσης που έλαβε μέσα σε πιλοτήριο κατά τη διάρκεια του πρώτου "Top Gun". Για το λόγο αυτό ίδρυσε τη δική του Σχολή Αεροπορίας, έτσι ώστε να εκπαιδευθούν όλοι στο πώς μπορούν να ερμηνεύουν ενώ βρίσκονται σε μεγάλο υψόμετρο και υπό την πίεση 8G. Με τη βοήθεια του αεροπορικού συντονιστή Κέβιν ΛαΡόσα, ο Κρουζ επιπλέον καθόρισε τα μαθήματα που είχαν να κάνουν οι εκπαιδευόμενοι αναθέτοντάς τους κάθε εβδομάδα και νέες εργασίες, στις οποίες έδινε λεπτομερή σχόλια.

top_gun_maverick_rules4

Κανόνας #4: Το μοντάζ διαρκεί για πάντα

Θα μπορούσε να υπάρξει ταινία "Top Gun" χωρίς μια αθλητική σεκάνς με φόντο την παραλία; Οι δημιουργοί του "Maverick" πιστεύουν πως όχι, για αυτό και στην ταινία υπάρχει μία σεκάνς εμπνευσμένη από το αμερικάνικο ποδόσφαιρο η οποία αποδίδει φόρο τιμής στην αντίστοιχη του βόλεϊ από την πρώτη ταινία. Μάλιστα, η μοντέρνα σεκάνς ανεβάζει κι άλλο τον πήχη. Καθώς πλησίαζε το γύρισμά της, ο Γκλεν Πάουελ δημοσίευσε μια φωτογραφία στο Instagram με την περιγραφή "το μοντάζ διαρκεί για πάντα", κάτι που κινητοποίησε το καστ να γυμναστεί εντονότερα ώστε να είναι έτοιμο. Όπως εξηγεί ο Λούις Πούλμαν: "Η πρωτότυπη σκηνή του βόλεϊ είναι πραγματικά εμβληματική. Είναι ένα λαμπερό ναρκοπέδιο δόξας. Αλλά έπρεπε να το αφήσουμε στην άκρη αυτό και να φτιάξουμε κάτι δικό μας. Το σλόγκαν μας ήταν ακριβώς αυτό: ‘Το μοντάζ διαρκεί για πάντα’. Ο Γκλεν έλεγε πως ‘αυτή η σκηνή θα γίνει meme, gifs, θα είναι παντού, μη ξεχάσεις πως στο είπα…’ Κι εγώ απλά του απάντησα: "Διάολε, η πίεση είναι πραγματικά μεγάλη…".

top_gun_maverick_rules5

Κανόνας #5: Η ακρίβεια είναι το κλειδί

Όταν ο Τζόζεφ Κοζίνσκι ταξίδεψε στο Παρίσι με τον Τζέρι Μπρουκχέιμερ, για να ψηθεί τον Τομ Κρουζ σχετικά με το "Top Gun: Maverick", είχε δύο άσσους στο μανίκι του. Ο πρώτος αφορούσε την ιδέα της επιστροφής του Ρούστερ, του γιου του Γκουζ. Για τον άλλο ας μιλήσει ο Κοζίνσκι: "Ένιωθα πως η υπήρχε η τεχνολογία ώστε να αποτυπωθεί απολύτως ρεαλιστικά η αίσθηση του να βρίσκεσαι μέσα σε ένα μαχητικό αεροπλάνο. Παλιά δεν ήταν εφικτό αεροσκάφη και ηθοποιοί να βρίσκονται μαζί, αλλά πίστεψα πως μπορώ να το κάνω τώρα. Η συγκεκριμένη διάθεσή μου βρήκε ανταπόκριση στον Τομ· συμφωνήσαμε πως ό,τι μπορούμε να γυρίσουμε κανονικά, θα το γυρίσουμε κανονικά". Κάτι που πέτυχε. Όταν πια ο Κοζίνσκι ολοκλήρωσε την περιγραφή της νέας ταινίας στον Κρουζ, η οποία μεταξύ άλλων ανέφερε το συνδυασμό πραγματικών πιλότων με τη ριζοσπαστική χρήση ενός συστήματος με έξι κάμερες, ο ηθοποιός είχε μόνο τις εξής λέξεις να πει: "Θα γίνει η ταινία, αυτό είναι".

Περισσότερες πληροφορίες

Top Gun: Maverick

1,5
  • Περιπέτεια
  • 2022
  • Διάρκεια: 131 '
  • Τζόζεφ Κοζίνσκι

Έχοντας παραμείνει στο βαθμό του σμηναγού λόγω της αντισυμβατικής συμπεριφοράς του, ο Πιτ «Μάβερικ» Μίτσελ επιστρέφει στο Top Gun ως εκπαιδευτής μιας ομάδας νεαρών πιλότων για μια άκρως επικίνδυνη αποστολή.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

"Off The Rails": Ένα ντοκιμαντέρ για το παρκούρ έρχεται σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη

Το CineDoc παρουσιάζει την ιστορία δύο εφήβων της αγγλικής εργατικής τάξης οι οποίοι αψηφούν τη βαρύτητα.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
02/02/2023

"Αστερίξ και Οβελίξ: Στο Δρόμο για την Κίνα": Η επιστροφή ενός μεγάλου ευρωπαϊκού μπλοκμπάστερ

Γκιγιόμ Κανέ, Ζιλ Λελούς, Μαριόν Κοτιγιάρ, Βενσάν Κασέλ, ακόμα και τον ποδοσφαιριστή Ζλάταν Ιμπραΐμοβιτς συναντάμε στη διανομή της νέας γαλλικής περιπέτειας που εμπνέεται από τα αγαπημένα κόμιξ των Αλμπέρ Ουντερζό και Ρενέ Γκοσινί.

Αστερίξ και Οβελίξ: Στο Δρόμο για την Κίνα

Πρωτότυπη ιστορία που μένει πιστή στο πνεύμα των Ουντερζό και Γκοσινί, χωρίς να εκμεταλλεύεται πλήρως τον ανατολίτικο εξωτισμό. Συμπαθής ο καινούριος Οβελίξ Ζιλ Λελούς, απολαυστικός ο Καίσαρας Βενσάν Κασέλ, αναιμικός ο πρωταγωνιστής (και σκηνοθέτης) Γκιγιόμ Κανέ.

Χτύπος στην Καλύβα

Ατμοσφαιρικός και σεναριακά ευρηματικός όπως πάντα, ο δημιουργός της "Έκτης Αίσθησης" εκτροχιάζει το υποβλητικό θρίλερ του σε μια αδέξια, χοντροκομμένη παραβολή πάνω στον εγωισμό, τη θυσία και την κοινωνική "απομόνωση".

Η Αυτοκρατορία του Φωτός

Γλυκόπικρα στρογγυλεμένο δράμα με σινεφίλ ευαισθησίες. Οσκαρικά υποψήφια φωτογραφία, ερμηνευτικό ρεσιτάλ της Ολίβια Κόλμαν, τα απλά και βασικά από τον σεναριογράφο – σκηνοθέτη Σαμ Μέντες ("American Beauty").

Μέρες Ξηρασίας

Πολιτική καταγγελία σκηνοθετημένη με σφρίγος σαν αποπνικτικό ψυχολογικό θρίλερ. Πλήθος φεστιβαλικών συμμετοχών και βραβείων, από τις Κάνες ως την Θεσσαλονίκη.

Καθαρτήριο

Σπονδυλωτό κοινωνικό δράμα με στοιχεία μαύρου χιούμορ. Έντονα αλληγορικό όσο και παντελώς άνισο, δυσκολεύεται να ενοποιήσει τη σκηνοθετική στιβαρότητα με τη σεναριακή αφέλεια.