Doctor Strange in the Multiverse of Madness

2

Ο Σαμ Ράιμι («Evil Dead», «Spider-man») αναλαμβάνει να σκοτεινιάσει διασκεδαστικά το Marvel Cinematic Universe. Έχει ιδέες, αλλά όχι μια ολοκληρωμένη σινε-πρόταση για να αντιπαλέψει τα κλισέ.

Doctor_Strange_in_the_multiverse_of_madness

Στο "Μύθο του Σούπερμαν", ένα από τα διασημότερα κείμενά του για την ποπ κουλτούρα (από το "Κήνσορες και θεράποντες"), ο Ουμπέρτο Έκο εξηγεί πως όλη η αφηγηματική γοητεία του απόλυτου υπερήρωα βασίζεται σε ένα απλούστατο όσο και ευφυέστατο διηγηματικό τρικ. Το φαινομενικά αδύνατο συνδυασμό μύθου, δηλαδή μιας χρονικά "ακίνητης", προδιαγεγραμμένης κατάληξης ιστορίας, και πλοκής, δηλαδή μιας ιστορίας εν εξελίξει, ανοιχτής σε κάθε πιθανότητα. Στις εικονογραφημένες περιπέτειες του Σούπερμαν, όμως, ο χρόνος είναι απλά ένα διαρκές παρόν, κάτι που υπόσχεται μεν ένα μέλλον (άρα ο ήρωας κινδυνεύει), το οποίο όμως δεν έρχεται ποτέ. Μετά από εκατοντάδες επεισόδια, ο Κλαρκ Κεντ και όλοι οι δικοί του βρίσκονται πάντα στο σημείο από το οποίο όλα ξεκίνησαν.


Το ίδιο ακριβώς αρχίζει να συμβαίνει μεθοδικά και στο Marvel Cinematic Universe, το οποίο μπορεί να εμπλουτίζεται με reboot και spin-off, αλλά αυτό δεν του αρκεί. Όσο τα υπερηρωικά μπλοκμπάστερ συνεχίζουν να σπάνε τα εισπρακτικά ρεκόρ, τόσο η ανάγκη για μια… επιτόπου εξέλιξη των ιστοριών τους είναι αναγκαία. Αφού αυτές δεν γίνεται λοιπόν να προχωρήσουν προς τα μπροστά, μπορούν να εξελιχθούν παράλληλα. Έτσι, μετά τον Άνθρωπο Αράχνη και ο κολλητός του Δόκτωρ Στρέιντζ ανακαλύπτει τώρα τα παράλληλα σύμπαντα, καθώς η Αμέρικα Τσάβες, μια κοπέλα η οποία μπορεί να κυκλοφορεί ελεύθερα στο Πολυσύμπαν, εισβάλλει στον κόσμο του Στίβεν Στρέιντζ καταδιωκόμενη από δαίμονες. Αναλαμβάνοντας να την προστατεύσει, εκείνος θα ζητήσει τη βοήθεια της Γουάντα Μαξίμοφ.


Ο Σαμ Ράιμι ("Evil Dead", "Spider-man") αναλαμβάνει να σκοτεινιάσει διασκεδαστικά το MCU, επιστρατεύοντας μετρημένες δόσεις αγωνίας και τρόμου. Έχει αρκετές ιδέες, οι οποίες ξεκινούν από εύστροφες σκηνές ανθολογίας (η μονομαχία με τις νότες), περνούν σε πολιτικές αναφορές (ποιος θα σώσει την Αμέρικα, μια κοπέλα που μιλάει… ισπανικά) και φτάνουν σε περίπλοκα για τη χάρτινη καταγωγή των ηρώων του ηθικά διλήμματα. Παρ’ όλα αυτά δεν διαθέτει μια ολοκληρωμένη σινε-πρόταση για να αντιπαλέψει τα κλισέ, τα οποία γεμάτα ψηφιακά εφέ κερδίζουν θορυβωδώς τις εντυπώσεις.

ΗΠΑ. 2022. Διάρκεια: 126΄. Διανομή: FEELGOOD

Περισσότερες πληροφορίες

Doctor Strange in the Multiverse of Madness

2
  • Περιπέτεια
  • 2022
  • Διάρκεια: 126 '
  • Σαμ Ράιμι

Η Αμέρικα Τσάβες, μια κοπέλα η οποία μπορεί να κυκλοφορεί ελεύθερα στο Πολυσύμπαν, εισβάλλει στον κόσμο του Στίβεν Στρέιντζ καταδιωκόμενη από δαίμονες. Αναλαμβάνοντας να την προστατεύσει, εκείνος θα ζητήσει τη βοήθεια της Γουάντα Μαξίμοφ.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Επαγγελματίας Υπνοβάτης

Ενδιαφέρουσα ιδέα που μένει απλά υποσχόμενη, μιας και υλοποιείται με σεναριακή χοντροκοπιά, ερμηνευτική ανεπάρκεια και αφηγηματική προχειρότητα.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
25/04/2024

Μην Ανοίγεις την Πόρτα

Η πρώτη ταινία των Unboxholics είναι ένα ψυχολογικό θρίλερ με υποβλητική ατμόσφαιρα, αλλά ελάχιστο ψαχνό. Δραματικά ισχνό και σκηνοθετημένο μονότονα, κορυφώνεται χωρίς την παραμικρή έκπληξη.

Οι Αντίπαλοι

Σεναριακό υπόδειγμα αθλητικού (μελο)δράματος πάνω στις απρόβλεπτες διαδρομές των ανθρώπινων επιθυμιών. "Χορογραφημένο" με ερωτική ένταση και σκηνοθετημένο με φλασάτη, βιντεοκλιπίστικη αυταρέσκεια.

Ζωντανό Πνεύμα

Δύο κόσμοι και τρεις γενιές συγκρούονται σε ένα δράμα ενηλικίωσης με στοιχεία μαγικού ρεαλισμού, κωμωδίας και θρίλερ, το οποίο, όμως, ασθμαίνει για να βρει την ιδανική ισορροπία.

Ο Τελευταίος Ήρωας

Κουστουριτσική, ξέφρενη και βιτριολική σάτιρα, η οποία βγαίνει απ’ τα νερά της όταν προσπαθεί, αδίκως, να σοβαρευτεί και να περάσει "μηνύματα".

Σούπερ Μάγκι

Σίκουελ ενός διεκπεραιωτικά στημένου αυστραλέζικου animation, το οποίο καταγγέλλει απλοϊκά τους κινδύνους της υπνωτιστικά γοητευτικής νέας εικονικής πραγματικότητας.

Ο Μύλος και ο Σταυρός

Με κάδρα που παραπέμπουν σε πίνακες της φλαμανδικής και της ολλανδικής σχολής, ο Μαγιέφσκι στήνει μια οπτικά μεγαλοπρεπή αλληγορία πάνω στην τέχνη, την αληθινή ζωή και την ανθρώπινη μισαλλοδοξία.