Kerr

2,5

Καφκική πολιτική αλληγορία με απόκοσμα απειλητική ατμόσφαιρα, η οποία όμως δεν γίνεται ποτέ απολύτως πειστική.

Kerr

Από τους ταλαντούχους δημιουργούς του σύγχρονου τούρκικου σινεμά, ο Ταϊφούν Πιρσελίμογλου ξεχώρισε με τη συγκινητική "Περούκα" (2010) και το δραματικό θρίλερ "Δεν Είμαι Εγώ" (2013), ακολουθώντας τα βήματα ενός ευαίσθητου κοινωνικού ρεαλισμού. Στο ασπρόμαυρο "Sideway" του 2017, αντιθέτως, κολυμπά αδέξια έξω από τα κινηματογραφικά νερά του, καθώς δελεάζεται από μια στιλίστικη φιλοσοφική αλληγορία που μιμείται μανιερίστικα τον Μπέλα Ταρ.


Χωρίς να απομακρύνεται εντελώς από το ύφος της προηγούμενης ταινίας του, το ελληνικής συμπαραγωγής –όπως όλες οι τελευταίες δουλειές του Πιρσελίμογλου– "Kerr" είναι ένα βήμα καλοσχεδιασμένης "οπισθοχώρησης", μιας και οι φανερά αλληγορικές προθέσεις του καμουφλάρονται κάτω από το πέπλο ενός πιο χειροποίητου, ρεαλιστικού δράματος. Σ’ αυτό, ο Τζαν επιστρέφει στη γενέτειρά του για την κηδεία του πατέρα του, όπου και γίνεται ο μοναδικός μάρτυρας ενός φόνου. Καταγγέλλοντάς τον στην αστυνομία, όχι μόνο αρχίζει να νιώθει σαν να είναι ο ίδιος ένοχος, αλλά παγιδεύεται σιγά σιγά και σε μια σειρά από παράξενα συμβάντα, ενώ στην επαρχιακή κωμόπολη κηρύσσεται απαγόρευση κυκλοφορίας λόγω ενός φονικού σκύλου (ή μήπως ολόκληρης αγέλης;), που παραμένει ασύλληπτος.


Με αποτελεσματική απλότητα ο Πιρσελίμογλου ξεπερνά την ηθογραφική παρατήρηση μιας κλειστής, οπισθοδρομικής πραγματικότητας, εγκαθιστώντας με μικρές, διακριτικές σεναριακές και σκηνοθετικές κινήσεις μια απειλητική ατμόσφαιρα. Όσο αυτή παραμένει αφηρημένη αποδεικνύεται πιο υποβλητική, ισορροπώντας ανάμεσα σ’ έναν καφκικό εφιάλτη και σε μια πολιτική αλληγορία ολοκληρωτισμού και συνωμοσιολογίας. Τι απ’ όλα αυτά που συμβαίνουν στον Τζαν είναι αληθινό και τι προϊόν της τρομοκρατημένης φαντασίας του; Οι απαντήσεις του "Kerr", όσο κι αν εκείνο θέλει να τις κρατήσει (προβλέψιμα) ανοιχτές και διφορούμενες, μοιάζουν δραματικά ισχνές και φιλοσοφικά ετοιμοπαράδοτες.

Τουρκία, Ελλάδα, Γαλλία. 2021. Διάρκεια: 101΄. Διανομή: BAD CROWD

Περισσότερες πληροφορίες

Kerr

2,5
  • Σινεφίλ
  • 2021
  • Διάρκεια: 101 '
  • Ταϊφούν Πιρσελίμογλου

O Τζαν επιστρέφει στη γενέτειρά του για την κηδεία του πατέρα του, όπου και γίνεται ο μοναδικός μάρτυρας ενός φόνου. Καταγγέλλοντάς τον στην αστυνομία, παγιδεύεται σε μια σειρά από παράξενα συμβάντα, ενώ στην πόλη κηρύσσεται απαγόρευση κυκλοφορίας.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Την ίδρυση Κρατικής Σχολής Τεχνικών Κινηματογράφου και Οπτικοακουστικών Μέσων ανακοίνωσε το Υπουργείο Πολιτισμού

Το ΑΠΘ αναλαμβάνει την ανάπτυξη προγραμμάτων σπουδών για το σχεδιασμό του νέου πανεπιστημιακού ιδρύματος.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
23/04/2024

Οι ανησυχίες της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου για τον ενιαίο φορέα

Βρεθήκαμε στη συνέντευξη τύπου της ΕΑΚ όπου ακούστηκαν οι βάσιμες επιφυλάξεις των μελών για το νομοσχέδια που αλλάζει το εγχώριο κινηματογραφικό τοπίο.

Ελληνικό box office: Το "Panda" συνεχίζει να... δέρνει

Ενώ ούτε εμφύλιοι πόλεμοι ούτε τρομακτικά βαμπίρ μπορούν να τα βάλουν με τον ανίκητο Πο, τα animation είναι το μοναδικό είδος ταινιών που συνεχίζει να κινητοποιεί το αδρανές εδώ κι ένα μήνα κινηματογραφικό κοινό.

History Projected "Ιστορία και αρχείο": Κινηματογραφικοί διάλογοι ανάμεσα σε Ελλάδα και Γερμανία στο Ινστιτούτο Γκαίτε

Δείτε το 2ο επεισόδιο που περιλαμβάνει δυο ταινίες για το πολυφωνικό, αναγκαίο παρόν κάθε αρχειακής κατασκευής.

Horrorant Film Festival 2024: Φόβος και τρόμος στο Ελιζέ

Με 58 ταινίες από ολόκληρο τον κόσμο και ξεχωριστούς καλεσμένες η horror διοργάνωση επιστρέφει ξανά στο παραδοσιακό σπίτι της.

Οι ταινίες που έρχονται στις αίθουσες την Πέμπτη 25/4

Η Ζεντάγια, οι Unboxholics κι η Αγγελική Παπούλια προσεχώς στις μαρκίζες των κινηματογράφων.

Όλες οι ταινίες που θα δούμε στα σινεμά το καλοκαίρι του 2024

Ανακαλύψτε τους τίτλους που πρόκειται να βρεθούν στις μαρκίζες των θερινών κινηματογράφων τους επόμενους μήνες.