Χωρίς να ανατρέπονται σε σημαντικό βαθμό οι έως τώρα οσκαρικές προβλέψεις, η πρόφατη ανακοίνωση από τα σωματεία παραγωγών, σκηνοθετών και σεναριογράφων με τις υποψηφιότητες των βραβείων του κάθε σώματος, επιβεβαιώνουν τα φαβορί και δίνουν φρέσκια ώθηση σε έτερους διεκδικητές.
Ας πάρουμε τα πράγματα με τη σειρά. Στην παρούσα φάση και με τις υποψηφιότητες των Όσκαρ να ανακοινώνονται στις 8 Φεβρουαρίου, όποια κουβέντα περί επικρατέστερων γίνεται, αφορά ουσιαστικά τα φιλμ που επέλεξαν τα σωματεία στις κατηγορίες καλύτερης ταινίας, σκηνοθεσίας, πρωτότυπου σεναριού και συνολικού cast, όπως κάνουν ως προς το τελευταίο οι ηθοποιοί - μέλη του SAG. Το ενδιαφέρον εδώ είναι πως κανένας τίτλος από όσους συζητούνται δε βρίσκεται και στις τέσσερις κατηγορίες.
Το "Belfast" για παράδειγμα, επιλέχθηκε από τους παραγωγούς, τους ηθοποιούς και τους σκηνοθέτες, παραδόξως όμως ο δημιουργός του Κένεθ Μπράνα όχι από τους σεναριογράφους. Αντίστοιχα, το έτερο μεγάλο φαβορί "Η Εξουσία του Σκύλου" (Τζέιν Κάμπιον) απουσιάζει από τους σεναριογράφους διότι δεν πληρούσε τους όρους συμμετοχής στα βραβεία του σωματείου. Έπειτα, στα SAG ενώ οι πρωταγωνιστές (Μπένεντικτ Κάμπερμπατς, Κίρστεν Ντανστ, Κόντι Σμιτ-ΜακΦι) βρίσκονται υποψήφιοι ατομικά, η ταινία λείπει από την κατηγορία του καστ.
Από την άλλη, ανανεωμένη δυναμική απέκτησε το "Πίτσα Γλυκόριζα" του Πολ Τόμας Άντερσον, το οποίο λείπει εξ ολοκλήρου μόνο από τα SAG - μια κατάφωρη αδικία αν μας ρωτάτε. Θα είναι εξαιρετικά δύσκολο για τον Άντερσον να αποσπάσει το Όσκαρ καλύτερης ταινίας, με δεδομένη την απήχηση του "Belfast" στις ΗΠΑ, ωστόσο ο ίδιος κρατά σημαντικές πιθανότητες στις κατηγορίες σκηνοθεσίας και σεναρίου. Και εκεί, βέβαια, όλα θα κριθούν από το πώς τα μέλη της Ακαδημίας θα επιλέξουν να διαχειριστούν την πολύπειρη και ισάξια Κάμπιον.
Βέβαια, εφιστούμε την προσοχή και στο μονίμως στις συζητήσεις βραβευμένο στο Σάντανς "CODA" (Σιάν Χέντερ), το αμερικανικό ριμέικ της γαλλικής κομεντί "Οικογένεια Μπελιέ". Η ταινία λείπει μονάχα από τις υποψηφιότητες των σκηνοθετών, τη στιγμή που στα SAG βρίσκεται και στο καστ και στο β' ανδρικό ρόλο (Τρόι Κότσουρ). Ποτέ μη ξεγράφετε τα αουτσάιντερ...
Δείτε παρακάτω αναλυτικά τις υποψηφιότητες κάθε σωματείου.
Σωματείο Αμερικανών Παραγωγών
Καλύτερη ταινία
Being the Ricardos
Belfast
CODA
Μην Κοιτάτε Πάνω
Dune
Η Μέθοδος Γουίλιαμς
Πίτσα Γλυκόριζα
Η Εξουσία του Σκύλου
tick, tick… BOOM!
West Side Story
Καλύτερο ντοκιμαντέρ
Αscension
The First Wave
Flee
In the Same Breath
The Rescue
Simple As Water
Summer of Soul
Writing With Fire
Καλύτερο animation
Ενκάντο: Ένας Κόσμος Μαγικός
Λούκα
Oι Μίτσελ και η Εξέγερση των Μηχανών
Η Ράια και ο Τελευταίος Δράκος
Τραγούδα! 2
Σωματείο Αμερικανών Σκηνοθετών
Καλύτερος σκηνοθέτης
Πολ Τόμας Αντερσον ("Πίτσα Γλυκόριζα")
Κένεθ Μπράνα ("Belfast")
Τζέιν Κάμπιον ("Η Εξουσία του Σκύλου")
Στίβεν Σπίλμπεργκ ("West Side Story")
Ντενί Βιλνέβ ("Dune")
Καλύτερος πρωτοεμφανιζόμενος σκηνοθέτης
Μάγκι Τζίλενχαλ ("The Lost Daughter")
Ρεμπέκα Χολ ("Passing")
Τατιάνα Ουέσο ("Prayers for the Stolen")
Λιν-Μανουέλ Μιράντα ("tick, tick… BOOM!")
Μάικλ Σαρνόσκι ("Pig")
Εμα Σέλιγκμαν ("Shiva Baby")
Σωματείο Αμερικανών Σεναριογράφων
Πρωτότυπο σενάριο
Being the Ricardos
Μην Κοιτάτε Πάνω
Η Γαλλική Αποστολή
Η Μέθοδος Γουίλιαμς
Πίτσα Γλυκόριζα
Διασκευασμένο σενάριο
CODA
Dune
Το Μονοπάτι των Χαμένων Ψυχών
tick, tick… BOOM!
West Side Story
Καλύτερο σενάριο ντοκιμαντέρ
Becoming Cousteau
Exploring Muybridge
Like a Rolling Stone: The Life & Times of Ben Fong-Torres
Δείτε τις υποψηφιότητες του Σωματείου Αμερικανών Ηθοποιών (SAG) εδώ.