Οσκαρική κούρσα διά τρία δείχνουν τα Σωματεία με "Belfast", "Πίτσα Γλυκόριζα" και "Εξουσία του Σκύλου"

Παραγωγοί, σκηνοθέτες και σεναριογράφοι δημοσίευσαν τις υποψηφιότητες για τα βραβεία των αντίστοιχων σωματείων τους επιβεβαιώνοντας φαβορί αλλά και αναδεικνύοντας φρέσκους διεκδικητές.

belfast_out

Χωρίς να ανατρέπονται σε σημαντικό βαθμό οι έως τώρα οσκαρικές προβλέψεις, η πρόφατη ανακοίνωση από τα σωματεία παραγωγών, σκηνοθετών και σεναριογράφων με τις υποψηφιότητες των βραβείων του κάθε σώματος, επιβεβαιώνουν τα φαβορί και δίνουν φρέσκια ώθηση σε έτερους διεκδικητές.

Ας πάρουμε τα πράγματα με τη σειρά. Στην παρούσα φάση και με τις υποψηφιότητες των Όσκαρ να ανακοινώνονται στις 8 Φεβρουαρίου, όποια κουβέντα περί επικρατέστερων γίνεται, αφορά ουσιαστικά τα φιλμ που επέλεξαν τα σωματεία στις κατηγορίες καλύτερης ταινίας, σκηνοθεσίας, πρωτότυπου σεναριού και συνολικού cast, όπως κάνουν ως προς το τελευταίο οι ηθοποιοί - μέλη του SAG. Το ενδιαφέρον εδώ είναι πως κανένας τίτλος από όσους συζητούνται δε βρίσκεται και στις τέσσερις κατηγορίες.

Το "Belfast" για παράδειγμα, επιλέχθηκε από τους παραγωγούς, τους ηθοποιούς και τους σκηνοθέτες, παραδόξως όμως ο δημιουργός του Κένεθ Μπράνα όχι από τους σεναριογράφους. Αντίστοιχα, το έτερο μεγάλο φαβορί "Η Εξουσία του Σκύλου" (Τζέιν Κάμπιον) απουσιάζει από τους σεναριογράφους διότι δεν πληρούσε τους όρους συμμετοχής στα βραβεία του σωματείου. Έπειτα, στα SAG ενώ οι πρωταγωνιστές (Μπένεντικτ Κάμπερμπατς, Κίρστεν Ντανστ, Κόντι Σμιτ-ΜακΦι) βρίσκονται υποψήφιοι ατομικά, η ταινία λείπει από την κατηγορία του καστ.

Η Εξουσία του Σκύλου
"Η Εξουσία του Σκύλου"

Από την άλλη, ανανεωμένη δυναμική απέκτησε το "Πίτσα Γλυκόριζα" του Πολ Τόμας Άντερσον, το οποίο λείπει εξ ολοκλήρου μόνο από τα SAG - μια κατάφωρη αδικία αν μας ρωτάτε. Θα είναι εξαιρετικά δύσκολο για τον Άντερσον να αποσπάσει το Όσκαρ καλύτερης ταινίας, με δεδομένη την απήχηση του "Belfast" στις ΗΠΑ, ωστόσο ο ίδιος κρατά σημαντικές πιθανότητες στις κατηγορίες σκηνοθεσίας και σεναρίου. Και εκεί, βέβαια, όλα θα κριθούν από το πώς τα μέλη της Ακαδημίας θα επιλέξουν να διαχειριστούν την πολύπειρη και ισάξια Κάμπιον.

Βέβαια, εφιστούμε την προσοχή και στο μονίμως στις συζητήσεις βραβευμένο στο Σάντανς "CODA" (Σιάν Χέντερ), το αμερικανικό ριμέικ της γαλλικής κομεντί "Οικογένεια Μπελιέ". Η ταινία λείπει μονάχα από τις υποψηφιότητες των σκηνοθετών, τη στιγμή που στα SAG βρίσκεται και στο καστ και στο β' ανδρικό ρόλο (Τρόι Κότσουρ). Ποτέ μη ξεγράφετε τα αουτσάιντερ...

pizza_glykoriza_oscars
"Πίτσα Γλυκόριζα"

Δείτε παρακάτω αναλυτικά τις υποψηφιότητες κάθε σωματείου.

Σωματείο Αμερικανών Παραγωγών

Καλύτερη ταινία
Being the Ricardos
Belfast
CODA
Μην Κοιτάτε Πάνω
Dune
Η Μέθοδος Γουίλιαμς
Πίτσα Γλυκόριζα
Η Εξουσία του Σκύλου
tick, tick… BOOM!
West Side Story

Καλύτερο ντοκιμαντέρ
Αscension
The First Wave
Flee
In the Same Breath
The Rescue
Simple As Water
Summer of Soul
Writing With Fire

Καλύτερο animation
Ενκάντο: Ένας Κόσμος Μαγικός
Λούκα
Oι Μίτσελ και η Εξέγερση των Μηχανών
Η Ράια και ο Τελευταίος Δράκος
Τραγούδα! 2

"CODA"

Σωματείο Αμερικανών Σκηνοθετών

Καλύτερος σκηνοθέτης
Πολ Τόμας Αντερσον ("Πίτσα Γλυκόριζα")
Κένεθ Μπράνα ("Belfast")
Τζέιν Κάμπιον ("Η Εξουσία του Σκύλου")
Στίβεν Σπίλμπεργκ ("West Side Story")
Ντενί Βιλνέβ ("Dune")

Καλύτερος πρωτοεμφανιζόμενος σκηνοθέτης
Μάγκι Τζίλενχαλ ("The Lost Daughter")
Ρεμπέκα Χολ ("Passing")
Τατιάνα Ουέσο ("Prayers for the Stolen")
Λιν-Μανουέλ Μιράντα ("tick, tick… BOOM!")
Μάικλ Σαρνόσκι ("Pig")
Εμα Σέλιγκμαν ("Shiva Baby")

Σωματείο Αμερικανών Σεναριογράφων

Πρωτότυπο σενάριο
Being the Ricardos
Μην Κοιτάτε Πάνω
Η Γαλλική Αποστολή
Η Μέθοδος Γουίλιαμς
Πίτσα Γλυκόριζα

Διασκευασμένο σενάριο
CODA
Dune
Το Μονοπάτι των Χαμένων Ψυχών
tick, tick… BOOM!
West Side Story

Καλύτερο σενάριο ντοκιμαντέρ
Becoming Cousteau
Exploring Muybridge
Like a Rolling Stone: The Life & Times of Ben Fong-Torres

Δείτε τις υποψηφιότητες του Σωματείου Αμερικανών Ηθοποιών (SAG) εδώ.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Εμφύλιος Πόλεμος

Πολιτική περιπέτεια γυρισμένη με ρεαλισμό, προβλέψιμα απλοϊκή στην εξέλιξή της και μονοδιάστατη στην παραβολή της για τη σύγχρονη αμερικανική πραγματικότητα.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
18/04/2024

Η Αρπαγή

Δομημένη σαν ψυχολογικό θρίλερ, μια ιστορία εμμονής αποκαλύπτει τη συντριπτική δύναμη των κοινωνικών ρόλων σ’ έναν κόσμο ψυχολογικής ανασφάλειας κι έλλειψης επικοινωνίας.

Το Περασμένο Καλοκαίρι

Αρκετά πιστό ριμέικ της δανέζικης "Βασίλισσας της Καρδιάς". Ενός τολμηρότερου ερωτικού δράματος, το οποίο διέθετε ένα διαφορετικό, αιχμηρό φινάλε.

Αμπιγκέιλ

Το μυστήριο συναντά το horror και το απενοχοποιημένο φαν, σε ένα διασκεδαστικό μιξ αναφορών και χαβαλέ, μέχρις ότου χαθεί ο έλεγχος και κυριαρχήσει η σαχλαμάρα.

Σπίθα στη Θάλασσα

Συγκινητικό δράμα επώδυνης ενηλικίωσης, το οποίο δεν ανοίγεται στα βαθιά σεναριακά, αντλώντας συναισθηματική δύναμη από τους τρισδιάστατους χαρακτήρες του.

Μη μου Λες Ψέματα

Συναισθηματική, στέρεα, όσο και εύπεπτη δραμεντί πάνω στα αληθινά ψέματα, τα οποία ξεκινούν από τη ζωή και γίνονται συναρπαστικές λογοτεχνικές και κινηματογραφικές ιστορίες.

Ένα Φλιτζάνι Καφέ και Καινούργια Παπούτσια

Υπαρξιακά αδιέξοδα πασχίζουν να αναδειχθούν μέσα από μια μελοδραματική συνθήκη, ο μινιμαλιστικός χειρισμός της οποίας καταντά φτωχός και μονοδιάστατος.