Oι λόγοι που θα αγαπάμε πάντα τη Τζίνα Ντέιβις

Η δημοφιλής ηθοποιός κλείνει σήμερα τα 65 της χρόνια.

Oι λόγοι που θα αγαπάμε πάντα τη Τζίνα Ντέιβις

Σαν χθες μου φαίνεται που το Mega πρόβαλε το "A League of Their Own" και εκείνη ξεχώριζε δίπλα στον Τομ Χανκς και τη Μαντόνα. Αν η Τζίνα Ντέιβις μπόρεσε να κάνει τόση εντύπωση σε ένα παιδί που πρωτομάθαινε να διαβάζει και δεν είχε ιδέα τι είναι το μπέιζμπολ, προφανώς το ανδρικό κοινό δεν είχε δυσκολευτεί ιδιαίτερα να τη λατρέψει. Με αφορμή τα σημερινά της 65α γενέθλια -γεννήθηκε σαν σήμερα στις 21 Ιανουαρίου του 1956- ρίχνουμε μία ματιά στην ενδιαφέρουσα ζωή της, αλλά και σε όλα εκείνα τα μικρά και μεγάλα που μας καθιστούν πιστούς fans της. 

Τα πρώτα χρόνια

Γεννημένη στο Γουένχαμ της Μασαχουσέτης, από μητέρα βοηθό καθηγητή και πατέρα πολιτικό μηχανικό (και διάκονο στην τοπική εκκλησία), η Βιρτζίνια Ελίζαμπεθ γρήγορα κατάλαβε ότι της αρέσει πολύ η μουσική. Αφού ασχολήθηκε με το πιάνο και το φλάουτο, στην εφηβεία της βρέθηκε να φοιτά σε σχολείο του Σαντβικέν της Σουηδίας μέσω προγράμματος ανταλλαγής.

Εκεί έμαθε τέλεια σουηδικά, αλλά επέστρεψε στις Η.Π.Α. όπου σπούδασε υποκριτική στο πανεπιστήμιο της Βοστώνης. Τότε ήταν που μπήκε στη ζωή της το μόντελινγκ για τους προφανείς λόγους: Ήταν 1.83 με υπέροχο πρόσωπο και ιδανικές αναλογίες. 

Οι ρόλοι της ζωής της

Ποιος δε θα ήθελε να κάνει το υποκριτικό του ντεμπούτο υπό τις σκηνοθετικές οδηγίες του Σίντνεϊ Πόλακ; Το κλασσικό πλέον "Tootsie" (1982) σηματοδότησε το ξεκίνημα μίας αξιοπρόσεκτης καριέρας στον κινηματογράφο, ενώ με το θρίλερ "The Fly" και τη συνεργασία με τον Τιμ Μπάρτον στο "Beetlejuice" ("Ο Σκαθαροζούμης") το 1988 κατάφερε να καθιερωθεί.

Το δράμα "The Accidental Tourist" (1988) ήταν αυτό που της χάρισε το όσκαρ καλύτερης β᾽γυναικείου ρόλου, για το θρυλικό "Thelma & Louise" (1991) έλαβε μία ακόμη υποψηφιότητα για όσκαρ α' γυναικείου ρόλου, ενώ για την ερμηνεία της στο προαναφερθέν "A League of Their Own" (1992) απέσπασε επίσης μία υποψηφιότητα για Χρυσή Σφαίρα.

Όπως και να έχει πάντως, η Ντέιβις επέλεγε εσκεμμένα εντελώς διαφορετικούς ρόλους γιατί δεν ήθελε να εγκλωβιστεί στο καλούπι του του μοντέλου, της ωραίας και μοιραίας. Κάπως έτσι λοιπόν, το 1995 βρέθηκε να υποδύεται τον πειρατή στο "Cutthroat Island".

Ο ακτιβισμός

Μετά από μία μακρά περίοδο συνεχόμενου φόρτου εργασίας στη μεγάλη οθόνη, η Ντέιβις επιχείρησε να ασχοληθεί με την τηλεόραση (συμμετείχε μεταξύ άλλων και στο "Grey's Anatomy") και μέσω της οργάνωσής της, του Ινστιτούτου Geena Davis Institute on Gender in Media, είδε την καριέρα της να επεκτείνεται κατά τη δεκαετία του 2010.

Όλα ξεκίνησαν το 2004, όταν ενώ παρακολουθούσε παιδικά τηλεοπτικά προγράμματα με την κόρη της, η ηθοποιός παρατήρησε μια ανισορροπία στην αναλογία ανδρικών και γυναικείων χαρακτήρων.

Η Ντέιβις άρχισε να χρηματοδοτεί το μεγαλύτερο ερευνητικό πρόγραμμα που έγινε ποτέ για το φύλο στην παιδική ψυχαγωγία (το οποίο κατέληξε σε τέσσερις διακριτές μελέτες, συμπεριλαμβανομένης μίας για την παιδική τηλεόραση) στη Σχολή Επικοινωνίας Annenberg του Πανεπιστημίου της Νότιας Καλιφόρνιας. Μεταξύ άλλων, η μελέτη με επικεφαλής τη Στέισι Σμιθ, έδειξε ότι υπήρχαν σχεδόν τρεις άνδρες για κάθε γυναικείο χαρακτήρα στις σχεδόν 400 ταινίες.

Έτσι, το 2007 ίδρυσε το Ινστιτούτο Geena Davis Institute on Gender in Media με πρώτο του πρότζεκτ ένα συνεργατικό πρόγραμμα με τη βιομηχανία του θεάματος για την αύξηση της παρουσίας γυναικείων χαρακτήρων στα μέσα ενημέρωσης που απευθύνονται σε παιδιά και τη μείωση των γυναικείων στερεοτύπων από την ανδροκρατούμενη βιομηχανία.

Το ταλέντο στην τοξοβολία

Τον Ιούλιο του 1999, λίγο έλειψε να βρεθεί στους Ολυμπιακούς Αγώνες. Με μόλις δύο χρόνια ενασχόλησης με την τοξοβολία, ήταν μία από τις 300 γυναίκες που διεκδίκησαν μία θέση στα ημιτελικά της ολυμπιακής ομάδας των ΗΠΑ που θα συμμετείχε στους Θερινούς Ολυμπιακούς Αγώνες του Σίδνεϊ το 2000. Τελικά κατέλαβε την 24η θέση και δεν προκρίθηκε στην ομάδα, αλλά συμμετείχε ως μπαλαντέρ στο διεθνή διαγωνισμό Golden Arrow του Σίδνεϊ.

Οι τέσσερις γάμοι

Στο ενεργητικό της Ντέιβις υπάρχουν 4 γάμοι και 4 διαζύγια αντίστοιχα. Το 1981 παντρεύτηκε τον εστιάτορα Richard Emmolo από τον οποίο χώρισε και με το νόμο το 1984. Ένα χρόνο αργότερα γνώρισε τον επόμενο σύζυγό της και επίσης ηθοποιό Τζεφ Γκόλντμπλουμ, παντρεύτηκαν το 1987 για να ακολουθήσουν χωριστούς δρόμους 4 χρόνια αργότερα.

Ακολούθησε ένας ακόμη γάμος με τον σκηνοθέτη των "Cutthroat Island" και "The Long Kiss Goodnight", Ρένι Χάρλιν, από τον οποίο ζήτησε διαζύγιο το 1997, μία ημέρα αφότου η προσωπική βοηθός του, γέννησε το παιδί του.

Ενδεχομένως η τέταρτη σχέση της με τον Ιρανοαμερικανό πλαστικό χειρουργό Ρίζα Τζάραχι να ήταν και ο πιο πολυτάραχος. Το ξεκίνημα της κοινής τους πορείας χρονολογείται στο 1998 και μαζί απέκτησαν τρία παιδιά: μία κόρη, την Αλιζε και τους δίδυμους Καιις και Κιαν. 

Τον Μάιο του 2018, ο Τζάραχι κατέθεσε αίτηση διαζυγίου αναφέροντας ως ημερομηνία χωρισμού τους τις 15 Νοεμβρίου 2017. Από την πλευρά της η Ντέιβις ισχυρίστηκε ότι δεν ήταν ποτέ παντρεμένοι, παρά τις φήμες ότι είχαν επισημοποιήσει τη σχέση τους το 2001.

Πηγή: esquire.com.gr

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Ο Χρήστος που δε μένει πια εδώ παρουσιάζει το ασύγκριτο "Μαζί, Ποτέ!"

Το ανατρεπτικό φιλμ του Φατίχ Ακίν αφηγείται μια hardcore ερωτική ιστορία στα άκρα που συνδυάζει τρυφερότητα, ανθρωπιά, ασυμβίβαστη τρέλα και rock’n’roll ρομαντισμό.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
19/04/2024

Η σκηνοθέτρια Ιρίς Καλτενμπάκ γύρισε μία από τις εκπλήξεις της χρονιάς

Στην "Αρπαγή" η πρωτοεμφανιζόμενη δημιουργός υπογράφει ένα ψυχογράφημα που μένει αξέχαστο.

Οι ταινίες "Χάρι Πότερ" επιστρέφουν στους κινηματογράφους

Τα "Epic Movie Nights" φέρνουν ξανά στη μεγάλη οθόνη το franchise που λατρεύουν οι millennials.

"Αγαπούσε τα Λουλούδια Περισσότερο": Η νέα ταινία του Γιάννη Βεσλεμέ στο φεστιβάλ της Τραϊμπέκα

Ο σκηνοθέτης της "Νορβηγίας" ετοιμάζεται για παγκόσμια πρεμιέρα στη σημαντική νεοϋορκέζικη διοργάνωση.

Οι Άλεξ Γκάρλαντ & Κίρστεν Ντανστ μιλούν στο "α" για τον "Εμφύλιο Πόλεμο"

Ο σκηνοθέτης και η πρωταγωνίστρια της πολιτικά φορτισμένης δυστοπικής περιπέτειας απαντούν στις ερωτήσεις του "α" γύρω από τη δημιουργία μιας αγωνιώδους ταινίας, η οποία απεικονίζει έναν ανησυχητικό μελλοντικό κόσμο.

Εμφύλιος Πόλεμος

Πολιτική περιπέτεια γυρισμένη με ρεαλισμό, προβλέψιμα απλοϊκή στην εξέλιξή της και μονοδιάστατη στην παραβολή της για τη σύγχρονη αμερικανική πραγματικότητα.

Η Αρπαγή

Δομημένη σαν ψυχολογικό θρίλερ, μια ιστορία εμμονής αποκαλύπτει τη συντριπτική δύναμη των κοινωνικών ρόλων σ’ έναν κόσμο ψυχολογικής ανασφάλειας κι έλλειψης επικοινωνίας.