Έναρξη για το 4ο Παιδικό και Εφηβικό Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας

Τα highlights της διοργάνωσης που υποδέχεται μικρούς και μεγάλους ενθουσιώδεις σινεφίλ.

Έναρξη για το 4ο Παιδικό και Εφηβικό Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας

Εάν είναι μια φορά απαιτητικό να στήσει κανείς ένα κινηματογραφικό φεστιβάλ για ενηλίκους, η δυσκολία ανεβαίνει κατακόρυφα όταν αυτό αφορά θεατές των οποίων η ηλικία ξεκινά από τα… δύο έτη. Το Παιδικό και Εφηβικό Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας, όμως, δείχνει να κερδίζει αυτό το στοίχημα, καθώς σηκώνει αυλαία για τέταρτη διαδοχική χρονιά. Η διοργάνωση δηλώνει πανέτοιμη να συναντηθεί ξανά με τα παιδιά και τους γονείς που αγαπούν το σινεμά, παρουσιάζοντας ένα πλούσιο πρόγραμμα το οποίο εγγυάται απολαυστικές κινηματογραφικές αποδράσεις.

Πόσο είσαι;

Έναρξη για το 4ο Παιδικό και Εφηβικό Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας - εικόνα 1
«Το Δικό μας Αστέρι»

Βασικός γνώμονας γύρω από τον οποίο στήνονται οι φεστιβαλικές ενότητες είναι η ηλικιακή ομάδα στην οποία απευθύνονται οι ταινίες. Μια εύλογη κατηγοριοποίηση, καθώς έτσι εναλλάσσονται οι θεματικές, το αφηγηματικό ύφος και η πολυπλοκότητα των ιστοριών που παρουσιάζονται, ώστε τα φιλμ να ανταποκρίνονται στο σωστό κοινό. Για αυτό και, για παράδειγμα, στο τμήμα που αφορά τα παιδιά 2-7 ετών, βρίσκουμε το μεταγλωττισμένο σουηδικό animation «Το Δικό μας Αστέρι» (Λίντα Χάμπεκ) στο οποίο ένα μικρό κοριτσάκι υιοθετείται από μια γοριλίνα! Από την άλλη, στην ενότητα 8-12 ετών, συναντάμε πιο «ώριμα» φιλμ, όπως το γοτθικό «Ο Μικρός Βρικόλακας» (Γιόαν Σφαρ), στο οποίο μια παρέα από τέρατα ανακαλύπτει την αξία της φιλίας, ή το stop motion «Τα Ποντίκια Πάνε στον Παράδεισο» (Ντενίσα Γκριμοβά και Γιαν Μπουμπένιτσεκ), που συγκεντρώνει ξεχωριστό ενδιαφέρον. Η ταινία έκανε πρεμιέρα στο σημαντικότερο φεστιβάλ κινουμένων σχεδίων του κόσμου, στο Ανεσί, αφηγούμενη ένα παλιό τσέχικο παραμύθι, όπου ύστερα από ένα ατύχημα ένα ζωηρό ποντικάκι και ένα ντροπαλό αλεπουδάκι βρίσκονται κατά λάθος στον παράδεισο των ζώων.

Επίκαιροι προβληματισμοί

Έναρξη για το 4ο Παιδικό και Εφηβικό Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας - εικόνα 2
«70/30»

Όσο... μεγαλώνουμε, λοιπόν, τόσο διευρύνεται και η γκάμα του φεστιβάλ με μοντέρνα ζητήματα που ανησυχούν ιδιαίτερα τους εφήβους. Ένα από αυτά είναι η επίδραση του διαδικτύου στις ζωές τους, κάτι που απεικονίζεται γλαφυρά στο ντοκιμαντέρ «Jawline» (Λίζα Μάντελαπ), όπου ένας 16χρονος αρχίζει να χτίζει την εικόνα του στα social media με απώτερο σκοπό να γίνει το αγόρι που θα λατρεύουν τα κορίτσια σε όλο τον κόσμο. Σημειώστε επίσης το ανησυχητικά επίκαιρο «70/30» (Φι Μπο), όπου σκιαγραφείται η δράση νέων ακτιβιστών υπέρ του περιβάλλοντος. Τέλος, από το μενού δεν θα μπορούσαν να λείπουν οι γονείς, στους οποίους και αφιερώνεται η προβολή της ταινίας «Κυνηγώντας την Παιδική Ηλικία» (Μάργκαρετ Μάνζερ Λόουμπ και Ίντεν Γόρμφελντ), όπου απεικονίζονται οι δραματικές επιπτώσεις της υπερβολικής εμπλοκής των κηδεμόνων σε κάθε πτυχή της ζωής των παιδιών τους.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Ευρωπαϊκή πρεμιέρα και κυκλοφορία για το "Ι.Ω." του Αλέξη Αλεξίου

Η υβριδική μικρού μήκους του σκηνοθέτη του "Τετάρτη 04:45" παρουσιάζεται στο διεθνές κοινό προτού βρεθεί στις ελληνικές αίθουσες.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
06/10/2022

Τα "Σαγόνια του Καρχαρία" (ξε)σκίζουν ακόμα

Σχεδόν 50 χρόνια μετά την πρεμιέρα του το κλασικό θρίλερ του Στίβεν Σπίλμπεργκ βρίσκει ξανά το δρόμο του προς τις αίθουσες.

Η "Musa" του Νίκου Νικολόπουλου στην Ταινιοθήκη

Η "χειροποίητη" ταινία συνδυάζει μεθόδους του κλασικού κινηματογράφου με μεθόδους video art.

Οι Coldplay στα Village Cinemas σε ζωντανή αναμετάδοση

Η συναυλία θα μεταδίδεται από την Αργεντινή σε πραγματικό χρόνο, μέσω δορυφόρου.

Στην Αυλή του Σχολείου

Βραβείο κριτικών στις Κάνες για ένα αποκαλυπτικό ψυχογράφημα και μια διεισδυτική ματιά πάνω στην κοινωνική ένταξη στην καλύτερη παράδοση των αδελφών Νταρντέν.

Η Κυρία Χάρις Πάει στο Παρίσι

Ένα πνευματώδες σενάριο και μια εξαιρετική Λέσλι Μάνβιλ ζωηρεύουν μια τυποποιημένη κομεντί της παλιάς σχολής.

Τα Σαγόνια του Καρχαρία

Υποδειγματικό θρίλερ, σκηνοθετημένο με δεξιοτεχνία που κόβει την ανάσα. Πρωτοφανής εμπορική επιτυχία, η οποία άλλαξε τα δεδομένα του χολιγουντιανού σινεμά.