Τα σημεία-κλειδιά από την απολογιστική συνέντευξη τύπου του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου

Αυτά είναι τα βασικά σημεία όσων συζητήθηκαν διαδικτυακά από το διοικητικό συμβούλιο του Κέντρου που σημείωσε ένα χρόνο δράσης.

Τα σημεία-κλειδιά από την απολογιστική συνέντευξη τύπου του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου

Την περασμένη Δευτέρα (1/11) το διοικητικό συμβούλιο του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου παραχώρησε διαδικτυακή συνέντευξη τύπου, ώστε να παρουσιάσει τα πεπραγμένα του τελευταίου ενός χρόνου (συν ένα μήνα). Το «παρών» έδωσαν η γενική διευθύντρια Αθηνά Καρτάλου-Αντούκου, ο πρόεδρος Μάρκος Χολέβας, η αντιπρόεδρος Ελένη Χανδρινού και τα μέλη Ιφιγένεια Βλαχογιάννη και Μαρία Καλλιμάνη.

Η διάδοχος του Παντελή Μητρόπουλου στη θέση του γενικού διευθυντή κυρία Καρτάλου πήρε πρώτη το λόγο λέγοντας: «Είμαι εξαιρετικά ευτυχής που εντάσσομαι στο δυναμικό του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου ακριβώς αυτή την περίοδο. Η στιγμή είναι ώριμη το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου να οδηγηθεί σε μία ουσιαστική εσωτερική αναδιοργάνωση που με τη στήριξη καινοτόμων πρωτοβουλιών θα καταστήσει τον θεσμό πιο λειτουργικό και χρήσιμο για τους ανθρώπους του ελληνικού κινηματογράφου. Και βεβαίως θα οδηγήσει το ελληνικό σινεμά σε ακόμη μεγαλύτερες επιτυχίες στο εσωτερικό και το εξωτερικό».

Στη συνέχεια ο κ. Χολέβας περιέγραψε διεξοδικά τα όσα κλήθηκε να αντιμετωπίσει το συμβούλιο τον τελευταίο χρόνο, με έμφαση στη δημιουργία ενός εσωτερικού κανονισμού ο οποίος έχει λάβει την έγκριση τριών διαφορετικών υπουργείων, συγκεκριμένα των Πολιτισμού, Εσωτερικών και Οικονομικών. Έπειτα, ο πρόεδρος επεκτάθηκε και σε μερικά ακόμα επιτακτικά ζητήματα, τα οποία συνοψίζουμε παρακάτω.

Σχετικά με το έκτακτο πρόγραμμα Covid-19 και την υποστήριξη των κινηματογραφικών αιθουσών, ανέφερε πως: «επιδιώξαμε τη δημιουργία του Ειδικού Συμπληρωματικού Προγράμματος (παράλληλα με τη συνέχιση του αρχικού προγράμματος Covid -19 που είχε ήδη ξεκινήσει να υλοποιείται από το προηγούμενο Δ.Σ) με στόχο την οικονομική ενίσχυση μεγαλύτερου αριθμού δημιουργών. Το Ειδικό Συμπληρωματικό Πρόγραμμα προσέθεσε 1.000.000 € στο ποσό των 2.800.000 € του αρχικού προγράμματος Covid -19, χάρη στη γενναία υποστήριξη του ΥΠΠΟΑ που είχε αντιληφθεί το πρόβλημα που δημιουργήθηκε. Διατέθηκαν έτσι από το Υπουργείο 3.800.000 € στην κινηματογραφική κοινότητα». Επιπλέον υπογράμμισε ότι: «Στην ίδια κατεύθυνση των συντονισμένων προσπαθειών για την αντιμετώπισης των προβλημάτων της πανδημίας, κινητοποιηθήκαμε για να υλοποιηθεί το πρόγραμμα ενίσχυσης των κινηματογραφικών αιθουσών με τη συνεργασία του ΥΠΠΟΑ. Το αρχικό ποσό διάθεσης για αυτό το σκοπό ανέρχεται σε 675.000 €».

Τα σημεία-κλειδιά από την απολογιστική συνέντευξη τύπου του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου - εικόνα 1

Τονίστηκε η ταχύτητα με την οποία διευθετήθηκαν οι προεγκρίσεις και εγκρίσεις κινηματογραφικών σχεδίων ή και η ενίσχυση ολοκληρωμένων ταινιών που συνολικά αριθμούσαν τις 374 και συχνά είχαν μείνει εκκρεμείς εδώ και τρία χρόνια. Επί του θέματος έγινε συγκεκριμένη αναφορά στο πρόγραμμα «Έτοιμη Ταινία» το οποίο ολοκληρώθηκε στις 30/6 και ήταν το πρώτο για το οποίο όλες οι εγκρίσεις έγιναν στην ώρα τους. Στο ίδιο πλαίσιο και πιο αναλυτικά, εντάσσεται η εναρμόνιση του Κέντρου με το διεθνές κινηματογραφικό περιβάλλον ανακοινώνοντας τους νέους χρηματοδοτικούς κανονισμούς της Διεύθυνσης Ανάπτυξης Παραγωγής και για πρώτη φορά της Hellas Film. Σύμφωνα, λοιπόν, με το νέο κανονισμό αυξάνονται τα όρια χρηματοδότησης. Χρηματοδοτείται η πρώτη ταινία σε όλα τα είδη της και σε όλες τις φάσεις της ανάπτυξης και της παραγωγής. Δημιουργούνται ισότιμες συνθήκες για την ανάπτυξη του ντοκιμαντέρ και του animation. Στηρίζονται ταινίες πολύ χαμηλού προϋπολογισμού αναζητώντας ταλαντούχους δημιουργούς με αισθητική πρωτοτυπία. Πριμοδοτούνται ταινίες με θεματική γύρω από την παιδική και την εφηβική ηλικία αποσκοπώντας στην ανάπτυξη νεανικού κοινού και τέλος, δίνονται νέες ευκαιρίες χρηματοδότησης στην έτοιμη ταινία.

Όσον αφορά το φαινόμενο επικάλυψης αρμοδιοτήτων με το ΕΚΟΜΕ, για την αντιμετώπισή του οι δύο φορείς σύνηψαν προγραμματική συμφωνία. Όπως χαρακτηριστικά ειπώθηκε στη συνέντευξη τύπου: «Ο ιδρυτικός του νόμος του ΕΚΟΜΕ προικίζει τον νεοσύστατο αυτό φορέα με ένα ευέλικτο και πλουσιοπάροχο φορολογικό κίνητρο (η διαχείρισή του από το ΕΚΟΜΕ αναβαθμίζει σημαντικά την Ελλάδα στα μάτια των ξένων που αναζητούν τόπο για γυρίσματα οπτικοακουστικών έργων). Ο νόμος αυτός, όμως, αγνοώντας τη θεσμική υπόσταση του ΕΚΚ και την ιστορία του, δημιουργεί "παράσιτα" στην εκπεμπόμενη εικόνα της ελληνικής κινηματογραφίας προς τους ξένους επαγγελματίες του οπτικοακουστικού. Τα πρώτα αποτελέσματα της προγραμματικής αυτής συμφωνίας ΕΚΚ και ΕΚΟΜΕ ήταν ο συντονισμός της δράσης των δύο φορέων με τη δημιουργία του Εθνικού Περιπτέρου που λειτούργησε στο πρόσφατο φεστιβάλ των Καννών. Θα ακολουθήσει η κοινή παρουσία και στα άλλα μεγάλα φεστιβάλ».

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Το Μικρό Βιβλιοπωλείο στο Παρίσι

Ρομαντικό δράμα – συνταγή, γεμάτο γραφικούς χαρακτήρες και γλυκόπικρα συναισθήματα που θυμίζουν λογοτεχνικό μπεστ σέλερ ευρείας κατανάλωσης, βασίζονται όμως σε ιδέα του γνωστού σκηνοθέτη Ετόρε Σκόλα.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
11/08/2022

Περιμένοντας τον Μποτζάνγκλς

Τολμηρή, μα άνιση μείξη κωμωδίας καταστάσεων, κοινωνικής σάτιρας και συγκινητικού μελοδράματος, η οποία μένει υπερβολικά πιστή στο μυθιστορηματικό πρώτο υλικό της.

Ο Αντικαταστάτης

Αστυνομικό θρίλερ με τολμηρά καταγγελτική διάθεση. Αφηγηματικά ακατέργαστο όμως, δυσκολεύεται εξ αρχής να κάνει την ίντριγκά του πραγματικά ενδιαφέρουσα.

SAS Ειδικές Δυνάμεις: Κόκκινος Συναγερμός

"Die Hard" ιδέα από τα Lidl κι από βιβλίο πολεμοχαρή Βρετανού κομάντο με σινε-διεκπεραίωση στον αυτόματο πιλότο.

Μπαραβέντο

Η πρώτη ταινία του δημιουργού τού cinema novo είναι μια εικαστικά ενδιαφέρουσα, στρατευμένη όσο και φολκλορική κοινωνική διαμαρτυρία η οποία χρωστά τη γοητεία της στην απελευθερωτική ποίηση των εικόνων της.

Παγκόσμια πρεμιέρα του "The Kingdom" χωρίς τον Λαρς φον Τρίερ;

Ο Δανός σκηνοθέτης που έχει συνδέσει συνειδητά το όνομά του με ταινίες που προβοκάρουν, διαγνώστηκε με νόσο Πάρκινσον, είδηση που φουντώνει τα σενάρια πιθανής απουσίας του από την παγκόσμια πρεμιέρα του "The Kingdom" τον Σεπτέμβριο στο Φεστιβάλ Βενετίας.

"Triangle of Sadness": To trailer της απολαυστικής κωμωδίας του Ρούμπεν Εστλουντ

Μια πρώτη ιδέα για τη βραβευμένη με Χρυσό Φοίνικα ταινία το "Τρίγωνο της Θλίψης" του Σουηδού σκηνοθέτη Ρούμπεν Εστλουντ, μάς δίνει το επίσημο trailer λίγο πριν εμφανιστεί στις μαρκίζες τον Οκτώβριο.