«Ο Κανόνας του Παιχνιδιού»: Το 62ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης εμπνέεται από το Ζαν Ρενουάρ

Η θρυλική ταινία επιδρά ως πυξίδα για τη σύσταση του φετινού προγράμματος της διοργάνωσης και παράλληλα αποτελεί πρώτη ύλη για μια πρωτότυπη έκθεση.

«Ο Κανόνας του Παιχνιδιού»: Το 62ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης εμπνέεται από το Ζαν Ρενουάρ

Μία από τις καλύτερες ταινίες όλων των εποχών, ο «Κανόνας του Παιχνιδιού» (1939) του Ζαν Ρενουάρ, αποτελεί τη φετινή πηγή έμπνευσης για τη σύσταση του προγράμματος του 62ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης (4-14/11).

Εκτός, όμως, από πυξίδα την επιλογή των φετινών ταινιών, το φιλμ του Ρενουάρ λειτουργεί επίσης ως πρώτη ύλη για την κεντρική πρωτότυπη έκθεση της διοργάνωσης, η οποία πρόκειται να πραγματοποιηθεί σε συνδιοργάνωση με το MOMus-Πειραματικό Κέντρο Τεχνών (6/11) στον πρώην Βρεφονηπιακό Σταθμό (Προβλήτα Α΄, Λιμάνι Θεσσαλονίκης) με τη συμμετοχή δέκα εικαστικών. Πρόκειται για τους Μαρίνα Βελησιώτη, Νικόλα Βεντουράκη, Ξένια Βήτου, Κυριακή Γόνη, Στάθη-Αλέξανδρο Ζούλια, Αλέξανδρο Μαγκανιώτη, Σοφία Στέβη, Διαμαντή Σωτηρόπουλο, Δημήτρη Τατάρη και Ντορέιτα Τζόγκου. Μετά την ολοκλήρωσή της στη Θεσσαλονίκη, η έκθεση θα φιλοξενηθεί και στην Αθήνα στο The Project Gallery (17/12).

«Ο Κανόνας του Παιχνιδιού»: Το 62ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης εμπνέεται από το Ζαν Ρενουάρ - εικόνα 1

Σχετικά με την επιλογή του «Κανόνα του Παιχνιδιού», ο καλλιτεχνικός διευθυντής του φεστιβάλ Ορέστης Ανδρεαδάκης δήλωσε: «Αδιαπραγμάτευτα διαχρονικό, ιδίως στη μεταιχμιακή εποχή του σήμερα, όπου ετοιμαζόμαστε να υποδεχτούμε έναν μετα-κόσμο που βρίσκεται στα σπάργανα, το διαμάντι του Ζαν Ρενουάρ μάς προετοιμάζει για την αναγκαία και αναπόφευκτη μετάβαση σε μία νέα εποχή. Μια ταινία που μάς υπενθυμίζει πόσο γρήγορα μπορούν να αλλάξουν από στιγμή σε στιγμή οι κανόνες του παιχνιδιού και πόσο σημαντικό είναι να τους ορίσουμε και πάλι από την αρχή».

Στην εποχή της, η ταινία του Ρενουάρ δέχθηκε τρομερές επιθέσεις καθώς θεωρήθηκε από την τότε γαλλική κυβέρνηση πως «ασκεί ανεπιθύμητη επιρροή στη νεολαία της χώρας», για αυτό και στη συνέχεια την απαγόρευσε. Κάτι που δε θα πρέπει να εκπλήσσει, καθώς η υπόθεση τοποθετείται στις παραμονές του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου γύρω από μια ομάδα Γάλλων αριστοκρατών, οι οποίοι με τους υπηρέτες τους συγκεντρώνονται σ' ένα κάστρο για ένα κυνηγετικό σαββατοκύριακο. Εκεί ο Ρενουάρ ασκεί δριμεία κριτική στις αστικές τάξεις, λοιδορώντας τες για την ηθική κατάπτωσή τους.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Ο "Τιτανικός" κυκλοφορεί ξανά στους κινηματογράφους σε 3D

Με αφορμή την 25η επέτειο από την πρεμιέρα της βραβευμένης με 11 Όσκαρ ταινίας, το θρυλικό φιλμ του Τζέιμς Κάμερον επιστρέφει στις μαρκίζες.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
03/02/2023

Ψυχοθεραπεία, σινεμά και "Μια Επικίνδυνη Μέθοδος"

Η σειρά προβολών "Κινηματογράφος και Ψυχιατρική" συστήνεται από την αρχή ως "Σινεμά Ψ" και σας προσκαλεί στη θέαση της ταινίας του Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ.

Γιατί τόσος οσκαρικός χαμός για την Αντρέα Ραϊσμπορόου;

Η εξαιρετική ηθοποιός βρέθηκε να διεκδικεί "από το πουθενά" το Όσκαρ α' γυναικείου ρόλου και παραλίγο να ξεσπάσει ένα -αστείο- σκάνδαλο.

Η αφίσα του 25ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης είναι γεμάτη καρδιά

Αποκαλύφθηκε η οπτική ταυτότητα της διοργάνωσης που ξεκινά πολύ σύντομα με πλήθος ταινιών τεκμηρίωσης.

"Off The Rails": Ένα ντοκιμαντέρ για το παρκούρ έρχεται σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη

Το CineDoc παρουσιάζει την ιστορία δύο εφήβων της αγγλικής εργατικής τάξης οι οποίοι αψηφούν τη βαρύτητα.

"Αστερίξ και Οβελίξ: Στο Δρόμο για την Κίνα": Η επιστροφή ενός μεγάλου ευρωπαϊκού μπλοκμπάστερ

Γκιγιόμ Κανέ, Ζιλ Λελούς, Μαριόν Κοτιγιάρ, Βενσάν Κασέλ, ακόμα και τον ποδοσφαιριστή Ζλάταν Ιμπραΐμοβιτς συναντάμε στη διανομή της νέας γαλλικής περιπέτειας που εμπνέεται από τα αγαπημένα κόμιξ των Αλμπέρ Ουντερζό και Ρενέ Γκοσινί.

Αστερίξ και Οβελίξ: Στο Δρόμο για την Κίνα

Πρωτότυπη ιστορία που μένει πιστή στο πνεύμα των Ουντερζό και Γκοσινί, χωρίς να εκμεταλλεύεται πλήρως τον ανατολίτικο εξωτισμό. Συμπαθής ο καινούριος Οβελίξ Ζιλ Λελούς, απολαυστικός ο Καίσαρας Βενσάν Κασέλ, αναιμικός ο πρωταγωνιστής (και σκηνοθέτης) Γκιγιόμ Κανέ.