Μπέτυ Μπλου

2,5

Πετυχημένο ως ψυχογράφημα ενός θυελλώδους έρωτα, κινηματογραφημένο με ακαταμάχητο στιλιζάρισμα, αλλά και εξίσου προβληματικό στον τρόπο που χειρίζεται τις διαταραχές της ηρωίδας του

Μπέτυ Μπλου

Η Μπέτυ Μπλου (Μπεατρίς Νταλ) είναι ένας από τους πιο καθηλωτικούς χαρακτήρες που έχουν περάσει από τη μεγάλη οθόνη, με ομορφιά που αποσβολώνει, ερωτισμό που ακτινοβολεί εκτυφλωτικά και σπινθηροβόλο ταμπεραμέντο. Η Μπέτυ δεν έχει παρελθόν, σκάει σαν κεραυνός εν αιθρία στη ζωή του Ζοργκ (Ζαν-Ιγκ Ανγκλάντ) και την κάνει άνω κάτω. Ανάγλυφο πάθος μπλέκει τα γυμνά κορμιά τους, τα οποία καλλωπίζονται από το ακαταμάχητο στιλιζάρισμα παλ αποχρώσεων που διέπει το φιλμ. Κι η Μπέτυ εκεί, να σαρώνει τα πάντα στο διάβα της, αφήνοντας πίσω τον Ζοργκ να μαζέψει τα συντρίμμια.

Μπέτυ Μπλου - εικόνα 1

Η ατμόσφαιρα της ταινίας του Ζαν-Ζακ Μπενέξ είναι μεθυστική, συμπληρώνοντας κάθε σπιθαμή του φιλμ με ανεξέλεγκτο πάθος και σπαρακτικό ρομαντισμό, καθώς οι δύο ερωτευμένοι που σμίγουν έχουν περίπλοκα και άλυτα συμπλέγματα εντός τους. Μόνο που, όσο η ταινία εύγλωττα σκιαγραφεί τη σχέση τους και αφήνει χώρο να αναπτυχθεί ουσιωδώς ο χαρακτήρας του Ανγκλάντ, εκείνος της Νταλ παραμένει κάτι το εξωτικό. Μάλλον αναπόφευκτο, αφού υιοθετείται η οπτική γωνία του Ζοργκ, κατ’ επέκταση και του Μπενέξ, οπότε αρκεί που η παθητική Μπέτυ είναι θελκτική, διαθέσιμη και τροφοδοτεί με ανεξάντλητη ενέργεια το σύντροφό της ώστε να πραγματώσει τα σχέδιά του – οι δικές της επιθυμίες περνάνε αδιάφορες. Ακόμα, το σώμα της Νταλ μετατρέπεται σε πεδίο σεξουαλικής διεκδίκησης όλων των αντρών, είτε έμπρακτα είτε μέσω παρεμβατικών βλεμμάτων.

Η ηρωίδα ασφυκτιά, ωστόσο οι εξάρσεις της μεταφράζονται από τον Μπενέξ όχι ως κραυγές αγωνίας, αλλά ως ξεσπάσματα μιας υστερικής. Εξάλλου, φροντίζουν όλοι να τη στιγματίζουν αποκαλώντας τη συνεχώς «τρελή», ενώ η προσοχή στρέφεται στον «δύσμοιρο» Ζοργκ που προσπαθεί να διαχειριστεί την αλλοπρόσαλλη Μπέτυ. Η απουσία σεναριακής ενσυναίσθησης υπογραμμίζεται στον παρορμητικό επίλογο, όπου κορυφώνεται και ο άδικος χειρισμός της πρωταγωνίστριας, με τρόπο που θυμίζει πικρά τα λόγια της συγγραφέως Μάργκαρετ Άτγουντ: «Οι άντρες φοβούνται πως οι γυναίκες θα τους χλευάσουν, ενώ οι γυναίκες φοβούνται πως οι άντρες θα τις δολοφονήσουν».

Γαλλία. 1986. Διάρκεια: 120΄. Διανομή: BIBLIOTHEQUE.

Περισσότερες πληροφορίες

Μπέτυ Μπλου

37°2 Le Matin / Betty Blue
2,5
  • Δραματική
  • 1986
  • Διάρκεια: 120 '
  • Ζαν-Ζακ Μπενέξ

Ένας εργάτης ερωτεύεται κεραυνοβόλα μια νεαρή γυναίκα, η οποία σαρώνει με την ενέργειά της τη ζωή του, ωθώντας τον να αλλάξει τη συμβατική ρουτίνα του και να κυνηγήσει το όνειρό του να γίνει συγγραφέας.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Επαγγελματίας Υπνοβάτης

Ενδιαφέρουσα ιδέα που μένει απλά υποσχόμενη, μιας και υλοποιείται με σεναριακή χοντροκοπιά, ερμηνευτική ανεπάρκεια και αφηγηματική προχειρότητα.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
25/04/2024

Μην Ανοίγεις την Πόρτα

Η πρώτη ταινία των Unboxholics είναι ένα ψυχολογικό θρίλερ με υποβλητική ατμόσφαιρα, αλλά ελάχιστο ψαχνό. Δραματικά ισχνό και σκηνοθετημένο μονότονα, κορυφώνεται χωρίς την παραμικρή έκπληξη.

Οι Αντίπαλοι

Σεναριακό υπόδειγμα αθλητικού (μελο)δράματος πάνω στις απρόβλεπτες διαδρομές των ανθρώπινων επιθυμιών. "Χορογραφημένο" με ερωτική ένταση και σκηνοθετημένο με φλασάτη, βιντεοκλιπίστικη αυταρέσκεια.

Ζωντανό Πνεύμα

Δύο κόσμοι και τρεις γενιές συγκρούονται σε ένα δράμα ενηλικίωσης με στοιχεία μαγικού ρεαλισμού, κωμωδίας και θρίλερ, το οποίο, όμως, ασθμαίνει για να βρει την ιδανική ισορροπία.

Ο Τελευταίος Ήρωας

Κουστουριτσική, ξέφρενη και βιτριολική σάτιρα, η οποία βγαίνει απ’ τα νερά της όταν προσπαθεί, αδίκως, να σοβαρευτεί και να περάσει "μηνύματα".

Σούπερ Μάγκι

Σίκουελ ενός διεκπεραιωτικά στημένου αυστραλέζικου animation, το οποίο καταγγέλλει απλοϊκά τους κινδύνους της υπνωτιστικά γοητευτικής νέας εικονικής πραγματικότητας.

Ο Μύλος και ο Σταυρός

Με κάδρα που παραπέμπουν σε πίνακες της φλαμανδικής και της ολλανδικής σχολής, ο Μαγιέφσκι στήνει μια οπτικά μεγαλοπρεπή αλληγορία πάνω στην τέχνη, την αληθινή ζωή και την ανθρώπινη μισαλλοδοξία.