Το Δυστύχημα

3

Με ακρίβεια αλλά και ψυχρότητα εντομολόγου ο Λόουζι βάζει κάτω από τον σκηνοθετικό φακό του ένα upper class ψυχόδραμα του Χάρολντ Πίντερ. Εξαιρετική, βιτριολικά κυνική η ανατομία του σνομπ βρετανικού ακαδημαϊσμού, ρηχότερη από τον «Υπηρέτη» η ψυχαναλυτική προσέγγιση της ερωτικής αντιπαράθεσης.

Το Δυστύχημα

O αυτοεξόριστος, ελέω μακαρθικών διώξεων, Αμερικανός σκηνοθέτης Τζότζεφ Λόουζι και ο Βρετανός νομπελίστας Χάρολντ Πίντερ συνεργάστηκαν με επιτυχία στην κινηματογραφική διασκευή τριών μυθιστορημάτων. Μετά τον «Υπηρέτη» (1963) και πριν τον «Μεσάζοντα» (1971), λοιπόν, το δημιουργικό δίδυμο διασκευάζει ένα βιβλίο του Νίκολας Μόσλι («Η Δολοφονία του Τρότσκι»), το οποίο περιγράφει πώς μια Αυστριακή φοιτήτρια της Οξφόρδης γίνεται το ερωτικό μήλο της έριδος ανάμεσα σε δύο καθηγητές και ένα συμφοιτητή της, τον οποίο σχεδιάζει να παντρευτεί.

Με ακρίβεια αλλά και ψυχρότητα εντομολόγου ο Λόουζι βάζει κάτω από το φακό του ένα upper class ψυχόδραμα, το οποίο πραγματεύεται σχεδόν όλες τις πιντερικές εμμονές. Εξαιρετική, βιτριολικά κυνική η ανατομία του σνομπ βρετανικού ακαδημαϊσμού, ρηχότερη όμως από τον «Υπηρέτη» η ψυχαναλυτική προσέγγιση της ερωτικής αντιπαράθεσης. Κι αυτό γιατί εδώ είναι ο είρων συγγραφέας αυτός που κρατά τα –θεατρικής δραματουργίας– αφηγηματικά ηνία, με τον Λόουζι να προκρίνει μια διακριτικότερη σκηνοθετική προσέγγιση, βασισμένη στις σιωπές, τα βλέμματα, την αποστασιοποιημένη παρατήρηση και τις υποδειγματικές, πλην αυτήν της «απελέκητης» Ζακλίν Σασάρ, ερμηνείες.
Μ. Βρετανία. 1967. Διάρκεια: 105΄. Διανομή: BIBLIOTHEQUE.

Περισσότερες πληροφορίες

Το Δυστύχημα

Accident
3
  • Δραματική
  • 1967
  • Διάρκεια: 105 '
  • Τζόζεφ Λόουζι

Μια Αυστριακή φοιτήτρια της Οξφόρδης γίνεται το ερωτικό μήλο της έριδος ανάμεσα σε έναν συμφοιτητή της, τον οποίο σχεδιάζει να παντρευτεί, και δύο καθηγητές της.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Αγγελική Παπούλια πώς βρέθηκες στη Σλοβενία για τον "Τελευταίο Ήρωα";

Η καταξιωμένη Ελληνίδα ηθοποιός μιλά στο "α" για τη συμμετοχή της στη σπιρτόζικη δραμεντί όπου υποδύεται μια εκπρόσωπο πολυεθνικής που αναστατώνει μια μικρή φτωχή κοινωνία.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
25/04/2024

Επαγγελματίας Υπνοβάτης

Ενδιαφέρουσα ιδέα που μένει απλά υποσχόμενη, μιας και υλοποιείται με σεναριακή χοντροκοπιά, ερμηνευτική ανεπάρκεια και αφηγηματική προχειρότητα.

Μην Ανοίγεις την Πόρτα

Η πρώτη ταινία των Unboxholics είναι ένα ψυχολογικό θρίλερ με υποβλητική ατμόσφαιρα, αλλά ελάχιστο ψαχνό. Δραματικά ισχνό και σκηνοθετημένο μονότονα, κορυφώνεται χωρίς την παραμικρή έκπληξη.

Οι Αντίπαλοι

Σεναριακό υπόδειγμα αθλητικού (μελο)δράματος πάνω στις απρόβλεπτες διαδρομές των ανθρώπινων επιθυμιών. "Χορογραφημένο" με ερωτική ένταση και σκηνοθετημένο με φλασάτη, βιντεοκλιπίστικη αυταρέσκεια.

Ζωντανό Πνεύμα

Δύο κόσμοι και τρεις γενιές συγκρούονται σε ένα δράμα ενηλικίωσης με στοιχεία μαγικού ρεαλισμού, κωμωδίας και θρίλερ, το οποίο, όμως, ασθμαίνει για να βρει την ιδανική ισορροπία.

Ο Τελευταίος Ήρωας

Κουστουριτσική, ξέφρενη και βιτριολική σάτιρα, η οποία βγαίνει απ’ τα νερά της όταν προσπαθεί, αδίκως, να σοβαρευτεί και να περάσει "μηνύματα".

Σούπερ Μάγκι

Σίκουελ ενός διεκπεραιωτικά στημένου αυστραλέζικου animation, το οποίο καταγγέλλει απλοϊκά τους κινδύνους της υπνωτιστικά γοητευτικής νέας εικονικής πραγματικότητας.