Οδηγός Cinema

Θερινοί Κινηματογράφοι Κριτικές Ταινίων Ειδικές Προβολές Αρχείο Ταινιών Ανά Εβδομάδα Πρεμιέρας Αθηνόραμα club

Η Μαρίνα Δανέζη βάζει το «Πρόστιμο» ανάμεσα σε «Αλανιάρηδες», «Αισθηματίες» και «Χαμένα Κορμιά»

Τις κοινές αναφορές τριών διαφορετικών έργων με το φιλμ του Φωκίωνα Μπόγρη βρίσκει με κείμενό της η σκηνοθέτις, παραγωγός και διοργανώτρια συναυλιών.

Η Μαρίνα Δανέζη βάζει το «Πρόστιμο» ανάμεσα σε «Αλανιάρηδες», «Αισθηματίες» και «Χαμένα Κορμιά»

Ενόψει της απονομής των 12ων βραβείων Ίρις της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου, το «α» σε συνεργασία με την Ακαδημία φιλοξενεί τα κείμενα έμπειρων σινεφίλ, οι οποίοι σχολιάζουν τα πέντε φιλμ που διεκδικούν την Ίριδα καλύτερης ταινίας.

Έως τώρα έχουν μοιραστεί τις εντυπώσεις τους οι Αντώνης Καρπετόπουλος («Η Μπαλάντα της Τρύπιας Καρδιάς»), Λένα Διβάνη («Digger») και Μαρία Κατσουνάκη («Παρί»). Σειρά, τώρα, για τη σκηνοθέτιδα, παραγωγό και διοργανώτρια συναυλιών Μαρία Δανέζη, η οποία γράφει για το «Πρόστιμο» του Φωκίωνα Μπόγρη.

Η ταινία είναι ένα υποβλητικό crime film που μας συστήνει στο σύγχρονο υπόκοσμο, όπου άνθρωποι πουλιούνται κι αγοράζονται καθημερινά κι εκεί ένας άντρας, ο Βαγγέλης, φλερτάρει με την απόλυτη αποτυχία (Βαγγέλης Ευαγγελινός). Πρόκειται για έναν μικροαπατεώνα με ανυπέρβλητα οικονομικά προβλήματα, τα οποία των υποχρεώνουν να πάρει μια απόφαση. Να συνεργαστεί με το οργανωμένο έγκλημα κι έτσι να ξεπληρώσει τα χρέη του, αλλά να είναι δέσμιος των γκάνγκστερ, ή να συνεχίσει τη δραστηριότητά του και να ρισκάρει τη ζωή του;

Ο λόγος στη Μαρίνα Δανέζη:

«Ο φιλμικός κόσμος του Φωκίωνα Μπόγρη συγγενεύει εκλεκτικά, χωρίς ενδεχομένως να το ξέρει, με έναν ανορθόδοξο τρόπο τόσο με τους "Αλανιάρηδες" του Δημοσθένη Βουτυρά και τα "Χαμένα Κορμιά" του Πέτρου Πικρού των αρχών του 20ου αιώνα, όσο και με τους "Αισθηματίες" αντι-ήρωες του Νίκου Τριανταφυλλίδη και τους εκρηκτικά απελπισμένους ήρωες του Γιάννη Οικονομίδη των αρχών του 21ου αιώνα.
Ο Μπόγρης ως ένας άλλος "καταραμένος ποιητής" θα περιπλανηθεί εις τα άδυτα και τα ερέβη και θα μας συστήσει μια αθέατη όψη της σύγχρονης Αθήνας. Ένα παράλληλο σύμπαν που σε αιφνιδιάζει.

Απόκληροι, αποβράσματα, ντίλερ, φτωχοαπατεώνες, μπράβοι, ναρκωτικά, τρανσέξουαλ, εκβιαστές.
Ωμά ένστικτα, νοσηρές σχέσεις, αδιέξοδα, ουρλιαχτά από τα υπόγεια ενός κόσμου που βράζει.
Ένα γαϊτανάκι ανθρώπων και σχέσεων με λεπτές ισορροπίες που δεν σε αφήνει να πάρεις ανάσα.

Η Μαρίνα Δανέζη βάζει το «Πρόστιμο» ανάμεσα σε «Αλανιάρηδες», «Αισθηματίες» και «Χαμένα Κορμιά» - εικόνα 1

Το "Πρόστιμο" είναι ένα εξαιρετικό δείγμα σύγχρονου ανεξάρτητου κινηματογράφου που έρχεται να αντιπαρατεθεί με δύναμη, φόρα και αυτοπεποίθηση στην κυρίαρχη θέαση της πόλης και της κοινωνίας. Ο sui generis ρεαλισμός του θα φωτίσει τα αποσιωπημένα και θα μας συστήσει μια άλλη πραγματικότητα μέσα από μια εξαιρετικά καλά δεμένη ιστορία γεμάτη σασπένς και ανατροπές. Η αναμφισβήτητα βιωμένη από τον δημιουργό πραγματικότητα που αποτυπώνεται αβίαστα στο φιλμ σε ταξιδεύει στους δρόμους του κοινωνικού περιθωρίου. Κινούμενος με άνεση στα υπόγεια αφουγκράζεται την απελπισία, την απομόνωση, την ανάγκη επιβίωσης. Μια τολμηρή ταινία που αναδεικνύει μέσα από καταπληκτικές ερμηνείες σκοτεινές όψης της κοινωνικής πραγματικότητας. Μέσα όμως από την αδυσώπητη ωμότητα του φιλμ, μπορείς να διακρίνεις τον ακραία παθιασμένο δημιουργό του. Βλέποντας την ταινία νιώθεις έντονα την ευαισθησία με την οποία προσεγγίζει τους πρωταγωνιστές του καθώς και τον κόσμο τους. Έναν κόσμο που μοιάζει να ξέρει καλά. Έναν κόσμο που μπορεί να σε παγιδεύσει αμετάκλητα. Έναν κόσμο που διέπεται από τους δικούς του αξιακούς κώδικες. Έναν κόσμο που ίσως δεν θα σου χαρίσει ποτέ την λύτρωση. Έναν κόσμο που βροντοφωνάζει με απειλή: "Εμένα θα μάθεις να με σέβεσαι".».

Το «Πρόστιμο» διεκδικεί συνολικά 2 βραβεία στα 12α βραβεία Ίρις της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου. Ένα μέρος των ταινιών οι οποίες είτε λήφθηκαν υπόψη είτε βρίσκονται υποψήφιες για βραβείο, προβάλλονται από τις 3 έως τις 9 Ιουνίου στον κινηματογράφο Cine Άνεσις . Αναλυτικές πληροφορίες θα βρείτε εδώ. Η απονομή των βραβείων θα γίνει δια ζώσης στο Θέατρο Άλσος (16/6). Όσοι δεν μπορούν να παρευρεθούν θα μπορούν να παρακολουθήσουν την τελετή ζωντανά μέσω live streaming από το κανάλι του Ιδρύματος Ωνάση στο YouTube.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τελευταία άρθρα Εστιατόρια

Παγκόσμια διάκριση για τα κρασιά του Κτήματος Γεροβασιλείου

Τα κρασιά έλαβαν 5 ασημένια και 6 χάλκινα μετάλλια στο πλαίσιο του παγκόσμιου διαγωνισμού κρασιού "Decanter World Wine Awards 2022", καθώς και άλλες σημαντικές διακρίσεις σε διεθνή φεστιβάλ και διαγωνισμούς κρασιού.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
05/07/2022

Το χρυσελεφάντινο άγαλμα του Δία ξαναζωντανεύει στην Αρχαία Ολυμπία

Με την εγκυρότητα του Μουσείου Κοτσανά Αρχαίας Ελληνικής Τεχνολογίας, το φημισμένο άγαλμα του θεού Δία φιλοτεχνημένο από τον Φειδία ανακατασκευάστηκε και κοσμεί έναν εκθεσιακό χώρο στην Αρχαία Ολυμπία.

Επιστημονική ημερίδα για ένα πιο προσβάσιμο μέλλον στα ελληνικά μουσεία

Το Μουσείο Κανελλοπούλου και το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης παρουσίασαν την ημερίδα με τίτλο "Μουσεία και αισθήσεις: σχεδιάζοντας για όλους", σε μια προσπάθεια αναδιαμόρφωσης των μουσειακών χώρων για άτομα με προβλήματα όρασης και ακοής.

Οι φιλοξενούμενοι καλλιτέχνες του Snehta Residency για τον Ιούλιο

Το πρόγραμμα φιλοξενίας καλλιτεχνών εξελίσσεται και παρουσιάζει την έρευνα των συμμετεχόντων δημιουργών του για τους μήνες Μάιο-Ιούλιο.

Εκπαιδευτικό σεμινάριο animation από την ΕΚΟΜΕ

Το Εθνικό Κέντρο Οπτικοακουστικών Μέσων και Eπικοινωνίας-ΕΚΟΜΕ καλεί επαγγελματίες από τον χώρο του animation να συμμετάσχουν στο εκπαιδευτικό σεμινάριο με θέμα "Animation Storytelling Workshop: Pitching Your Animation Project in the Global Market".

Ο Καραγκιόζης ταξιδεύει στην Κύθνο

Ο Καραγκιοζοπαίχτης Κώστας Μακρής, ιδρυτής του Μαύρου Θεάτρου Σκιών της Πάτρας, παρέα με τον συνάδελφό του Πάμπο Χαραλάμπους, σκηνοθετούν και παρουσιάζουν μια διπλή παράσταση με έμπνευση το κυκλαδίτικο νησί.

Το ΔΗΠΕΘΕ Καλαμάτας έρχεται στην Αθήνα με ζήσουμε "Τρελούς έρωτες"

Η παράσταση "Τρελοί έρωτες σε σκοτεινούς καιρούς ή απλά…. Λα Μοσκέτα" του Ρουτζάντε" κάνει πρεμιέρα αυτόν τον Ιούλιο, σε σκηνοθεσία του Γιάννη Μαργαρίτη.