Η Λένα Διβάνη γράφει για το «Digger» σα να ήταν παραμύθι

Το βραβευμένο ντεμπούτο του Τζώρτζη Γρηγοράκη ενέπνευσε τη συγγραφέα να γράψει αλληγορικά για όσα σημαίνει το φιλμ που διεκδικεί 14 βραβεία Ίρις.

Η Λένα Διβάνη γράφει για το «Digger» σα να ήταν παραμύθι

Ενόψει της απονομής των 12ων βραβείων Ίρις της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου, το «α» σε συνεργασία με την Ακαδημία φιλοξενεί τα κείμενα έμπειρων σινεφίλ, οι οποίοι σχολιάζουν τα πέντε φιλμ που διεκδικούν την Ίριδα καλύτερης ταινίας.

Μετά τον Αντώνη Καρπετόπουλο και την «Μπαλάντα της Τρύπιας Καρδιάς», τη σκυτάλη παίρνει η γνωστή συγγραφέας Λένα Διβάνη, η οποία γράφει για το «Digger» του Τζώρτζη Γρηγοράκη σα να ήταν ένα παραμύθι.

Το «Digger», το οποίο βραβεύτηκε στο 70ο Φεστιβάλ Βερολίνου, αποτελεί το μεγάλου μήκους ντεμπούτο του σκηνοθέτη όπου ενώνονται κινηματογραφικά οι Βαγγέλης Μουρίκης και Αργύρης Πανταζάρας, σε ρόλο πατέρα και γιου αντίστοιχα, οι οποίοι συναντιούνται ξανά μετά από χρόνια στην καρδιά ενός δάσους, όπου κατοικεί ολομόναχος ο χαρακτήρας του Μουρίκη. Στο φόντο οι προσπάθειες μιας ιδιωτικής εταιρείας να κάνει εξορύξεις στην περιοχή και ο διχασμός των ντόπιων ανάμεσα σε εκείνους που στηρίζουν και όσων είναι ενάντιοι στις κινήσεις της.

Ο λόγος στη Λένα Διβάνη:

«Μια φορά κι έναν καιρό ήταν ένας άντρας που προσπάθησε να βρει έναν τρόπο να ζήσει μέσα στην ανθρώπινη αγέλη. Απέτυχε όμως οδυνηρά και τελικά το κατάλαβε: Μόνος είναι. Μόνοι είμαστε όλοι. Οχυρώθηκε λοιπόν μέσα στην καρδιά ενός παρθένου δάσους κι άρχισε μεθοδικά να απανθρωπίζεται. Τίναξε από πάνω του την υπομονή στην ανοησία, τα κατά συνθήκη ψεύδη, τα παιγνίδια εξουσίας. Τελευταία αποκήρυξε την ομιλία. Το δάσος που είναι τώρα ο σύντροφός του τα λόγια δεν τα χρειάζεται. Άλλα θέλει για να σε δεχτεί, να σ΄αγαπήσει. Να συντονιστείς με το ρυθμό του, να εναγκαλιστείς τους κανόνες του, να το προφυλάξεις για να σε προφυλάξει.

Η Λένα Διβάνη γράφει για το «Digger» σα να ήταν παραμύθι - εικόνα 1

Αλλά η ανθρώπινη αγέλη δεν σ' αφήνει στην ησυχία σου. Σε προβοκάρει, σε προκαλεί, σε αναγκάζει να ξαναζωστείς τ' άρματα. Μια εταιρεία ορυχείων ξεπατώνει το δάσος του ενώ ένας λησμονημένος γιός εμφανίζεται από το πουθενά για να ξανανοίξει το τραύμα που με τόσο κόπο επούλωσε.

Και τότε ο άντρας που είχε λησμονήσει πως να είναι άνθρωπος σκίζεται στα δύο: Ο μισός αμύνεται σαν άγριο θηρίο απέναντι στη εταιρεία και ο άλλος μισός εξανθρωπίζεται ξανά αργά και οδυνηρά στην έσχατη προσπάθεια να πλησιάσει το παιδί του. Όταν όμως ο γιος του συμμαχεί με τον διάβολο, όταν γίνεται η κερκόπορτα για να αλώσει ο εχθρός το μοναχικό του βασίλειο, τι να κάνει; Να θρηνήσει σαν άνθρωπος ή επιτεθεί σα λύκος;».

Το «Digger» διεκδικεί συνολικά 14 βραβεία στα 12α βραβεία Ίρις της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου. Ένα μέρος των ταινιών οι οποίες είτε λήφθηκαν υπόψη είτε βρίσκονται υποψήφιες για βραβείο, προβάλλονται από τις 3 έως τις 9 Ιουνίου στον κινηματογράφο Cine Άνεσις . Αναλυτικές πληροφορίες θα βρείτε εδώ. Η απονομή των βραβείων θα γίνει δια ζώσης στο Θέατρο Άλσος (16/6). Όσοι δεν μπορούν να παρευρεθούν θα μπορούν να παρακολουθήσουν την τελετή ζωντανά μέσω live streaming από το κανάλι του Ιδρύματος Ωνάση στο YouTube.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Ο Χρήστος που δε μένει πια εδώ παρουσιάζει το ασύγκριτο "Μαζί, Ποτέ!"

Το ανατρεπτικό φιλμ του Φατίχ Ακίν αφηγείται μια hardcore ερωτική ιστορία στα άκρα που συνδυάζει τρυφερότητα, ανθρωπιά, ασυμβίβαστη τρέλα και rock’n’roll ρομαντισμό.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
19/04/2024

Η σκηνοθέτρια Ιρίς Καλτενμπάκ γύρισε μία από τις εκπλήξεις της χρονιάς

Στην "Αρπαγή" η πρωτοεμφανιζόμενη δημιουργός υπογράφει ένα ψυχογράφημα που μένει αξέχαστο.

Οι ταινίες "Χάρι Πότερ" επιστρέφουν στους κινηματογράφους

Τα "Epic Movie Nights" φέρνουν ξανά στη μεγάλη οθόνη το franchise που λατρεύουν οι millennials.

"Αγαπούσε τα Λουλούδια Περισσότερο": Η νέα ταινία του Γιάννη Βεσλεμέ στο φεστιβάλ της Τραϊμπέκα

Ο σκηνοθέτης της "Νορβηγίας" ετοιμάζεται για παγκόσμια πρεμιέρα στη σημαντική νεοϋορκέζικη διοργάνωση.

Οι Άλεξ Γκάρλαντ & Κίρστεν Ντανστ μιλούν στο "α" για τον "Εμφύλιο Πόλεμο"

Ο σκηνοθέτης και η πρωταγωνίστρια της πολιτικά φορτισμένης δυστοπικής περιπέτειας απαντούν στις ερωτήσεις του "α" γύρω από τη δημιουργία μιας αγωνιώδους ταινίας, η οποία απεικονίζει έναν ανησυχητικό μελλοντικό κόσμο.

Εμφύλιος Πόλεμος

Πολιτική περιπέτεια γυρισμένη με ρεαλισμό, προβλέψιμα απλοϊκή στην εξέλιξή της και μονοδιάστατη στην παραβολή της για τη σύγχρονη αμερικανική πραγματικότητα.

Η Αρπαγή

Δομημένη σαν ψυχολογικό θρίλερ, μια ιστορία εμμονής αποκαλύπτει τη συντριπτική δύναμη των κοινωνικών ρόλων σ’ έναν κόσμο ψυχολογικής ανασφάλειας κι έλλειψης επικοινωνίας.