Η Εύα Κοταμανίδου χρειάστηκε ένα μονόλογο για να αφήσει ιστορία στο σινεμά

Πέθανε σε ηλικία 84 ετών η ηθοποιός που συνδέθηκε άρρηκτα με τις ταινίες του Θόδωρου Αγγελόπουλου.

Η Εύα Κοταμανίδου χρειάστηκε ένα μονόλογο για να αφήσει ιστορία στο σινεμά

«Ερχόμενη από το θέατρο, έτρεμα στην ιδέα ότι θα βρεθώ μπροστά στον κινηματογραφικό φακό. Όμως όταν αρχίσαμε με αυτά τα μεγάλα γοητευτικά πλάνα με τα travelling, που ταξίδευαν και τον κόσμο και εμάς στο χώρο και τον χρόνο, είχα την αίσθηση ότι δε με πλησιάζει ο φακός και εκφραζόμουν με όλο μου το είναι. Ήταν το “σωματικό θέατρο” που λέγαμε στο Θέατρο Τέχνης, από το οποίο προερχόμουν. Γιατί το σώμα μιλά πάρα πολύ, ανάλογα με το πώς κινείται και αντιδρά όσο δυνατά και ο λόγος. Αυτό που έβλεπα δεν ήταν ο κινηματογράφος που γνώριζα. Αυτή η κινηματογραφική γλώσσα είχε μια τεράστια γοητεία». Με αυτά τα λόγια της όταν βρέθηκε στο 53ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, αποχαιρετούμε την ηθοποιό Εύα Κοταμανίδου, η οποία πέθανε σε ηλικία 84 ετών.

Το όνομά της συνδέθηκε άρρηκτα με τις ταινίες του Θόδωρου Αγγελόπουλου, καθώς εμφανίστηκε σε έξι συνολικά από αυτές («Ο Θίασος» - 1975, «Οι Κυνηγοί» - 1977, «Ο Μεγαλέξανδρος» - 1980, «Τοπίο στην Ομίχλη» - 1988, «Το Βλέμμα του Οδυσσέα» - 1995, «Τριλογία: Το Λιβάδι που Δακρύζει» - 2004), με την ερμηνεία της στο «Θίασο» να μένει ανεξίτηλη στη μνήμη. Εκεί η Κοταμανίδου δίνει έναν αφοπλιστικό μονόλογο στην κάμερα, από τον οποίο η φράση «νιώσαμε πως μας πρόδωσαν» ανατριχιάζει μέχρι σήμερα.

Η ηθοποιός συνεργάστηκε επίσης μεταξύ άλλων, με τους Δημήτρη Μακρή («Η Καγκελόπορτα» - 1978), Τώνη Λυκουρέση («Το Αίμα των Αγαλμάτων» - 1982) και Αγγελική Αντωνίου («Δονούσα» - 1992). Παράλληλα ανέπτυξε δραστήρια πολιτική καριέρα, με θητεία ως βουλευτής Β’ Αθηνών του Συνασπισμού (1989) και υποψήφια βουλευτής Επικρατείας με τη Δημοκρατική Αριστερά (2012).

Γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Νέα Φιλαδέλφεια το 1936, ενώ σπούδασε υποκριτική στο Θέατρο Τέχνης Κάρολος Κουν.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Η Φλεγόμενη Θάλασσα

Μετά το "Κύμα" (2015) και το "Σεισμό" (2018"), μια ακόμα σκανδιναβική περιπέτεια καταστροφής η οποία προσπαθεί να προσγειώσει στο ρεαλισμό ένα απόλυτα συνταγογραφημένο κινηματογραφικό είδος.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
29/09/2022

Ο Έρωτας τα Αλλάζει Όλα

Χωρίς να ξεφεύγει από τα στάνταρντ, το πορτραίτο μιας σύγχρονης Αμερικάνας πάνω από τα 60 σκιαγραφείται με χιούμορ και μερικές πικάντικες αφηγηματικές ιδέες.

Bad Guy

Ο κοινωνικός αποκλεισμός, ο έρωτας ως θυσία, η βία των ανθρώπινων ενστίκτων. Ο Κιμ Κι-ντουκ παραλλάσσει την προβληματική του με ακόμα ένα τολμηρό και μη ορθό πολιτικά δράμα.

Τα ντοκιμαντέρ που θα μας "ταρακουνήσουν" στο Gimme Shelter Film Festival

Το Gagarin μας συστήνει στη ζωή και το έργο τριών εμβληματικών μορφών της μουσικής σκηνής.

Οι 10 πιο ακραίες ταινίες των 28ων "Νυχτών Πρεμιέρας"

Αυτά είναι τα φιλμ του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας (28/9-9/10), που σερβίρουν ανελέητη ένταση και δεν συνιστώνται σε όσους έχουν ευαίσθητα στομάχια…

Τα "Μαγνητικά Πεδία" είναι η επίσημη πρόταση της Ελλάδας για τα 95α Όσκαρ

Το ρομαντικό road movie του Γιώργου Γούση επιλέχθηκε να εκπροσωπήσει τη χώρα μας στα βραβεία της Αμερικανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου.

To 5o Balkan Can Kino Συμπόσιο Κινηματογράφου επιστρέφει στην Αθήνα

Προβολες ταινιών, μικρού και μεγάλου μήκους, καλλιτεχνικών εγκαταστάσεων, συζητήσεων και εργαστηρίων, σε παρουσιάσεις νέων καινοτόμων οπτικοακουστικών έργων που εγείρουν ερωτήματα σχετικά με τη δική μας ταυτότητα, θέση και σχέση με την αποαποικιοποίηση.