Οι νικήτριες ταινίες του 11ου Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου

Δείτε τα φιλμ στα οποία απένειμε τις δάφνες της η διοργάνωση που φέτος διεξήχθη για πρώτη φορά διαδικτυακά.

Οι νικήτριες ταινίες του 11ου Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου

Αφού προσέλκυσε στη φρέσκια ψηφιακή πλατφόρμα του πλήθος σινεφίλ, το 11ο Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου (16-26/10) απένειμε τις δάφνες του μέσω live streaming ανανεώνοντας παράλληλα το ραντεβού για του χρόνου.

Το μεγάλο βραβείο απέσπασε το ασπρόμαυρο «Σύννεφο στο Δωμάτιό της» της Κινέζας Ζενγκ Λου Σινιουάν. Η ταινία περιστρέφεται γύρω από μία 22χρονη η οποία επιστρέφει σπίτι για την Κινέζικη Πρωτοχρονιά, όπου καλείται να παίξει τους ρόλους της κόρης, της ετεροθαλούς αδελφής και της συντρόφου. Μια νέα γνωριμία και η εμφάνιση του φίλου της, ωθούν την ηρωίδα σε μια εσωτερική αναζήτηση με φόντο μια πόλη που νιώθει όσο οικεία όσο και ξένη.

Η κριτική επιτροπή που απένειμε το βραβείο αποτελούνταν από τους Κωνσταντίνα Κοτζαμάνη (σκηνοθέτρια), Θανάση Νεοφώτιστο (σκηνοθέτης) και Σιαολού Γκουό (σκηνοθέτης, συγγραφέας). Τα μέλη της επέλεξαν την ταινία της Σινιουάν «για το αινιγματικό και ειλικρινές ταξίδι μιας νεαρής γυναίκας που ψάχνει να βρει ένα χώρο να ανήκει σε μια ασπρόμαυρη ουτοπία, κάνοντας μας να αναρωτηθούμε και εμείς για το δικό μας οικείο».

Οι νικήτριες ταινίες του 11ου Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου - εικόνα 1
«Απεργείς ή Πεθαίνεις»

Επιπλέον, η επιτροπή απένειμε εύφημο μνεία στο γαλλικό ντοκιμαντέρ «Απεργείς ή Πεθαίνεις» του Ζόναθαν Ρεσινιό «για το πλούσιο μωσαϊκό διαφορετικών ανθρώπων μιας βιομηχανικής πόλης της Γαλλίας γεμάτη από ομίχλη, που πίσω από αυτή νιώσαμε την Επανάσταση που έρχεται». Η ταινία του Ρεσινιό τοποθετείται σε μια πρώην βιομηχανική περιοχή στη Λωρραίνη, από όπου κατάγεται ο σκηνοθέτης, και ακολουθεί τις σχέσεις ανάμεσα σε ντόπιους και τις προσωπικές ιστορίες τους. Μερικές από τις περιπτώσεις που συναντάμε είναι ενός άντρα ο οποίος δωρίζει καπνογόνα και κράνη στο μουσείο εξόρυξης, αναμνηστικά από τις μέρες των απεργιών των ανθρακωρύχων στη δεκαετία του 1980 και του '90, ενώ ένας άλλος μετά από ένα ατύχημα στη δουλειά δεν ξέρει τι να κάνει για τις ψευδείς δηλώσεις που έκανε το αφεντικό του στην ασφαλιστική έκθεση.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Ο Χρήστος Μασσαλάς, η Έλσα Λεκάκου και το θεαματικό "Broadway"

Το "α" συνάντησε το σκηνοθέτη και την πρωταγωνίστρια της εντυπωσιακής ελληνικής ταινίας, στην οποία η συνοχή ανάμεσα στα μέλη μιας ομάδας χορευτών – πορτοφολάδων που έχει ως ορμητήριο ένα εγκαταλελειμμένο αθηναϊκό θέατρο αρχίζει να καταρρέει εξαιτίας της άφιξης ενός νέου προσώπου.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
22/09/2022

Broadway

Αλμοδοβαρικό δράμα με αφηγηματική ευρηματικότητα και φρεσκάδα. Αν και χωρίς ολοκληρωμένες σεναριακές ιδέες, εντυπωσιάζει ως πολλά υποσχόμενο σκηνοθετικό ντεμπούτο.

Φτερά και Πούπουλα

Μεγάλο Βραβείο της "Εβδομάδας Κριτικής" των Καννών για μια αθόρυβη σουρεαλιστική σάτιρα που ανατέμνει βιτριολικά την αιγυπτιακή πραγματικότητα.

Μην Ανησυχείς Αγάπη Μου

Το American dream ως αστικός εφιάλτης και ένα ψυχολογικό θρίλερ που δεν ξέρει να διαχειριστεί, σεναριακά και σκηνοθετικά, τις ιδέες του, οδηγούμενο σε μια αυτοκαταστροφική, παρωδιακή σχεδόν κορύφωση.

Η Συγκάλυψη

Τυπικό - ατμοσφαιρικό και κοινωνικά καταγγελτικό - Nordic noir, βασισμένο στη λογοτεχνική σειρά "Τμήμα Q" του Γιούσι Άντλερ – Όλσεν. Έχουν προηγηθεί τέσσερις δανέζικες ταινίες (2013-18) με διαφορετικούς πρωταγωνιστές.

Ο Ντογκτανιάν και οι Τρεις Σωματοφύλακες

Οι "Τρεις σωματοφύλακες" διασκευάζονται σε μια διασκεδαστικά παιδική, καρτούν εκδοχή, πιστή στο περιπετειώδες πνεύμα του Αλέξανδρου Δουμά.

Αδελαΐδα

Λιγοστοί διάλογοι, ατμοσφαιρικά πλάνα (σε γήινα, σαθρά χρώματα) και μια αίσθηση αδυναμίας φυγής από το – ιστορικό – πεπρωμένο κυριαρχούν στη μελαγχολική ποιητική ελεγεία για έναν αδύνατο έρωτα.