Οι νικήτριες ταινίες του 11ου Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου

Δείτε τα φιλμ στα οποία απένειμε τις δάφνες της η διοργάνωση που φέτος διεξήχθη για πρώτη φορά διαδικτυακά.

Οι νικήτριες ταινίες του 11ου Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου

Αφού προσέλκυσε στη φρέσκια ψηφιακή πλατφόρμα του πλήθος σινεφίλ, το 11ο Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου (16-26/10) απένειμε τις δάφνες του μέσω live streaming ανανεώνοντας παράλληλα το ραντεβού για του χρόνου.

Το μεγάλο βραβείο απέσπασε το ασπρόμαυρο «Σύννεφο στο Δωμάτιό της» της Κινέζας Ζενγκ Λου Σινιουάν. Η ταινία περιστρέφεται γύρω από μία 22χρονη η οποία επιστρέφει σπίτι για την Κινέζικη Πρωτοχρονιά, όπου καλείται να παίξει τους ρόλους της κόρης, της ετεροθαλούς αδελφής και της συντρόφου. Μια νέα γνωριμία και η εμφάνιση του φίλου της, ωθούν την ηρωίδα σε μια εσωτερική αναζήτηση με φόντο μια πόλη που νιώθει όσο οικεία όσο και ξένη.

Η κριτική επιτροπή που απένειμε το βραβείο αποτελούνταν από τους Κωνσταντίνα Κοτζαμάνη (σκηνοθέτρια), Θανάση Νεοφώτιστο (σκηνοθέτης) και Σιαολού Γκουό (σκηνοθέτης, συγγραφέας). Τα μέλη της επέλεξαν την ταινία της Σινιουάν «για το αινιγματικό και ειλικρινές ταξίδι μιας νεαρής γυναίκας που ψάχνει να βρει ένα χώρο να ανήκει σε μια ασπρόμαυρη ουτοπία, κάνοντας μας να αναρωτηθούμε και εμείς για το δικό μας οικείο».

Οι νικήτριες ταινίες του 11ου Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου - εικόνα 1
«Απεργείς ή Πεθαίνεις»

Επιπλέον, η επιτροπή απένειμε εύφημο μνεία στο γαλλικό ντοκιμαντέρ «Απεργείς ή Πεθαίνεις» του Ζόναθαν Ρεσινιό «για το πλούσιο μωσαϊκό διαφορετικών ανθρώπων μιας βιομηχανικής πόλης της Γαλλίας γεμάτη από ομίχλη, που πίσω από αυτή νιώσαμε την Επανάσταση που έρχεται». Η ταινία του Ρεσινιό τοποθετείται σε μια πρώην βιομηχανική περιοχή στη Λωρραίνη, από όπου κατάγεται ο σκηνοθέτης, και ακολουθεί τις σχέσεις ανάμεσα σε ντόπιους και τις προσωπικές ιστορίες τους. Μερικές από τις περιπτώσεις που συναντάμε είναι ενός άντρα ο οποίος δωρίζει καπνογόνα και κράνη στο μουσείο εξόρυξης, αναμνηστικά από τις μέρες των απεργιών των ανθρακωρύχων στη δεκαετία του 1980 και του '90, ενώ ένας άλλος μετά από ένα ατύχημα στη δουλειά δεν ξέρει τι να κάνει για τις ψευδείς δηλώσεις που έκανε το αφεντικό του στην ασφαλιστική έκθεση.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Αγγελική Παπούλια πώς βρέθηκες στη Σλοβενία για τον "Τελευταίο Ήρωα";

Η καταξιωμένη Ελληνίδα ηθοποιός μιλά στο "α" για τη συμμετοχή της στη σπιρτόζικη δραμεντί όπου υποδύεται μια εκπρόσωπο πολυεθνικής που αναστατώνει μια μικρή φτωχή κοινωνία.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
25/04/2024

Επαγγελματίας Υπνοβάτης

Ενδιαφέρουσα ιδέα που μένει απλά υποσχόμενη, μιας και υλοποιείται με σεναριακή χοντροκοπιά, ερμηνευτική ανεπάρκεια και αφηγηματική προχειρότητα.

Μην Ανοίγεις την Πόρτα

Η πρώτη ταινία των Unboxholics είναι ένα ψυχολογικό θρίλερ με υποβλητική ατμόσφαιρα, αλλά ελάχιστο ψαχνό. Δραματικά ισχνό και σκηνοθετημένο μονότονα, κορυφώνεται χωρίς την παραμικρή έκπληξη.

Οι Αντίπαλοι

Σεναριακό υπόδειγμα αθλητικού (μελο)δράματος πάνω στις απρόβλεπτες διαδρομές των ανθρώπινων επιθυμιών. "Χορογραφημένο" με ερωτική ένταση και σκηνοθετημένο με φλασάτη, βιντεοκλιπίστικη αυταρέσκεια.

Ζωντανό Πνεύμα

Δύο κόσμοι και τρεις γενιές συγκρούονται σε ένα δράμα ενηλικίωσης με στοιχεία μαγικού ρεαλισμού, κωμωδίας και θρίλερ, το οποίο, όμως, ασθμαίνει για να βρει την ιδανική ισορροπία.

Ο Τελευταίος Ήρωας

Κουστουριτσική, ξέφρενη και βιτριολική σάτιρα, η οποία βγαίνει απ’ τα νερά της όταν προσπαθεί, αδίκως, να σοβαρευτεί και να περάσει "μηνύματα".

Σούπερ Μάγκι

Σίκουελ ενός διεκπεραιωτικά στημένου αυστραλέζικου animation, το οποίο καταγγέλλει απλοϊκά τους κινδύνους της υπνωτιστικά γοητευτικής νέας εικονικής πραγματικότητας.