Ένα από τα πιο αγαπημένα φεστιβάλ των Αθηναίων σινεφίλ τηρεί το ετήσιο ραντεβού του με το κοινό, όμως διαδικτυακά και δωρεάν αυτήν τη φορά.
Έτσι λοιπόν το Φεστιβάλ Ισπανόφωνου Κινηματογράφου διοργανώνει τρεις Ημέρες Ισπανόφωνου Κινηματογράφου (12-14/10) οι οποίες θα φιλοξενηθούν στην ιστοσελίδα www.fecha.gr. Το πρόγραμμα απαρτίζεται από έξι βραβευμένες ταινίες από την Ισπανία και τη Νότια Αμερική, οι οποίες θα είναι διαθέσιμες χωρίς χρεώση και αποκλειστικά για τους κατοίκους Ελλάδας για ένα 24ωρο.
Την ψηφιακή αυλαία σηκώνουν τα «Οδηγός για Εγκληματίες» (Γράθια Γκουερεχέτα, 2018) με πρωταγωνίστρια τη διάσημη Μαριμπέλ Βερντού και το οικογενειακό δράμα «Retablo» (Άλβαρο Ντελγκάδο Απαρίσιο, 2017). Στην ταινία του Γκοερεχέτα, η Βερντού υποδύεται μια χωρισμένη γυναίκα στο Μπιλμπάο η οποία βρίσκεται σε μια απρόβλεπτη κατάσταση όταν ο γιός της θα σκοτώσει τον πατέρα του. Εκείνη, προσπαθώντας να προστατεύσει τον γιο της, θα οδηγηθεί σε μια σειρά εγκλημάτων. Παράλληλα, έχει να αντιμετωπίσει δύο επιθεωρητές της αστυνομίας που έχουν αναλάβει την υπόθεση.
Στο «Retablo» ένας 14χρονος νεαρός που μαθαίνει την τέχνη του ρετάμπλ, θα πέσει πάνω σε ένα καλά κρυμμένο οικογενειακό μυστικό όταν θα δει τον πατέρα του με έναν άλλο άντρα. Προσπαθώντας να συμβιβάσει αυτό που είδε με την παραδοσιακή πατριαρχική ζωή του χωριού, θα νιώσει τον εαυτό του να καταρρέει και να αλλάζει.
Στη συνέχεια, τη σκυτάλη παίρνουν το περιπετειώδες θρίλερ «Με Απόκρυψη» (Ντάνι ντε λα Τόρε, 2015) με τον αγαπημένο Λουίς Τοσάρ σε πρώτο ρόλο και το υποβλητικό δράμα «Ο Σπορέας» (Μελίσα Ελιζόντο Μορένο, 2018). Ο Τοσάρ ενσαρκώνει έναν τραπεζικό υπάλληλο ο οποίος ξεκινώντας να αφήσει τα δυο παιδιά του στο σχολείο, δέχεται ένα ανώνυμο τηλεφώνημα το οποίο τον πληροφορεί πως το αυτοκίνητό του είναι παγιδευμένο με εκρηκτικά. Για να μην εκραγεί, θα πρέπει να μεταφέρει γρήγορα ένα υψηλό χρηματικό ποσό στο λογαριασμό του άγνωστου εκβιαστή.
Στο «Σπορέα» ένας δάσκαλος στα βουνά των Τσιάπας στο Μεξικό, ξέρει πολύ καλά πως η παιδαγωγική δεν βασίζεται στα σχολικά εγχειρίδια και δεν στριμώχνεται στους τέσσερις τοίχους μιας αίθουσας. Ένας πραγματικός σπορέας γνώσης ξετυλίγει τη φιλοσοφία και τη μέθοδό του μπροστά στον φακό και γίνεται φάρος ελπίδας για τη δημιουργία ενός πανανθρώπινου μοντέλου εκπαίδευσης που στηρίζεται στην περιέργεια και την αγάπη για τον έξω κόσμο.
Έπειτα, μη χάσετε το εξαιρετικό animation «Ο Μπουνιουέλ στο Λαβύρινθο με τις Χελώνες» (Σαλβαδόρ Σιμό, 2018). Μυθοπλασία και πραγματικά γεγονότα αναμειγνύονται ευφάνταστα στην ταινία του Ισπανού σκηνοθέτη, η οποία βασίζεται στο ομότιτλο graphic novel του Φερμίν Σολίς, το οποίο με τη σειρά του εμπνέεται από μια κομβική περίοδο στην καριέρα του Λουίς Μπουνιουέλ. Στις αρχές της δεκαετίας του ’30 ο σουρεαλιστής σκηνοθέτης βρισκόταν στο Παρίσι. Είχε ολοκληρώσει μόλις τα πρώτα δύο αριστουργήματά του («Ένας Ανδαλουσιανός Σκύλος», «Η Χρυσή Εποχή»), αλλά αδυνατούσε να βρει ανταπόκριση στο κοινό. Οι ρηξικέλευθες εικόνες και οι τολμηρές ιδέες του προκαλούσαν σάλο και αποστροφή στους περισσότερους, οπότε δυσκόλευαν υπερβολικά την προσπάθειά του να βρει χρήματα για γυρίσματα. Τότε του παρουσιάστηκε η ευκαιρία να ταξιδέψει στην πάμφτωχη ισπανική επαρχία Λας Ούρδες, όπου γύρισε το συγκλονιστικό ντοκιμαντέρ «Γη Χωρίς Ψωμί».
Τέλος σημειώστε τον πολυσυζητημένο «Άγγελο» (Λουίς Ορτέγκα, 2018). Πρόκειται για ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον σινε-πορτρέτο του Κάρλος Ρομπλέδο Πουτς, του πλέον διαβόητου serial killer της Αργεντινής ο οποίος το 1972, μόλις 20 χρονών τότε, συνελήφθη και καταδικάστηκε σε ισόβια κάθειρξη για σωρεία αδικημάτων, ανάμεσά τους και 11 φόνοι. Το νεαρό της ηλικίας του, το παιδικό, εντελώς αθώο παρουσιαστικό του και ο κυνισμός των πράξεών του τον κάνουν έναν ιδανικό κινηματογραφικό χαρακτήρα, ο οποίος ενσαρκώνει απόλυτα πειστικά τη γοητεία που ασκεί η βία στη σύγχρονη μεταμοντέρνα κοινωνία. Το ρόλο κρατά ο νεαρός Λορέντζο Φερό σε μια ερμηνεία – αποκάλυψη.