Το «Παρί» είναι η φετινή ελληνική έκπληξη του box office

Παρά τις αντίξοες συνθήκες, η ταινία του Σιαμάκ Ετεμάντι εξακολουθεί να προσελκύει «αθόρυβα» το ενδιαφέρον του κοινού για περισσότερες από δέκα εβδομάδες μετά την πρεμιέρα της.

Το «Παρί» είναι η φετινή ελληνική έκπληξη του box office

Εάν είναι μια φορά δύσκολο για μια arthouse ελληνική ταινία να βρει επιτυχία στους κινηματογράφους, η διανομή ενός ελληνικού κοινωνικού δράματος το καλοκαίρι της πανδημίας μοιάζει με άθλο. Κι όμως, το «Παρί» του Σιαμάκ Ετεμάντι έκανε την έκπληξη, καθώς από τη βδομάδα κυκλοφορίας του (16/7) μέχρι σήμερα έχει κόψει περισσότερα από 5.000 εισιτήρια πανελλαδικά, με το ενδιαφέρον του κοινού να παραμένει αμείωτο. Αξίζει να σημειωθεί πως ο παραπάνω αριθμός σημειώθηκε με μέσο όρο έξι προβολών την εβδομάδα.

Ζητήσαμε από τον γεννημένο στη Τεχεράνη σκηνοθέτη να μας πει τις εντυπώσεις του από τη θετική πορεία της ταινίας κι ανταποκρίθηκε καταθέτοντας τις παρακάτω σκέψεις του:
«Εικόνα πρώτη: Σάββατο βράδυ. Ένα θερινό σινεμά στα προάστια της Αθήνας είναι σχεδόν γεμάτο. Η ταινία παίζεται για 10η εβδομάδα. Κάθομαι πίσω πίσω και βλέπω την ταινία μαζί με τους θεατές, ινκόγκνιτο. Μαθαίνω τόσα πράγματα για την τέχνη του κινηματογράφου που δεν έχω μάθει όλα αυτά τα χρόνια. Τους είμαι ευγνώμων, για διάφορους λόγους.

Εικόνα δεύτερη: Μια παρέα νεαρών ανδρών και γυναικών σε μια καφετέρια στα Εξάρχεια. Είναι ακριβώς έξι άτομα, στα όρια του επιτρεπτού με τα καινούρια μέτρα για την αντιμετώπιση της πανδημίας. Συζητάνε για την ταινία. Δεν την έχουν δει ακόμα, αλλά σκέφτονται να πάνε γιατί “είναι καλή”. Κάθομαι στο διπλανό τραπέζι και τους κρυφακούω, με ένα πλατύ χαμόγελο. Εικόνα τρίτη: Τέλος συζήτηση με τους θεατές στο σινεμά Ολύμπιον της Θεσσαλονίκης. Στέκομαι στην πόρτα εξόδου και αποχαιρετάω τους θεατές που φεύγουν. Όλοι φοράμε μάσκες. Φαίνονται μόνο τα μάτια μας. Τα αφτιά μου πονάνε λίγο από τα λάστιχα της μάσκας. Σκέφτομαι τους θεατές. Μια κυρία κοντοστέκεται και με ευχαριστεί για την ταινία. Εγώ την ευχαριστώ που ήρθε και την είδε σε τέτοιες συνθήκες. Μου λέει ότι είναι η δεύτερη φορά που έρχεται και πάλι με ευχαριστεί για την ταινία. Δεν ξέρω τι να πω. Είναι λόγος να δουλέψω και πάλι για επτά χρόνια, τόσο μου πήρε η “Παρί”, για να κάνω μια επόμενη. Φεστιβάλ, διακρίσεις και δόξες είναι καλά, αλλά δεν είναι τίποτα μπροστά σε αυτές τις εικόνες. Αυτές οι εικόνες είναι οι λόγοι που κάνω σινεμά».

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

79ο Φεστιβάλ Βενετίας: Με βαριά ονόματα κι οσκαρικό αέρα

Εξασφαλίζοντας μερικές από τις πλέον αναμενόμενες πρεμιέρες της επόμενης σεζόν, η φετινή κινηματογραφική Μπιενάλε σηκώνει αυλαία στις 31/8 με το "White Noise" του Νόα Μπάουμπακ. Το "α" θα είναι εκεί με διαρκείς ανταποκρίσεις.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
11/08/2022

Το Μικρό Βιβλιοπωλείο στο Παρίσι

Ρομαντικό δράμα – συνταγή, γεμάτο γραφικούς χαρακτήρες και γλυκόπικρα συναισθήματα που θυμίζουν λογοτεχνικό μπεστ σέλερ ευρείας κατανάλωσης, βασίζονται όμως σε ιδέα του γνωστού σκηνοθέτη Ετόρε Σκόλα.

Περιμένοντας τον Μποτζάνγκλς

Τολμηρή, μα άνιση μείξη κωμωδίας καταστάσεων, κοινωνικής σάτιρας και συγκινητικού μελοδράματος, η οποία μένει υπερβολικά πιστή στο μυθιστορηματικό πρώτο υλικό της.

Ο Αντικαταστάτης

Αστυνομικό θρίλερ με τολμηρά καταγγελτική διάθεση. Αφηγηματικά ακατέργαστο όμως, δυσκολεύεται εξ αρχής να κάνει την ίντριγκά του πραγματικά ενδιαφέρουσα.

SAS Ειδικές Δυνάμεις: Κόκκινος Συναγερμός

"Die Hard" ιδέα από τα Lidl κι από βιβλίο πολεμοχαρή Βρετανού κομάντο με σινε-διεκπεραίωση στον αυτόματο πιλότο.

Μπαραβέντο

Η πρώτη ταινία του δημιουργού τού cinema novo είναι μια εικαστικά ενδιαφέρουσα, στρατευμένη όσο και φολκλορική κοινωνική διαμαρτυρία η οποία χρωστά τη γοητεία της στην απελευθερωτική ποίηση των εικόνων της.

Παγκόσμια πρεμιέρα του "The Kingdom" χωρίς τον Λαρς φον Τρίερ;

Ο Δανός σκηνοθέτης που έχει συνδέσει συνειδητά το όνομά του με ταινίες που προβοκάρουν, διαγνώστηκε με νόσο Πάρκινσον, είδηση που φουντώνει τα σενάρια πιθανής απουσίας του από την παγκόσμια πρεμιέρα του "The Kingdom" τον Σεπτέμβριο στο Φεστιβάλ Βενετίας.