Inception

3,5

Θεαματικό, γεμάτο εκπλήξεις και μοντέρνες κινηματογραφικές ιδέες, το ονειρικό ταξίδι του Κρίστοφερ Νόλαν ξεπερνά τα προβλήματα της σεναριακής του εσωστρέφειας, βγάζοντας το θεατή εκστατικό από τον αφηγηματικό του λαβύρινθο.

Inception

Ο Κρίστοφερ Νόλαν κλείνει το μάτι στους αδελφούς Γουατσόφσκι, καθώς παρακολουθεί τις περιπέτειες του Ντομ Κομπ, ασυναγώνιστου βιομηχανικού κατασκόπου και διεθνούς φυγάδα, ο οποίος μπορεί να εισβάλλει στα όνειρα των ανθρώπων και να τους αποσπά πολύτιμα μυστικά. Δέχεται μια τελευταία επικίνδυνη αποστολή, στην οποία θα πρέπει να εμφυτεύσει μια ιδέα στο υποσυνείδητο κάποιου, θέλοντας έτσι να κλείσει όλες τις εκκρεμότητες με το παρελθόν του. Από όνειρο σε όνειρο και από τη μια παραίσθηση στην άλλη, ο Βρετανός δημιουργός του «Memento» βυθίζει πρωταγωνιστές και θεατές σε μια συναρπαστική εσωτερική κατάδυση, ανακατεύοντας με ταχυδακτυλουργική μαεστρία τα κινηματογραφικά είδη: Θρίλερ, επιστημονική φαντασία, κατασκοπική περιπέτεια, ταινία καταστροφής, φιλμ νουάρ, αλλά και Στάνλεϊ Κιούμπρικ, Τζέιμς Μποντ, Νίκολας Ρεγκ, Φίλιπ Ντικ, Μάικλ Μαν…

Inception - εικόνα 1

Η βιντεογκέιμ αισθητική περιπλέκει ακόμα περισσότερο τα πράγματα: η αφήγηση είναι αναστρέψιμη, τα επίπεδα δράσης πολλαπλά και οι ταχύτητές τους διαφορετικές, η ίδια σκηνή επαναλαμβάνεται από διαφορετικές οπτικές γωνίες. Το πρωτοποριακής σύλληψης σάουντρακ του Χανς Ζίμερ επιτείνει την αίσθηση του hitech υπαρξιακού εφιάλτη. Με έναν τρόπο που προκαλεί ίλιγγο, το ανθρώπινο υποσυνείδητο αναδεικνύεται σε μια εναλλακτική πραγματικότητα, το όνειρο και το σινεμά (η γέννηση εικόνων «από το μηδέν») ταυτίζονται με μαγικό τρόπο.

Περισσότερο βαρυφορτωμένο ‒καθώς οι συμβολισμοί περισσεύουν και πολλές υποπλοκές κολυμπάνε μέχρι τέλους στα ρηχά‒ παρά μπερδεμένο ή αποπροσανατολιστικό, το «Inception» είναι ένας μοντέρνος θρίαμβος του τρόπου με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε πλέον τον κόσμο που μας περιβάλλει· μέσα από την αντανάκλασή του. Το τελευταίο και ανοιχτό σε κάθε ερμηνεία πλάνο υπογραμμίζει ακριβώς αυτό: τον 21ο αιώνα η μεγάλη ανθρώπινη περιπέτεια εξελίσσεται «μέσα μας», καθώς εμείς απλώς την παρακολουθούμε με μάτια… ερμητικά ανοιχτά.

ΗΠΑ 2010. Διάρκεια: 148΄. Διανομή: TANWEER.

Περισσότερες πληροφορίες

Inception

3,5
  • Θρίλερ
  • 2010
  • Διάρκεια: 148 '
  • Κρίστοφερ Νόλαν

Ο Ντομ Κομπ, ασυναγώνιστος βιομηχανικός κατάσκοπος και διεθνής φυγάς, μπορεί να εισβάλλει στα όνειρα των ανθρώπων και να τους αποσπά πολύτιμα μυστικά. Δέχεται μια τελευταία επικίνδυνη αποστολή, στην οποία θα πρέπει να εμφυτεύσει μια ιδέα στο υποσυνείδητο κάποιου, θέλοντας έτσι να κλείσει όλες τις εκκρεμότητες με το παρελθόν του.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Αγγελική Παπούλια πώς βρέθηκες στη Σλοβενία για τον "Τελευταίο Ήρωα";

Η καταξιωμένη Ελληνίδα ηθοποιός μιλά στο "α" για τη συμμετοχή της στη σπιρτόζικη δραμεντί όπου υποδύεται μια εκπρόσωπο πολυεθνικής που αναστατώνει μια μικρή φτωχή κοινωνία.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
25/04/2024

Επαγγελματίας Υπνοβάτης

Ενδιαφέρουσα ιδέα που μένει απλά υποσχόμενη, μιας και υλοποιείται με σεναριακή χοντροκοπιά, ερμηνευτική ανεπάρκεια και αφηγηματική προχειρότητα.

Μην Ανοίγεις την Πόρτα

Η πρώτη ταινία των Unboxholics είναι ένα ψυχολογικό θρίλερ με υποβλητική ατμόσφαιρα, αλλά ελάχιστο ψαχνό. Δραματικά ισχνό και σκηνοθετημένο μονότονα, κορυφώνεται χωρίς την παραμικρή έκπληξη.

Οι Αντίπαλοι

Σεναριακό υπόδειγμα αθλητικού (μελο)δράματος πάνω στις απρόβλεπτες διαδρομές των ανθρώπινων επιθυμιών. "Χορογραφημένο" με ερωτική ένταση και σκηνοθετημένο με φλασάτη, βιντεοκλιπίστικη αυταρέσκεια.

Ζωντανό Πνεύμα

Δύο κόσμοι και τρεις γενιές συγκρούονται σε ένα δράμα ενηλικίωσης με στοιχεία μαγικού ρεαλισμού, κωμωδίας και θρίλερ, το οποίο, όμως, ασθμαίνει για να βρει την ιδανική ισορροπία.

Ο Τελευταίος Ήρωας

Κουστουριτσική, ξέφρενη και βιτριολική σάτιρα, η οποία βγαίνει απ’ τα νερά της όταν προσπαθεί, αδίκως, να σοβαρευτεί και να περάσει "μηνύματα".

Σούπερ Μάγκι

Σίκουελ ενός διεκπεραιωτικά στημένου αυστραλέζικου animation, το οποίο καταγγέλλει απλοϊκά τους κινδύνους της υπνωτιστικά γοητευτικής νέας εικονικής πραγματικότητας.