Το Κόλπο του Αιώνα

3

Μια αληθινή ιστορία μεταφέρεται στη οθόνη ως διασκεδαστική heist movie με χιούμορ, σασπένς, σεναριακές ανατροπές και ένα απολαυστικό πρωταγωνιστικό δίδυμο.

Το Κόλπο του Αιώνα

Η πλέον διαβόητη ληστεία τραπέζης στα σύγχρονα αργεντίνικα χρονικά είναι σίγουρα αυτή που έγινε στις 13/1 του 2006 στην Banco Rio του Σαν Ισίδρο, προαστίου του Μπουένος Άιρες. Απασχόλησε τα media και την κοινή γνώμη για χρόνια, ενώ αποτελεί και τη βασική πηγή έμπνευσης για την πασίγνωστη σειρά του Netflix «La casa de papel». Ο Αργεντινός σκηνοθέτης Άριελ Γουίνογκραντ, γνωστός μας από τις εμπορικές κωμωδίες «Χωρίς Παιδιά» και «10 Μέρες Χωρίς τη Μαμά», αποφασίζει να διηγηθεί τώρα τα πραγματικά γεγονότα της παράτολμης αυτής επιχείρησης, αγκαζάροντας μάλιστα ως συνσεναριογράφο τον… εμπνευστή της, Φερνάντο Αραούχο.

Δάσκαλος πολεμικών τεχνών και περιστασιακός ζωγράφος, ο Φερνάντο περνά ένα βροχερό βράδυ μπροστά από ένα υποκατάστημα της Banco Rio και, παρατηρώντας προσεκτικά τους γύρω υπονόμους, συλλαμβάνει ένα ιδιοφυές σχέδιο. Να φτάσει υπογείως ως το θησαυροφυλάκιο και τις θυρίδες της, κάτι που φυσικά δεν μπορεί να υλοποιήσει μόνος του. Οργανώνοντας με τη βοήθεια του «ψημένου» απατεώνα Μάριο Βιτέτε μια εξαμελή συμμορία, μελετούν εξονυχιστικά και προσαρμόζουν αναλόγως όλες τις λεπτομέρειες του ριφιφί, καταλήγοντας στο να εισβάλουν θορυβωδώς με τα όπλα από την κεντρική είσοδο της τράπεζας και να διαφύγουν σιωπηλά, αν και περικυκλωμένοι από την αστυνομία, διαμέσου των υπονόμων.

Το Κόλπο του Αιώνα - εικόνα 1

Με τον μόνιμο συνεργάτη του Γουίνογκραντ Ντιέγκο Περέτι και τον έμπειρο Γκιγιέρμο Φρανσέγια («Η Φαμίλια», «Το Αριστούργημά μου») στους δύο βασικούς ρόλους, το «Κόλπο του Αιώνα» γεμίζει ενέργεια και βρίσκει τέμπο χάρη στις απολαυστικά κωμικές πρωταγωνιστικές ερμηνείες του. Ταυτόχρονα, γραφικοί μα απόλυτα αληθοφανείς χαρακτήρες, ισορροπία χιούμορ και σασπένς, αφηγηματικές εκπλήξεις που ζωηρεύουν την πλοκή (όπως τα σύντομα φλας μπακ), μαζί με μετρημένες σεναριακές ανατροπές δεν αφήνουν ούτε στιγμή αυτήν τη διασκεδαστική heist movie να γλιστρήσει στην κοινοτοπία. Ακόμα και το ρομαντικό πνεύμα που τη διατρέχει (η Αργεντινή έχει υποφέρει πολλά από το τραπεζικό σύστημά της) υπονομεύεται διακριτικά από μια πικρή, πικάντικη ειρωνεία, την οποία επιβεβαιώνει κανείς αν θέλει να μάθει την εκτός οθόνης συνέχεια της αληθινής ιστορίας.

Αργεντινή. 2020. Διάρκεια: 114΄. Διανομή: ROSEBUD.21.

Περισσότερες πληροφορίες

Το Κόλπο του Αιώνα

El Robo del Siglo
3
  • Περιπέτεια
  • 2020
  • Διάρκεια: 114 '
  • Άριελ Γουίνογκραντ

Στο Μπουένος Άιρες του 2006 μια ομάδα μικροκακοποιών σχεδιάζει να ληστέψει ένα υποκατάστημα της Banco Rio κάνοντας μια εντυπωσιακή είσοδο και μια εντελώς απρόβλεπτη έξοδο.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Επαγγελματίας Υπνοβάτης

Ενδιαφέρουσα ιδέα που μένει απλά υποσχόμενη, μιας και υλοποιείται με σεναριακή χοντροκοπιά, ερμηνευτική ανεπάρκεια και αφηγηματική προχειρότητα.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
25/04/2024

Μην Ανοίγεις την Πόρτα

Η πρώτη ταινία των Unboxholics είναι ένα ψυχολογικό θρίλερ με υποβλητική ατμόσφαιρα, αλλά ελάχιστο ψαχνό. Δραματικά ισχνό και σκηνοθετημένο μονότονα, κορυφώνεται χωρίς την παραμικρή έκπληξη.

Οι Αντίπαλοι

Σεναριακό υπόδειγμα αθλητικού (μελο)δράματος πάνω στις απρόβλεπτες διαδρομές των ανθρώπινων επιθυμιών. "Χορογραφημένο" με ερωτική ένταση και σκηνοθετημένο με φλασάτη, βιντεοκλιπίστικη αυταρέσκεια.

Ζωντανό Πνεύμα

Δύο κόσμοι και τρεις γενιές συγκρούονται σε ένα δράμα ενηλικίωσης με στοιχεία μαγικού ρεαλισμού, κωμωδίας και θρίλερ, το οποίο, όμως, ασθμαίνει για να βρει την ιδανική ισορροπία.

Ο Τελευταίος Ήρωας

Κουστουριτσική, ξέφρενη και βιτριολική σάτιρα, η οποία βγαίνει απ’ τα νερά της όταν προσπαθεί, αδίκως, να σοβαρευτεί και να περάσει "μηνύματα".

Σούπερ Μάγκι

Σίκουελ ενός διεκπεραιωτικά στημένου αυστραλέζικου animation, το οποίο καταγγέλλει απλοϊκά τους κινδύνους της υπνωτιστικά γοητευτικής νέας εικονικής πραγματικότητας.

Ο Μύλος και ο Σταυρός

Με κάδρα που παραπέμπουν σε πίνακες της φλαμανδικής και της ολλανδικής σχολής, ο Μαγιέφσκι στήνει μια οπτικά μεγαλοπρεπή αλληγορία πάνω στην τέχνη, την αληθινή ζωή και την ανθρώπινη μισαλλοδοξία.