Καλοκαίρι του κορωναΐού και των επανεκδόσεων αυτό που διανύουμε, καθώς ανάμεσα στις 100 και πλέον ταινίες τις οποίες προγραμματίζουν τα ελληνικά γραφεία διανομής για τους θερινούς κινηματογράφους υπάρχει και ένας σημαντικός αριθμός κλασικών φιλμ που επιστρέφουν στις οθόνες. Οι κωμωδίες έχουν τον πρώτο λόγο, υπάρχουν φυσικά περιπέτειες, δράματα και σινεφίλ επιλογές, με το στούντιο της Paramount να προτείνει τέσσερις ταινίες από το πλούσιο αρχείο της, εκ των οποίων η κάθε μία έχει γράψει τη δική της κινηματογραφική ιστορία.
Στις 2/7 ο Τζακ Νίκολσον, ιδιωτικός ντετέκτιβ στο προπολεμικό Λος Άντζελες, αναλαμβάνει να διαλευκάνει μια φαινομενικά απλή υπόθεση μοιχείας για να βρεθεί μπλεγμένος σε έναν επικίνδυνο ιστό εξαπάτησης και διαφθοράς. Χάρη στην αριστοτεχνική σκηνοθεσία του Ρομάν Πολάνσκι και το οσκαρικό σενάριο («το καλύτερο που έχει γραφτεί ποτέ στο Χόλιγουντ» για πολλούς ) του Ρόμπερτ Τάουνι, το «Chinatown» (1974) παραμένει ένα αξεπέραστο, αρυτίδωτο από το χρόνο φιλμ νουάρ, υπόδειγμα κινηματογραφικής κομψότητας και διεισδυτικής πολιτικοκοινωνικής κριτικής.
Κομψότητας συνέχεια στις 16/7 με το «Κυνήγι του Κλέφτη» («To Catch a Thief», 1955), ένα διασκεδαστικότατο, υπαινικτικά ψυχαναλυτικό και εκθαμβωτικά κοσμοπολίτικο παιχνίδι γάτας και ποντικιού σε διπλό επίπεδο: αστυνομικό, καθώς ένας βετεράνος κλέφτης κοσμημάτων ενοχοποιείται άδικα για μια ληστεία και πρέπει να βρει ο ίδιος τον ένοχο, και ερωτικό, καθώς ο ίδιος φλερτάρει μια γοητευτική Αμερικάνα που τον υποπτεύεται. Κάρι Γκραντ και Γκρέις Κέλι αστράφτουν στους πρωταγωνιστικούς ρόλους, η γαλλική Ριβιέρα προσφέρει το ιδανικό σκηνικό και ο σαρδόνιος Άλφρεντ Χίτσκοκ παραδίδει μαθήματα απολαυστικού σασπένς.
Στις 30/7 έχουν την τιμητική τους τα Mini Cooper, τα αθάνατα βρετανικά αυτοκίνητα που έχουν συνδέσει το όνομά τους με την «Ληστεία Αλά Ιταλικά» («The Italian Job», 1969) του Πίτερ Κόλινσον. Ένα σικάτο heist movie ανατροπών, όπου μια ομάδα διαρρηκτών (Μάικλ Κέιν, Νόελ Κάουαρντ, Μπένι Χιλ, Ραλφ Βαλόνε) καταστρώνουν ένα μεγαλοφυές σχέδιο για να κλέψουν ένα μεγάλο φορτίο χρυσού. Για να το καταφέρουν και να δραπετεύσουν ανενόχλητοι, θα προκαλέσουν στους δρόμους του Τορίνου το μεγαλύτερο μποτιλιάρισμα που έχει γίνει ποτέ!
Τέλος, στις 13/8 «Το Τραίνο θα Σφυρίξει Τρεις Φορές» («High Noon», 1952), καθώς η Γκρέις Κέλι θα περιμένει στο σταθμό τον σερίφη Γκάρι Κούπερ να αποφασίσει. Θα έρθει μαζί της για να ξεκινήσουν κάπου μακριά τον έγγαμο βίο τους ή θα μείνει στην μικρή πόλη του για να αντιμετωπίσει μόνος τους κακοποιούς που έρχονται για να απελευθερώσουν από τη φυλακή ένα σύντροφό τους; Ένα εμβληματικό γουέστερν του Φρεντ Τσίνεμαν βραβευμένο με τέσσερα Όσκαρ και μια από τις ευρηματικότερες αντιμακαρθικές αλληγορίες του χολιγουντιανού σινεμά.