22ο ΦΝΘ: Βιντεο-συνέντευξη για τις «Κυριακές» της Αλήθειας Αβράμη

Αθήνα – Λος Άντζελες ένα… Zoom call δρόμος για τον κριτικό του «α» Γιάννη Καντέα-Παπαδόπουλο, ο οποίος συνομιλεί με τη σκηνοθέτιδα που παρουσιάζει το ντεμπούτο της στο 22ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.

22ο ΦΝΘ: Βιντεο-συνέντευξη για τις «Κυριακές» της Αλήθειας Αβράμη

Οι πρωτόγνωρες περιστάσεις απαιτούν εναλλακτικές λύσεις, έτσι όπως το 22ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης (19-28/5) συνεχίζει τις διαδικτυακές προβολές στην online πλατφόρμα του, έτσι κι εμείς προσαρμοστήκαμε στις νέες συνθήκες και επικοινωνήσαμε μέσω Zoom με τη σκηνοθέτιδα Αλήθεια Αβράμη.

Η δημιουργός συμμετέχει στο φεστιβάλ με το μεγάλου μήκους ντεμπούτο της «Κυριακές» («Sundays»), το οποίο παρουσιάζεται στο διεθνές διαγωνιστικό τμήμα «Newcomers». Στο ντοκιμαντέρ η δημιουργός κινηματογραφεί τη ζωή του πατέρα της, ο οποίος για τριάντα χρόνια βρισκόταν στην υπηρεσία της Ελληνικής Ορθόδοξης Εκκλησίας στις ΗΠΑ, ζώντας φαινομενικά μια ευτυχισμένη ζωή. Όταν ξαφνικά ανακοινώνει στην οικογένειά του την απόφαση να εγκαταλείψει τον κλήρο, σχεδόν ταυτόχρονα η σκηνοθέτιδα ανακαλύπτει ένα παλιό βίντεο του πατέρα της στο οποίο εκμυστηρεύεται όλα όσα για δεκαετίες βάραιναν τη συνείδησή του. Τότε συνειδητοποιεί πως δε γνώριζε στ' αλήθεια το πραγματικό πρόσωπο του ανθρώπου που τη μεγάλωσε.

Ο αφιλτράριστα προσωπικός τόνος του ντοκιμαντέρ και οι αρκετές συναισθηματικά φορτισμένες σκηνές, με έκαναν να αναρωτηθώ κατά πόσο η ίδια είχε ενδοιασμούς σχετικά με την έκθεση που θα βρισκόταν η οικογένειά της στην ταινία. «Η αλήθεια είναι πως ένιωσα ότι ήταν κάτι που έπρεπε να κάνω. Ένιωθα ότι ήταν αναγκαίο ως κόρη να καταλάβω τον πατέρα μου, ο οποίος τυχαίνει να είναι ιερέας» μου απαντάει η Αβράμη. «Δεν ήταν εύκολο για εκείνον και τη μητέρα μου να ανοιχτούν στην κάμερα, όμως στο πέρασμα των 10 χρόνων που χρειάστηκαν τα γυρίσματα, βρέθηκε ο μηχανισμός για να μιλήσουν χωρίς φόβο».

Πώς νιώθει όμως ως δημιουργός που η πρεμιέρα της ταινίας της γίνεται εξ αποστάσεως; «Το φεστιβάλ Θεσσαλονίκης ήταν ένα από τα πρώτα που κλήθηκε να αντιμετωπίσει αυτήν την κατάσταση και πιστεύω πως η απόφαση να γίνει διαδικτυακά ήταν σωστή. Ελπίζω παρόλα αυτά στο μέλλον να έχω την ευκαιρία να κάνω μια προβολή στην Ελλάδα, έτσι ώστε να μπορέσω να αφουγκραστώ τις αντιδράσεις του κοινού σε σχέση με τον τρόπο ζωής των Ελληνοαμερικάνων και να μάθω περισσότερα από τους θεατές».

Δείτε τις «Κυριακές» στην online πλατφόρμα του φεστιβάλ, εδώ.

Δείτε ολόκληρη τη συνέντευξη εδώ:

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Ζωντανό Πνεύμα

Δύο κόσμοι και τρεις γενιές συγκρούονται σε ένα δράμα ενηλικίωσης με στοιχεία μαγικού ρεαλισμού, κωμωδίας και θρίλερ, το οποίο, όμως, ασθμαίνει για να βρει την ιδανική ισορροπία.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
25/04/2024

Ο Τελευταίος Ήρωας

Κουστουριτσική, ξέφρενη και βιτριολική σάτιρα, η οποία βγαίνει απ’ τα νερά της όταν προσπαθεί, αδίκως, να σοβαρευτεί και να περάσει "μηνύματα".

Σούπερ Μάγκι

Σίκουελ ενός διεκπεραιωτικά στημένου αυστραλέζικου animation, το οποίο καταγγέλλει απλοϊκά τους κινδύνους της υπνωτιστικά γοητευτικής νέας εικονικής πραγματικότητας.

Ο Μύλος και ο Σταυρός

Με κάδρα που παραπέμπουν σε πίνακες της φλαμανδικής και της ολλανδικής σχολής, ο Μαγιέφσκι στήνει μια οπτικά μεγαλοπρεπή αλληγορία πάνω στην τέχνη, την αληθινή ζωή και την ανθρώπινη μισαλλοδοξία.

"Ίχνη αιωνιότητας: Θόδωρος Αγγελόπουλος": Μια ημερίδα για το έργο του σπουδαίου σκηνοθέτη

Στην ημερίδα θα παρουσιάσουν κεντρικές εισηγήσεις των Βρασίδα Καραλή και Sylvie Rollet που έχουν μελετήσει σε βάθος το καλλιτεχνικό έργο και τη γλώσσα του διεθνώς καταξιωμένου σκηνοθέτη.