22ο ΦΝΘ: Βιντεο-συνέντευξη για τις «Κυριακές» της Αλήθειας Αβράμη

Αθήνα – Λος Άντζελες ένα… Zoom call δρόμος για τον κριτικό του «α» Γιάννη Καντέα-Παπαδόπουλο, ο οποίος συνομιλεί με τη σκηνοθέτιδα που παρουσιάζει το ντεμπούτο της στο 22ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.

22ο ΦΝΘ: Βιντεο-συνέντευξη για τις «Κυριακές» της Αλήθειας Αβράμη

Οι πρωτόγνωρες περιστάσεις απαιτούν εναλλακτικές λύσεις, έτσι όπως το 22ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης (19-28/5) συνεχίζει τις διαδικτυακές προβολές στην online πλατφόρμα του, έτσι κι εμείς προσαρμοστήκαμε στις νέες συνθήκες και επικοινωνήσαμε μέσω Zoom με τη σκηνοθέτιδα Αλήθεια Αβράμη.

Η δημιουργός συμμετέχει στο φεστιβάλ με το μεγάλου μήκους ντεμπούτο της «Κυριακές» («Sundays»), το οποίο παρουσιάζεται στο διεθνές διαγωνιστικό τμήμα «Newcomers». Στο ντοκιμαντέρ η δημιουργός κινηματογραφεί τη ζωή του πατέρα της, ο οποίος για τριάντα χρόνια βρισκόταν στην υπηρεσία της Ελληνικής Ορθόδοξης Εκκλησίας στις ΗΠΑ, ζώντας φαινομενικά μια ευτυχισμένη ζωή. Όταν ξαφνικά ανακοινώνει στην οικογένειά του την απόφαση να εγκαταλείψει τον κλήρο, σχεδόν ταυτόχρονα η σκηνοθέτιδα ανακαλύπτει ένα παλιό βίντεο του πατέρα της στο οποίο εκμυστηρεύεται όλα όσα για δεκαετίες βάραιναν τη συνείδησή του. Τότε συνειδητοποιεί πως δε γνώριζε στ' αλήθεια το πραγματικό πρόσωπο του ανθρώπου που τη μεγάλωσε.

Ο αφιλτράριστα προσωπικός τόνος του ντοκιμαντέρ και οι αρκετές συναισθηματικά φορτισμένες σκηνές, με έκαναν να αναρωτηθώ κατά πόσο η ίδια είχε ενδοιασμούς σχετικά με την έκθεση που θα βρισκόταν η οικογένειά της στην ταινία. «Η αλήθεια είναι πως ένιωσα ότι ήταν κάτι που έπρεπε να κάνω. Ένιωθα ότι ήταν αναγκαίο ως κόρη να καταλάβω τον πατέρα μου, ο οποίος τυχαίνει να είναι ιερέας» μου απαντάει η Αβράμη. «Δεν ήταν εύκολο για εκείνον και τη μητέρα μου να ανοιχτούν στην κάμερα, όμως στο πέρασμα των 10 χρόνων που χρειάστηκαν τα γυρίσματα, βρέθηκε ο μηχανισμός για να μιλήσουν χωρίς φόβο».

Πώς νιώθει όμως ως δημιουργός που η πρεμιέρα της ταινίας της γίνεται εξ αποστάσεως; «Το φεστιβάλ Θεσσαλονίκης ήταν ένα από τα πρώτα που κλήθηκε να αντιμετωπίσει αυτήν την κατάσταση και πιστεύω πως η απόφαση να γίνει διαδικτυακά ήταν σωστή. Ελπίζω παρόλα αυτά στο μέλλον να έχω την ευκαιρία να κάνω μια προβολή στην Ελλάδα, έτσι ώστε να μπορέσω να αφουγκραστώ τις αντιδράσεις του κοινού σε σχέση με τον τρόπο ζωής των Ελληνοαμερικάνων και να μάθω περισσότερα από τους θεατές».

Δείτε τις «Κυριακές» στην online πλατφόρμα του φεστιβάλ, εδώ.

Δείτε ολόκληρη τη συνέντευξη εδώ:

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Ο Χρήστος Μασσαλάς, η Έλσα Λεκάκου και το θεαματικό "Broadway"

Το "α" συνάντησε το σκηνοθέτη και την πρωταγωνίστρια της εντυπωσιακής ελληνικής ταινίας, στην οποία η συνοχή ανάμεσα στα μέλη μιας ομάδας χορευτών – πορτοφολάδων που έχει ως ορμητήριο ένα εγκαταλελειμμένο αθηναϊκό θέατρο αρχίζει να καταρρέει εξαιτίας της άφιξης ενός νέου προσώπου.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
22/09/2022

Broadway

Αλμοδοβαρικό δράμα με αφηγηματική ευρηματικότητα και φρεσκάδα. Αν και χωρίς ολοκληρωμένες σεναριακές ιδέες, εντυπωσιάζει ως πολλά υποσχόμενο σκηνοθετικό ντεμπούτο.

Φτερά και Πούπουλα

Μεγάλο Βραβείο της "Εβδομάδας Κριτικής" των Καννών για μια αθόρυβη σουρεαλιστική σάτιρα που ανατέμνει βιτριολικά την αιγυπτιακή πραγματικότητα.

Μην Ανησυχείς Αγάπη Μου

Το American dream ως αστικός εφιάλτης και ένα ψυχολογικό θρίλερ που δεν ξέρει να διαχειριστεί, σεναριακά και σκηνοθετικά, τις ιδέες του, οδηγούμενο σε μια αυτοκαταστροφική, παρωδιακή σχεδόν κορύφωση.

Η Συγκάλυψη

Τυπικό - ατμοσφαιρικό και κοινωνικά καταγγελτικό - Nordic noir, βασισμένο στη λογοτεχνική σειρά "Τμήμα Q" του Γιούσι Άντλερ – Όλσεν. Έχουν προηγηθεί τέσσερις δανέζικες ταινίες (2013-18) με διαφορετικούς πρωταγωνιστές.

Ο Ντογκτανιάν και οι Τρεις Σωματοφύλακες

Οι "Τρεις σωματοφύλακες" διασκευάζονται σε μια διασκεδαστικά παιδική, καρτούν εκδοχή, πιστή στο περιπετειώδες πνεύμα του Αλέξανδρου Δουμά.

Αδελαΐδα

Λιγοστοί διάλογοι, ατμοσφαιρικά πλάνα (σε γήινα, σαθρά χρώματα) και μια αίσθηση αδυναμίας φυγής από το – ιστορικό – πεπρωμένο κυριαρχούν στη μελαγχολική ποιητική ελεγεία για έναν αδύνατο έρωτα.