...για Πάντα

1

Βιντεοκλιπίστικο –wannabe παπακαλιατικό– «Άρλεκιν» από τον σεναριογράφο Γιάννη Τσιμιτσέλη και τον σκηνοθέτη των «Bachelor 2 & 3».

...για Πάντα

Προσπερνώντας τη μόδα των ριμέικ παλιών ελληνικών ταινιών («Ο Ηλίας του 16ου», «Ζητείται Ψεύτης», «Οι Γαμπροί της Ευτυχίας», «Ο Θησαυρός»), που σχεδόν όλα αστόχησαν εμπορικά και καλλιτεχνικά, ο Θοδωρής Αθερίδης δοκίμασε προ τριετίας κάτι διαφορετικό, την ελληνική διασκευή μιας σύγχρονης ξενόγλωσσης επιτυχίας, και πέτυχε διάνα με το ριμέικ των ιταλικών «Τέλειων Ξένων». Την ίδια τακτική εφαρμόζουν και ο σκηνοθέτης Γιάννης Παπαδάκος («Bachelor 2 & 3») με τον πρωταγωνιστή και σεναριογράφο Γιάννη Τσιμιτσέλη, προσαρμόζοντας στα καθ’ ημάς το τούρκικο ερωτικό δράμα του 2008 «Πάντα Μόνος» («Issiz Adam») του Τσαγκάν Ιρμάκ. Ακολουθώντας αρκετά πιστά την ιστορία του, γνωριζόμαστε με τον Πέτρο, έναν επιτυχημένο σεφ, που στα 35 του χρόνια έχει αποξενωθεί από την οικογένειά του και ζει μια άστατη ερωτική ζωή. Όταν συναντήσει κι ερωτευτεί τη ρομαντική Ζωή όμως, θα προσπαθήσει να προσαρμοστεί στους κανόνες μιας μόνιμης σχέσης, κάτι βασανιστικά δύσκολο για έναν μοναχικό άντρα και φανατικό εργένη.

Αν και παλιομοδίτικα απλοϊκό, σκηνοθετημένο με βιντεοκλιπίστικη μοντερνιά, το φιλμ του Ιρμάκ προσπαθεί μέσα από ένα μελοδραματικό love story να ρίξει μια λοξή ματιά στην ανδροκρατούμενη τουρκική κοινωνία. Ο ήρωάς του είναι πολύ πιο φαλλοκράτης, εγωιστής και ανεύθυνος από το ελληνικό alter ego του βέβαια. Ο Τσιμιτσέλης επιλέγει για τον εαυτό του μια απελπιστικά soft και ιλουστρασιόν εκδοχή του κακού αγοριού, το οποίο, όταν πέφτει στην αγκαλιά της καλόκαρδης, υπομονετικής και ονειροπόλας Ζωής, καταλαβαίνει πως έρωτας σημαίνει δέσμευση κι εμπιστοσύνη. Εκείνη του μαθαίνει να «αγαπά αληθινά» (στα όρια της παρωδίας η ερωτική σκηνή), εκείνος παλεύει με τους –ελάχιστα τρομακτικούς– δαίμονές του, αλλά όταν όλα αυτά έχουν ήδη εξαντληθεί ως σεναριακή δυναμική στο πρώτο σαραντάλεπτο, πώς θα κορυφωθεί το δράμα; Η μητέρα του Πέτρου εμφανίζεται από το πουθενά ως σεναριακός καταλύτης μιας παθιασμένης σχέσης που βολοδέρνει αυθαίρετα, σπρώχνοντας αργά και βασανιστικά αυτό το στιλιζαρισμένο, wannabe παπακαλιατικό σινε-«Άρλεκιν» στο… ανατρεπτικό φινάλε του, το οποίο αυτοϋπονομεύεται από την εκβιαστική διάθεσή του για σπαραγμό και δάκρυ.

Ελλάδα. 2019. Διάρκεια: 111΄. Διανομή: VILLAGE.

Περισσότερες πληροφορίες

...για Πάντα

1
  • Δραματική
  • 2019
  • Διάρκεια: 111 '
  • Γιάννης Παπαδάκος

O Πέτρος είναι ένας επιτυχημένος σεφ με άστατη αισθηματική ζωή και η Ζωή μια ρομαντική κοπέλα που ράβει παιδικά κουστούμια. Ξεκινούν μια ερωτική σχέση όλο πάθος, αλλά η άρνηση του πρώτου να δεσμευτεί μοιάζει με αξεπέραστο εμπόδιο.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Αγγελική Παπούλια πώς βρέθηκες στη Σλοβενία για τον "Τελευταίο Ήρωα";

Η καταξιωμένη Ελληνίδα ηθοποιός μιλά στο "α" για τη συμμετοχή της στη σπιρτόζικη δραμεντί όπου υποδύεται μια εκπρόσωπο πολυεθνικής που αναστατώνει μια μικρή φτωχή κοινωνία.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
25/04/2024

Επαγγελματίας Υπνοβάτης

Ενδιαφέρουσα ιδέα που μένει απλά υποσχόμενη, μιας και υλοποιείται με σεναριακή χοντροκοπιά, ερμηνευτική ανεπάρκεια και αφηγηματική προχειρότητα.

Μην Ανοίγεις την Πόρτα

Η πρώτη ταινία των Unboxholics είναι ένα ψυχολογικό θρίλερ με υποβλητική ατμόσφαιρα, αλλά ελάχιστο ψαχνό. Δραματικά ισχνό και σκηνοθετημένο μονότονα, κορυφώνεται χωρίς την παραμικρή έκπληξη.

Οι Αντίπαλοι

Σεναριακό υπόδειγμα αθλητικού (μελο)δράματος πάνω στις απρόβλεπτες διαδρομές των ανθρώπινων επιθυμιών. "Χορογραφημένο" με ερωτική ένταση και σκηνοθετημένο με φλασάτη, βιντεοκλιπίστικη αυταρέσκεια.

Ζωντανό Πνεύμα

Δύο κόσμοι και τρεις γενιές συγκρούονται σε ένα δράμα ενηλικίωσης με στοιχεία μαγικού ρεαλισμού, κωμωδίας και θρίλερ, το οποίο, όμως, ασθμαίνει για να βρει την ιδανική ισορροπία.

Ο Τελευταίος Ήρωας

Κουστουριτσική, ξέφρενη και βιτριολική σάτιρα, η οποία βγαίνει απ’ τα νερά της όταν προσπαθεί, αδίκως, να σοβαρευτεί και να περάσει "μηνύματα".

Σούπερ Μάγκι

Σίκουελ ενός διεκπεραιωτικά στημένου αυστραλέζικου animation, το οποίο καταγγέλλει απλοϊκά τους κινδύνους της υπνωτιστικά γοητευτικής νέας εικονικής πραγματικότητας.