Καλύτερη ταινία του 2019 ο «Ιρλανδός» σύμφωνα με το National Board of Review

Δύο βραβεία συνολικά για το γκανγκστερικό έπος του Μάρτιν Σκορσέζε. Δείτε αναλυτικά τους νικητές.

Καλύτερη ταινία του 2019 ο «Ιρλανδός» σύμφωνα με το National Board of Review

Η οργάνωση που αποτελείται από κριτικούς κινηματογράφου, ακαδημαϊκούς με αντικείμενο το σινεμά και επαγγελματίες κινηματογραφιστές όλων των κλάδων, ανακοίνωσε τα φετινά της βραβεία «ανάβοντας» το φυτίλι των προβλέψεων για τα προσεχή Όσκαρ.

Καλύτερη ταινία αναδείχθηκε ο «Ιρλανδός» το γκανγκστερικό έπος του Μάρτιν Σκορσέζε, το οποίο επικράτησε και στην κατηγορία προσαρμοσμένου σεναρίου, με το βραβείο να απονέμεται στον οσκαρικό Στίβεν Ζαΐλιαν. Να θυμίσουμε πως πέρσι, το National Board of Review βράβευσε ως καλύτερη ταινία το «Πράσινο Βιβλίο», το οποίο λίγους μήνες μετά κατέληξε με το αντίστοιχο Όσκαρ στα χέρια.

Καλύτερη ταινία του 2019 ο «Ιρλανδός» σύμφωνα με το National Board of Review - εικόνα 1
«Κάποτε στο... Χόλιγουντ»

Με δύο νίκες ξεχώρισε και το «Κάποτε στο... Χόλιγουντ» του Κουέντιν Ταραντίνο, στις κατηγορίες σκηνοθεσίας και β' αντρικού ρόλου για τον Μπραντ Πιτ, όπως διπλά βραβεύτηκε και η νέα ταινία των αδερφών Σαφντί «Uncut Gems». Η καινούρια δουλειά των σκηνοθετών του «Good Time» είναι ένα crime movie με πρωταγωνιστή τον Άνταμ Σάντλερ, του οποίου την ερμηνεία επευφημούν οι κριτικοί του εξωτερικού. Διόλου τυχαία, ο διάσημος ηθοποιός απέσπασε το βραβείο α' αντρικού ρόλου, ενώ οι Σαφντί μαζί με τον Ρόναλντ Μπρόνσταϊν εκείνο του πρωτότυπου σεναρίου.

Καλύτερη ταινία του 2019 ο «Ιρλανδός» σύμφωνα με το National Board of Review - εικόνα 2
«Richard Jewell»

Επίσης, με δύο βραβεία τιμήθηκε το «Richard Jewell», το βασισμένο σε αληθινά γεγονότα δράμα του Κλιντ Ίστγουντ. Η ταινία αφηγείται τη ζωή ενός ανθρώπου της ασφάλειας, ο οποίος στους Ολυμπιακούς Αγώνες της Ατλάντα το 1996 έσωσε τη ζωή χιλιάδων ατόμων, όταν αντιλήφθηκε εγκαίρως την ύπαρξη μιας βόμβας που επρόκειτο να εκραγεί. Αυτόν τον ήρωα ενσαρκώνει ο Πολ Γουόλτερ Χάουζερ, ο οποίος και βραβεύτηκε για την ξεχωριστή ερμηνεία του μαζί με την Κάθι Μπέιτς για β' γυναικείο ρόλο. Τέλος, τα βραβευμένα με Χρυσό Φοίνικα «Παράσιτα» του Νοτιοκορεάτη Μπονγκ Τζουν - χο, αναδείχθηκαν δικαίως καλύτερη ξενόγλωσση ταινία.

Oι νικητές του National Board of Review:

Καλύτερη ταινία: Ο Ιρλανδός (Μάρτιν Σκορσέζε)
Καλύτερος σκηνοθέτης: Κουέντιν Ταραντίνο («Κάποτε στο... Χόλιγουντ»)
Καλύτερος α' γυναικείος ρόλος: Ρενέ Ζελβέγκερ («Τζούντι»)
Καλύτερος α' ανδρικός ρόλος: Άνταμ Σάντλερ («Uncut Gems»)
Καλύτερος β' γυναικείος ρόλος: Κάθι Μπέιτς («Richard Jewell»)
Καλύτερος β' ανδρικός ρόλος: Μπραντ Πιτ («Κάποτε στο... Χόλιγουντ»)
Καλύτερο πρωτότυπο σενάριο: Τζος Σαφντί, Μπένι Σαφντί & Ρόναλντ Μπρόνσταϊν («Uncut Gems»)
Καλύτερο προσαρμοσμένο σενάριο: Στίβεν Ζαΐλιαν («Ο Ιρλανδός»)
Ξεχωριστή ερμηνεία: Πολ Γουόλτερ Χάουζερ («Richard Jewell»)
Καλύτερο σκηνοθετικό ντεμπούτο: Μελίνα Ματσούκας («Queen & Slim»)
Καλύτερη ταινία κινουμένων σχεδίων: Πώς να Εκπαιδεύσετε το Δράκο σας 3 (Ντιν ντε Μπλουά)
Καλύτερη ξενόγλωσση ταινία: Παράσιτα (Μπονγκ Τζουν - χο)
Καλύτερο ντοκιμαντέρ: Maiden (Άλεξ Χολμς)
Καλύτερο cast: Στα Μαχαίρια (Ράιαν Τζόνσον)
Βραβείο για σπουδαίο επίτευγμα στη διεύθυνση φωτογραφίας: Ρότζερ Ντόκινς («1917»)
Βραβείο Icon: Μάρτιν Σκορσέζε, Ρόμπερτ Ντε Νίρο, Αλ Πατσίνο
Βραβείο ελευθερίας της έκφρασης (εξ ημισείας): «For Sama» & «Just Mercy»

Καλύτερη ταινία του 2019 ο «Ιρλανδός» σύμφωνα με το National Board of Review - εικόνα 3
«Uncut Gems»

Οι καλύτερες ταινίες του 2019:

Σε αλφαβητική σειρά με βάση τον πρωτότυπο τίτλο.
1917 (Σαμ Μέντες)
Dolemite is My Name (Κρεγκ Μπρούερ)
Κόντρα σε Όλα (Τζέιμς Μάνγκολντ)
Τζότζο (Τάικα Γουαϊτίτι)
Στα Μαχαίρια (Ράιαν Τζόνσον)
Ιστορία Γάμου (Νόα Μπάουμπακ)
Κάποτε στο... Χόλιγουντ (Κουέντιν Ταραντίνο)
Richard Jewell (Κλιντ Ίστγουντ)
Uncut Gems (Τζος και Μπένι Σαφντί)
Waves (Τρέι Έντουαρντ Σουλτς)

Καλύτερη ταινία του 2019 ο «Ιρλανδός» σύμφωνα με το National Board of Review - εικόνα 4
«1917»

Οι καλύτερες ξενόγλωσσες ταινίες:

Σε αλφαβητική σειρά με βάση τον πρωτότυπο τίτλο.
Atlantics (Μάτι Ντιοπ)
Invisible Life (Καρίμ Αϊνούζ)
Πόνος και Δόξα (Πέδρο Αλμοδόβαρ)
Το Πορτραίτο μιας Γυναίκας που Φλέγεται (Σελίν Σιαμά)
Transit (Κρίστιαν Πέτζολντ)

Καλύτερη ταινία του 2019 ο «Ιρλανδός» σύμφωνα με το National Board of Review - εικόνα 5
«Το Πορτραίτο μιας Γυναίκας που Φλέγεται»

Τα καλύτερα ντοκιμαντέρ:

Σε αλφαβητική σειρά με βάση τον πρωτότυπο τίτλο.
American Factory (Στίβεν Μπόγκναρ & Τζούλια Ρέιχερτ)
Apollo 11 (Τοντ Ντάγκλας Μίλερ)
The Black Godfather (Ρέτζιναλντ Χάντλιν)
Rolling Thunder Revue: Μια Ιστορία για τον Μπομπ Ντίλαν από τον Μάρτιν Σκορσέζε (Μάρτιν Σκορσέζε)
Wrestle (Σουζάνα Χέρμπερτ & Λόρεν Μπέλφερ)

Καλύτερη ταινία του 2019 ο «Ιρλανδός» σύμφωνα με το National Board of Review - εικόνα 6
«Rolling Thunder Revue: Μια Ιστορία για τον Μπομπ Ντίλαν από τον Μάρτιν Σκορσέζε»

Οι καλύτερες ανεξάρτητες ταινίες

Σε αλφαβητική σειρά με βάση τον πρωτότυπο τίτλο.
The Farewell (Λούλου Γουανγκ)
Give Me Liberty (Κίριλ Μικανόβσκι)
A Hidden Life (Τέρενς Μάλικ)
Τζούντι (Ρούπερτ Γκουλντ)
The Last Black Man in San Francisco (Τζο Τάλμποτ)
Μεσοκαλόκαιρο (Άρι Άστερ)
The Nightingale (Τζένιφερ Κεντ)
The Peanut Butter Falcon (Τάιλερ Νίλσον & Μάικλ Σβαρτζ)
The Souvenir (Τζοάνα Χογκ)
Wild Rose (Τομ Χάρπερ)

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Μην Ανοίγεις την Πόρτα

Η πρώτη ταινία των Unboxholics είναι ένα ψυχολογικό θρίλερ με υποβλητική ατμόσφαιρα, αλλά ελάχιστο ψαχνό. Δραματικά ισχνό και σκηνοθετημένο μονότονα, κορυφώνεται χωρίς την παραμικρή έκπληξη.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
25/04/2024

Οι Αντίπαλοι

Σεναριακό υπόδειγμα αθλητικού (μελο)δράματος πάνω στις απρόβλεπτες διαδρομές των ανθρώπινων επιθυμιών. "Χορογραφημένο" με ερωτική ένταση και σκηνοθετημένο με φλασάτη, βιντεοκλιπίστικη αυταρέσκεια.

Ζωντανό Πνεύμα

Δύο κόσμοι και τρεις γενιές συγκρούονται σε ένα δράμα ενηλικίωσης με στοιχεία μαγικού ρεαλισμού, κωμωδίας και θρίλερ, το οποίο, όμως, ασθμαίνει για να βρει την ιδανική ισορροπία.

Ο Τελευταίος Ήρωας

Κουστουριτσική, ξέφρενη και βιτριολική σάτιρα, η οποία βγαίνει απ’ τα νερά της όταν προσπαθεί, αδίκως, να σοβαρευτεί και να περάσει "μηνύματα".

Σούπερ Μάγκι

Σίκουελ ενός διεκπεραιωτικά στημένου αυστραλέζικου animation, το οποίο καταγγέλλει απλοϊκά τους κινδύνους της υπνωτιστικά γοητευτικής νέας εικονικής πραγματικότητας.

Ο Μύλος και ο Σταυρός

Με κάδρα που παραπέμπουν σε πίνακες της φλαμανδικής και της ολλανδικής σχολής, ο Μαγιέφσκι στήνει μια οπτικά μεγαλοπρεπή αλληγορία πάνω στην τέχνη, την αληθινή ζωή και την ανθρώπινη μισαλλοδοξία.