Στο «Joker» το Χρυσό Λιοντάρι του Φεστιβάλ Βενετίας

Μεγάλη νίκη για τους Τοντ Φίλιπς και Γιόακιν Φίνιξ που βάζουν πλώρη για τα Όσκαρ.

Στο «Joker» το Χρυσό Λιοντάρι του Φεστιβάλ Βενετίας

Ήταν η πιο αναμενόμενη και πολυσυζητημένη ταινία του 76ου Φεστιβάλ Βενετίας και εκείνη που φεύγει τελικά από τη Μόστρα με το σημαντικότερο βραβείο. Το «Joker» απέσπασε το Χρυσό Λιοντάρι δικαιώνοντας τη δυναμική του φαβορί και ανοίγοντας ταυτόχρονα το δρόμο στο σκηνοθέτη Τοντ Φίλιπς («Hangover», «Σκυλιά του Πολέμου») και στον πρωταγωνιστή Γιόακιν Φίνιξ για τις υποψηφιότητες των επόμενων Όσκαρ.

Αντιθέτως με άδεια χέρια αποχωρούν από το Λίντο οι έτερες φιλόδοξες χολιγουντιανές παραγωγές όπως το «Ad Astra» (Τζέιμς Γκρέι) και οι παραγωγές του Netflix «Marriage Stories» (Νόα Μπάουμπαχ), «The Laundromat» (Στίβεν Σόντερμπεργκ) και «The King» (Ντέιβιντ Μισό).

Στο «Joker» το Χρυσό Λιοντάρι του Φεστιβάλ Βενετίας - εικόνα 1
«About Endlessness»

Στη θέση τους πανηγυρίζει το ευρωπαϊκό σινεμά που πρωταγωνιστεί στα υπόλοιπα βραβεία του φεστιβάλ. Ο Ρόμαν Πολάνσκι μπορεί να δίχασε με τη (μη) παρουσία του στο διαγωνιστικό τμήμα, όμως η ταινία του «Κατηγορώ» απέσπασε το Αργυρό Λιοντάρι Μεγάλο Βραβείο της Επιτροπής. Σε έναν ακόμα σημαντικό σκηνοθέτη, τον Ρόι Άντερσον και την ταινία «About Endlesness», απονεμήθηκε το Αργυρό Λιοντάρι Σκηνοθεσίας ενώ ο Κινέζος Γιονφάν τιμήθηκε με το βραβείο σεναρίου για το animation «No.7 Cherry Lane».

Τα βραβεία ερμηνείας μοιράστηκαν οι Αριάν Ασκαρίντ («Gloria Mundi») και Λούκα Μαρινέλι («Martin Eden»), με τις ταινίες «Babyteeth» (Τόμπι Γουάλας) και «Η Μαφία δεν Είναι πια Αυτό που Ήταν» (Φράνκο Μαρέσκο) να παραλαμβάνουν αντίστοιχα το βραβείο Μαρτσέλο Μαστρογιάνι για νέο ταλέντο και το Ειδικό Βραβείο της Επιτροπής.

Στο «Joker» το Χρυσό Λιοντάρι του Φεστιβάλ Βενετίας - εικόνα 2
«Babyteeth»

Υπενθυμίζουμε πως στο 76ο Φεστιβάλ Βενετίας προβλήθηκε εκτός συναγωνισμού το πολιτικό θρίλερ «Ενήλικοι στην Αίθουσα» του Κώστα Γαβρά, ο οποίος παρέλαβε από τη διοργάνωση τιμητικό βραβείο για την προσφορά του στον κινηματογράφο. Επίσης, η Κωνσταντίνα Κοτζαμάνη παρουσίασε επίσης εκτός συναγωνισμού τη διάρκειας 40' νέα ταινία της «Electric Swan» στο παράλληλο τμήμα των «Οριζόντων».

Δείτε αναλυτικά τους νικητές του 76ου Φεστιβάλ Βενετίας:

Διεθνές Διαγωνιστικό
Χρυσός Λέοντας: «Joker» (Τοντ Φίλιπς)
Αργυρός Λέοντας - Μεγάλο Βραβείο Επιτροπής: «Κατηγορώ» (Ρόμαν Πολάνσκι)
Καλύτερη Σκηνοθεσία: Ρόι Άντερσον («About Endlessness»)
Καλύτερη Γυναικεία Ερμηνεία: Αριάν Ασκαρίντ («Gloria Mundi»)
Καλύτερη Ανδρική Ερμηνεία: Λούκα Μαρινέλι («Martin Eden»)
Βραβείο Σεναρίου: Γιονφάν («No. 7 Cherry Lane»)
Ειδικό Βραβείο Επιτροπής: «Η Μαφία δεν Είναι πια Αυτό που Ήταν» (Φράνκο Μαρέσκο)
Βραβείο «Μαρσέλο Μαστρογιάννι» νέου ταλέντου: Τόμπι Γουάλας («Babyteeth»)

Παράλληλο τμήμα «Ορίζοντες»
Καλύτερη Ταινία: «Atlantis» (Βαλεντίν Βασιανόβιτς)
Καλύτερη Σκηνοθεσία: Τέο Κουρτ («Blanco En Blanco»)
Ειδικό Βραβείο Επιτροπής: «Verdict» (Ρεϊμούντ Ριμπάι Γκουτιέρεζ)
Καλύτερη Γυναικεία Ερμηνεία: Μάρτα Νιέτο («Madre»)
Καλύτερη Ανδρική Ερμηνεία: Σάμι Μπουατζίλα («A Son»)
Καλύτερο Σενάριο: «Revenir» (Τζέσικα Παλούδ)
Βραβείο ταινίας Μικρού Μήκους: «Darling»(Σαΐμ Σαντίκ)

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Επαγγελματίας Υπνοβάτης

Ενδιαφέρουσα ιδέα που μένει απλά υποσχόμενη, μιας και υλοποιείται με σεναριακή χοντροκοπιά, ερμηνευτική ανεπάρκεια και αφηγηματική προχειρότητα.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
25/04/2024

Μην Ανοίγεις την Πόρτα

Η πρώτη ταινία των Unboxholics είναι ένα ψυχολογικό θρίλερ με υποβλητική ατμόσφαιρα, αλλά ελάχιστο ψαχνό. Δραματικά ισχνό και σκηνοθετημένο μονότονα, κορυφώνεται χωρίς την παραμικρή έκπληξη.

Οι Αντίπαλοι

Σεναριακό υπόδειγμα αθλητικού (μελο)δράματος πάνω στις απρόβλεπτες διαδρομές των ανθρώπινων επιθυμιών. "Χορογραφημένο" με ερωτική ένταση και σκηνοθετημένο με φλασάτη, βιντεοκλιπίστικη αυταρέσκεια.

Ζωντανό Πνεύμα

Δύο κόσμοι και τρεις γενιές συγκρούονται σε ένα δράμα ενηλικίωσης με στοιχεία μαγικού ρεαλισμού, κωμωδίας και θρίλερ, το οποίο, όμως, ασθμαίνει για να βρει την ιδανική ισορροπία.

Ο Τελευταίος Ήρωας

Κουστουριτσική, ξέφρενη και βιτριολική σάτιρα, η οποία βγαίνει απ’ τα νερά της όταν προσπαθεί, αδίκως, να σοβαρευτεί και να περάσει "μηνύματα".

Σούπερ Μάγκι

Σίκουελ ενός διεκπεραιωτικά στημένου αυστραλέζικου animation, το οποίο καταγγέλλει απλοϊκά τους κινδύνους της υπνωτιστικά γοητευτικής νέας εικονικής πραγματικότητας.

Ο Μύλος και ο Σταυρός

Με κάδρα που παραπέμπουν σε πίνακες της φλαμανδικής και της ολλανδικής σχολής, ο Μαγιέφσκι στήνει μια οπτικά μεγαλοπρεπή αλληγορία πάνω στην τέχνη, την αληθινή ζωή και την ανθρώπινη μισαλλοδοξία.