Η δεύτερη ταινία του Βέλγου Γκιγιόμ Σενέ, η οποία έκανε πρεμιέρα στην Εβδομάδα Κριτικής των Κανών, είναι ένα στερεό δράμα που τοποθετεί μια προσωπική ιστορία σε ένα ευρύτερο κοινωνικό πλαίσιο, εξετάζοντας έτσι την πολύπλευρη σχέση του ιδιωτικού με το δημόσιο βίο. Αλληλένδετα μεταξύ τους, στις μέρες μας τα εν οίκω και τα εν δήμω από τη μία έρχονται όλο και πιο κοντά (το τίμημα των πιεστικών εργασιακών συνθηκών, η πολλαπλή κατάργηση της ιδιωτικότητας), από την άλλη όμως μοιάζουν σαν να απομακρύνονται διαρκώς (αυξανόμενη δυσκολία κοινωνικοποίησης κι επικοινωνίας).
Ο Σενέ σχολιάζει διακριτικά αυτήν την περίπλοκη κατάσταση μέσα από την περιπέτεια του Ολιβιέ, μαχόμενου συνδικαλιστή που προσπαθεί να υπερασπιστεί τα δικαιώματα των συναδέλφων του στο εργοστάσιο. Όταν όμως η γυναίκα του εγκαταλείψει ξαφνικά την οικογένειά τους, εκείνος πρέπει να βρει έναν τρόπο να φροντίσει σωστά τα δύο μικρά παιδιά του και παράλληλα να αντιμετωπίσει τις έντονες εργασιακές απαιτήσεις.
Ζωντανός χαρακτήρας, με πάθη, αρετές κι ελαττώματα, ο Ολιβιέ αγωνίζεται –τις πιο πολλές φορές ανεπιτυχώς– να προστατεύσει αυτούς που αγαπά. Προσπαθεί να καταλάβει τους άλλους γύρω του (από τη σύζυγο μέχρι τα αφεντικά του) και ψάχνει ένα εγχειρίδιο οδηγιών επιβίωσης, έως ότου συνειδητοποιήσει πως πρέπει να το γράψει μόνος του, σε ένα σεναριακά εύστροφο και σκηνοθετικά ειλικρινές μάθημα πολιτικής αγωγής στην τρυφερά ρεαλιστική, ουμανιστική παράδοση του Κεν Λόουτς και των αδερφών Νταρντέν.
Βέλγιο, Γαλλία. 2018. Διάρκεια: 98΄. Διανομή: ONE FROM THE HEART.
Περισσότερες πληροφορίες
Οι Αγώνες μας
Ως μαχόμενος συνδικαλιστής, ο Ολιβιέ προσπαθεί καθημερινά να υπερασπιστεί τα δικαιώματα των συναδέλφων του στο εργοστάσιο. Όταν όμως η γυναίκα του εγκαταλείψει ξαφνικά την οικογένειά τους, εκείνος πρέπει να βρει έναν τρόπο να μείνει κοντά στα δύο μικρά παιδιά του και παράλληλα να αντιμετωπίσει τις έντονες εργασιακές απαιτήσεις.