Τα φαβορί και τα αουτσάιντερ των 91ων Βραβείων Όσκαρ

Στα πόσα χρυσά αγαλματίδια θα σταματήσει η «Ευνοούμενη» του Γιώργου Λάνθιμου; Θα γίνει το «Ρόμα» το πρώτο ξενόγλωσσο φιλμ που κατακτά Όσκαρ καλύτερης ταινίας; Όλες οι απαντήσεις θα δοθούν το βράδυ της Κυριακής 24/2.

Τα φαβορί και τα αουτσάιντερ των 91ων Βραβείων Όσκαρ

Η ενενηκοστή πρώτη απονομή των Όσκαρ είναι από τις πιο απρόβλεπτες –και σίγουρα πιο άγαρμπα οργανωμένες– στην ιστορία του θεσμού. Και αυτό επειδή η ακαδημία βλέπει τις ιδέες της για ανανέωση και αύξηση της τηλεθέασης να πέφτουν στο κενό η μία μετά την άλλη: από την παραίτηση του κωμικού Κέβιν Χαρτ από την παρουσίαση λόγω ομοφοβικών tweets μέχρι την απόφαση να μην προβληθούν ζωντανά οι απονομές τεσσάρων κατηγοριών (φωτογραφίας, μοντάζ, μακιγιάζ, μικρού μήκους), η οποία αποσύρθηκε όπως όπως μετά τις έντονες διαμαρτυρίες, η 24η Φεβρουαρίου ίσως τελικά προσελκύσει τους προβολείς για τους λάθος λόγους. Όσον αφορά δε το ελληνικό ενδιαφέρον για τα Όσκαρ, αυτό βρίσκεται στα ύψη για πρώτη φορά εδώ και δεκαετίες, μια και η ταινία του Γιώργου Λάνθιμου συγκαταλέγεται στα φαβορί της βραδιάς.

Δέκα και να καίνε

Τα φαβορί και τα αουτσάιντερ των 91ων Βραβείων Όσκαρ - εικόνα 1

Φυσικά, δεν είναι η πρώτη φορά που ο Έλληνας σκηνοθέτης δίνει το «παρών» στα Όσκαρ. Προηγήθηκαν οι υποψηφιότητές του στην κατηγορία της ξενόγλωσσης ταινίας για τον «Κυνόδοντα» (2009) και σε εκείνη του πρωτότυπου σεναρίου για τον «Αστακό» (2015) μαζί με τον Ευθύμη Φιλίππου. Φέτος όμως με την «Ευνοούμενη» πέτυχε το εντυπωσιακό νούμερο των 10 υποψηφιοτήτων, ακριβώς όσες διεκδικεί και το «Ρόμα» του Αλφόνσο Κουαρόν. Η αλήθεια είναι ότι το αριστουργηματικό φιλμ του Μεξικανού auteur είναι το δυνατό χαρτί στις περισσότερες κατηγορίες, όπως αυτές της καλύτερης ταινίας, σκηνοθεσίας και φωτογραφίας. Μένει να φανεί βέβαια αν το γεγονός ότι το «Ρόμα» είναι παραγωγή του Netflix θα επηρεάσει αρνητικά τους ψηφοφόρους της ακαδημίας και θα του κόψει τη φόρα.

Πρέπει ακόμη να έχουμε υπόψη και τους υπόλοιπους αντιπάλους της «Ευνοούμενης». Μπορεί για παράδειγμα η πρωταγωνίστρια Ολίβια Κόλμαν να θεωρούνταν αρχικά ακλόνητο φαβορί για τον α΄ γυναικείο ρόλο, αλλά μετά τη νίκη της Γκλεν Κλόουζ («Η Σύζυγος») στο Σωματείο των Ηθοποιών οι μετοχές της αδικημένης σταρ ανέβηκαν κατακόρυφα, δίνοντάς της ξεκάθαρο προβάδισμα στην κούρσα. Από την άλλη, ο έτερος Έλληνας υποψήφιος Γιώργος Μαυροψαρίδης βλέπει τις πιθανότητές του για το Όσκαρ μοντάζ να αυξάνονται κατακόρυφα μετά τη βράβευση που του επιφύλαξε η Αμερικανική Ένωση Μοντέρ, απειλούμενος μόνον από το «Bohemian Rhapsody». Το σίγουρο είναι πάντως πως, ανεξάρτητα από την εξέλιξη της απονομής, ο Γιώργος Λάνθιμος έχει ήδη γράψει ιστορία και πλέον κάνει παιχνίδι σε παγκοσμίου κλάσης επίπεδο.

Οι αμφίρροπες κατηγορίες

Τα φαβορί και τα αουτσάιντερ των 91ων Βραβείων Όσκαρ - εικόνα 2

Είθισται όταν ένας ηθοποιός μεταμορφώνεται πλήρως κι επιτυχημένα για έναν ρόλο, το Όσκαρ να πηγαίνει κατευθείαν στην αγκαλιά του. Φέτος όμως ο Κρίστιαν Μπέιλ («Vice: Ο Δεύτερος στην Ιεραρχία») κοντράρεται στα ίσα με τον Ράμι Μάλεκ, ο οποίος –χωρίς... ακραίες εμφανισιακές αλλαγές– έχει κλέψει τις εντυπώσεις ως Φρέντι Μέρκιουρι στο «Bohemian Rhapsody». Βραβεύτηκαν αμφότεροι στις Χρυσές Σφαίρες, ο Μάλεκ όμως τιμήθηκε επίσης με BAFTA και SAG Award, γεγονός που του δίνει το προβάδισμα.

«Ευνοούμενη», «Ρόμα» και «Πράσινο Βιβλίο» διεκδικούν εξίσου το πρωτότυπο σενάριο, την ώρα που το αντίστοιχο επαγγελματικό σωματείο... πρωτοτύπησε εξαιτίας των εντελώς απρόβλεπτων βραβεύσεών του. Συγκεκριμένα επέλεξε το «Eight Grade» (Μπο Μπέρναμ) για το πρωτότυπο και το «Θα Μπορούσες Ποτέ να με Συγχωρέσεις;» (Μάριελ Χέλερ) για το διασκευασμένο σενάριο, με την πρώτη ταινία να απουσιάζει από τα Όσκαρ. Πάντως, η ταινία της Χέλερ έχει λίγες ελπίδες απέναντι στο «Αν η Οδός Μπιλ Μπορούσε να Μιλήσει» του οσκαρικού Μπάρι Τζένκινς («Moonlight»). Σε λίγα εικοσιτετράωρα από τώρα θα έχουμε όλες τις απαντήσεις...

Oscars info

Τα φαβορί και τα αουτσάιντερ των 91ων Βραβείων Όσκαρ - εικόνα 3

Συγκεντρώνουμε όλες τις απαραίτητες πληροφορίες που χρειάζεστε ώστε να προετοιμαστείτε καταλλήλως για τον ολονύχτιο οσκαρικό μαραθώνιο. Η απονομή θα μεταδοθεί αποκλειστικά από τα κανάλια COSMOTE CINEMA 1HD και COSMOTE CINEMA OSCARS HD το βράδυ της Κυριακής 24 προς ξημερώματα Δευτέρας 25/2. Η πρώτη σύνδεση θα γίνει από το κόκκινο χαλί στη 01.30 (ο Γιώργος Σατσίδης βρίσκεται ήδη στο Λος Άντζελες για επιτόπιο live ρεπορτάζ), με την τελετή απονομής να ξεκινά στις 03.00 (παρουσίαση από τη Χριστίνα Μπίθα και το Γιώργο Σατσίδη).

Η διάρκειά της θα είναι περίπου τρεις ώρες, οπότε φροντίστε να μην έχετε πολύ πρωινές υποχρεώσεις. Στην επίσημη ιστοσελίδα των Όσκαρ (oscar.go.com/nominees) μπορείτε να κατεβάσετε και να εκτυπώσετε την πλήρη λίστα των υποψηφιοτήτων, να κάνετε τις δικές σας προβλέψεις και να κοντραριστείτε με την παρέα σας.Αυτή θα είναι η πρώτη φορά ύστερα από 30 χρόνια που η τελετή θα διεξαχθεί χωρίς επίσημο παρουσιαστή. Πληροφορίες που θέλουν σύνδεσμο φίλων του Γιώργου Λάνθιμου να καταφθάνει με πούλμαν στο Dolby Theater δεν έχουν επιβεβαιωθεί...

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Το 47ο Φεστιβάλ του Τορόντο ρίχνει τα φώτα στο "Airhostess-737" του Θανάση Νεοφώτιστου

Σημαντική διάκριση για την ταινία μικρού μήκους από την επιτροπή του καναδέζικου φεστιβάλ.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
30/09/2022

"And": Έμα Στόουν, Γουίλεμ Νταφόε και Τζέσι Πλέμονς στη νέα ταινία του Γιώργου Λάνθιμου

Το επόμενο πρότζεκτ του διακεκριμένου σκηνοθέτη συγκεντρώνει ένα πρωτοκλασάτο καστ και ένα σενάριο που συνυπογράφει ο Ευθύμης Φιλίππου.

Δείτε τις πριν τις κατεβάσουν: Οι ταινίες που "χάνονται" από τις 28ες Νύχτες Πρεμιέρας

Ανακαλύψτε τα φιλμ που προβάλλονται μόνο στο φεστιβάλ και ποτέ ξανά!

Η Γυναίκα Βασιλιάς

Η χολιγουντιανή συνταγή του ηρωικού έπους παραλλάσσεται σύμφωνα με τις επιταγές των καιρών χωρίς να αμφισβητείται κανένα από τα αφηγηματικά και μελοδραματικά κλισέ της.

Χαμογέλα

Ως ορισμός της χαμένης ευκαιρίας, η ταινία υποβάλλει με την ανατριχιαστική απεικόνιση των συνεπειών του μετατραυματικού άγχους, αποτυγχάνει όμως στην απόπειρά της να ισορροπήσει ανάμεσα στον ατμοσφαιρικό υπαινιγμό και τη σεναριακή σαφήνεια.

Η Φλεγόμενη Θάλασσα

Μετά το "Κύμα" (2015) και το "Σεισμό" (2018"), μια ακόμα σκανδιναβική περιπέτεια καταστροφής η οποία προσπαθεί να προσγειώσει στο ρεαλισμό ένα απόλυτα συνταγογραφημένο κινηματογραφικό είδος.

Ο Έρωτας τα Αλλάζει Όλα

Χωρίς να ξεφεύγει από τα στάνταρντ, το πορτραίτο μιας σύγχρονης Αμερικάνας πάνω από τα 60 σκιαγραφείται με χιούμορ και μερικές πικάντικες αφηγηματικές ιδέες.