Η Θετική Πλευρά της Ζωής

2

Χολιγουντιανής κοπής ριμέικ της τεράστιας γαλλικής επιτυχίας «Άθικτοι», από το οποίο λείπει η κομψή φινέτσα και οι κινηματογραφικές λεπτομέρειες που έκαναν το πρωτότυπο φιλμ υπόδειγμα λαϊκής, συνταγογραφημένης κομεντί.

Η Θετική Πλευρά της Ζωής

Με 19,5 εκατομμύρια εισιτήρια στη χώρα της και 427 εκατομμύρια δολάρια παγκόσμιες εισπράξεις, οι «Άθικτοι» (2011) των Ερίκ Τολεντανό και Ολιβιέ Νακάς αποτελούν μια από τις μεγαλύτερες εμπορικές επιτυχίες στην ιστορία του γαλλικού σινεμά. Υπόδειγμα σεναριακής τελειοποίησης μιας εύπεπτης όσο και δοκιμασμένης κωμικής συνταγής, ανάγκασε τον ιδιοφυή παραγωγό Χάρβεϊ Γουάινστιν να αγοράσει το δικαίωμα διασκευής της απ’ το χαρτί κιόλας, πριν καν αυτή γυριστεί!

Περνώντας από σαράντα κύματα, ανάμεσά τους και το τσουνάμι που διέλυσε την εταιρεία παραγωγής του TWC (The Weinstein Company), το αγγλόφωνο ριμέικ φτάνει τελικά στις αίθουσες δυο χρόνια μετά την ολοκλήρωσή του, αποδεικνύοντας για ακόμα μια φορά πόσο πιο απλοϊκή κινηματογραφικά είναι μπροστά στην ευρωπαϊκή η χολιγουντιανή φόρμουλα μιας εμπορικής ταινίας.

Η Θετική Πλευρά της Ζωής - εικόνα 1

Ομάδα που κερδίζει δεν αλλάζει, τουλάχιστον ως προς τα βασικά, γι’ αυτό και ο σεναριογράφος Τζον Χάρτμιρ μένει πιστός στις έξυπνες και πιασάρικες ιδέες της πρωτότυπης ταινίας, βασισμένης στις αντιθέσεις πλούσιος-φτωχός και διανοούμενος-λαϊκός τύπος. Έτσι, όταν ο βαθύπλουτος τετραπληγικός Φίλιπ Λακάς προσλαμβάνει, ενάντια σε κάθε ορθή κρίση, για βοηθό-νοσοκόμο του τον «χύμα», μαύρο Ντελ, η σχέση τους θα εξελιχτεί με τον πιο παράδοξα συμφιλιωτικό και πολύτιμο και για τους δυο τους τρόπο. Η αναμενόμενη αυτή διαδρομή περιγράφεται με τρυφερότητα, ευρηματικότητα και χιούμορ από τους Τολεντανό και Νακάς, οι οποίοι εναλλάσσουν με τίμια οικειότητα κωμικές και δραματικές στιγμές, χωρίς να χάνουν ποτέ από το στόχαστρό τους το θεατή.

Εδώ η εκτέλεση της ίδιας συνταγής είναι πιο άψυχη, οι μελοδραματικές υπερβολές εντονότερα τονισμένες και το κομψό φινίρισμα απόν. Το βασικό κόνσεπτ συνεχίζει να δουλεύει βέβαια, αλλά η μέθοδος δημιουργίας δραματικών αντιθέσεων, αστείων ανατροπών και συγκινητικών ξεσπασμάτων είναι πλήρως διάφανη, απλοποιημένη με μια περιττή χολιγουντιανή αφέλεια. Προσθέστε και την επαγγελματικά διεκπεραιωτική ερμηνεία των δυο πρωταγωνιστών (η σύγκριση με εκείνη των Ομάρ Σι και Φρανσουά Κλιζέ είναι συντριπτική) και έχετε μια ακόμα κομεντί της σειράς – τυποποιημένο προϊόν μιας καλολαδωμένης γιγάντιας δολαριομηχανής.

ΗΠΑ. 2017. Διάρκεια: 126΄. Διανομή: ODEON / AUDIOVISUAL.

Περισσότερες πληροφορίες

Η Θετική Πλευρά της Ζωής

The Upside
2
  • Κομεντί
  • 2017
  • Διάρκεια: 126 '
  • Νιλ Μπέργκερ

Ένας πλούσιος τετραπληγικός προσλαμβάνει για βοηθό-νοσοκόμο του έναν νεαρό μαύρο, ο οποίος θα του αλλάξει την απαισιόδοξη άποψή του για τη ζωή.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Πανηγυρικό queer φινάλε στο "Σινεμά στο Κέντρο"

Οι προβολές που διοργανώνει η Ένωση Ελλήνων Σκηνοθετών - Παραγωγών Ελλάδος ετοιμάζονται να ρίξουν πανηγυρικά αυλαία.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
24/04/2024

Fundamentals of Cinema: Η "Αποκάλυψη Τώρα Redux" του Φράνσις Φόρντ Κόπολα στον Δαναό

Ο Φράνσις Φορντ Κόπολα μάς μεταφέρει στην καρδιά της κόλασης του Βιετνάμ και του αμερικανικού συλλογικού τραύματος.

Ο μικρομηκάς Νίκος Κολιούκος στο Φεστιβάλ των Καννών

Ο σκηνοθέτης με την ταινία "Το Χάος που Άφησε Πίσω της" συμμετέχει στο τμήμα La Cinef.

Το Ταινιόραμα στο Άστυ επιστρέφει "φορτωμένο" αριστουργήματα

Ο ετήσιος σινεφίλ μαραθώνιος στο υπόγειο της πλατείας Κοραή πλησιάζει.

Μια σπουδαία τιμή στην Αντουανέττα Αγγελίδη από τα Anthology Film Archives

Η κορυφαία δημιουργός τιμάται με ένα από τα σημαντικότερα βραβεία στο χώρο του πειραματικού σινεμά.

Την ίδρυση Κρατικής Σχολής Τεχνικών Κινηματογράφου και Οπτικοακουστικών Μέσων ανακοίνωσε το Υπουργείο Πολιτισμού

Το ΑΠΘ αναλαμβάνει την ανάπτυξη προγραμμάτων σπουδών για το σχεδιασμό του νέου πανεπιστημιακού ιδρύματος.

Οι ανησυχίες της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου για τον ενιαίο φορέα

Βρεθήκαμε στη συνέντευξη τύπου της ΕΑΚ όπου ακούστηκαν οι βάσιμες επιφυλάξεις των μελών για το νομοσχέδια που αλλάζει το εγχώριο κινηματογραφικό τοπίο.