Στην Πύλη της Αιωνιότητας

2,5

Βραβείο στη Βενετία και υποψηφιότητα Χρυσής Σφαίρας για έναν γεμάτο ερμηνευτικές εκπλήξεις Γουίλεμ Νταφόε.

Στην Πύλη της Αιωνιότητας

Αμερικανός νεο-εξπρεσιονιστής εικαστικός, που πέρασε με μεγάλη επιτυχία πίσω από την κάμερα κι έφτασε μέχρι την οσκαρική υποψηφιότητα («Το Σκάφανδρο και η Πεταλούδα»), ο Τζούλιαν Σνάμπελ αγαπάει τις καλλιτεχνικές βιογραφίες: «Πριν Πέσει η Νύχτα» για τον ποιητή Ρεϊνάλδο Αρένας και «Basquiat» για τον ζωγράφο Ζαν-Μισέλ Μπασκιά. Στην πιο φιλόδοξη από αυτές επικεντρώνεται στα τελευταία δύο χρόνια της ζωής του Βαν Γκογκ στην Αρλ και την Οβέρ-σιρ-Ουάζ της Γαλλίας, επιχειρώντας από τη μία να κατανοήσει την εικαστική ιδιοφυΐα του διάσημου Ολλανδού και από την άλλη να εκφράσει, μέσα από τις σκέψεις του ήρωά του, μερικές δικές του απόψεις πάνω στην τέχνη του.

Στην Πύλη της Αιωνιότητας - εικόνα 1

Μυθιστορηματική προσωπικότητα και τεράστιο καλλιτεχνικό μέγεθος, ο Βίνσεντ Βαν Γκογκ είναι ένας έτοιμος κινηματογραφικός ήρωας, τα έργα και οι ημέρες του οποίου είναι γεμάτα ανθρώπινο δράμα. Η σχέση ζωής και τέχνης, φαντασίας και πραγματικότητας, πρωτοπορίας και παράδοσης, ενστίκτου και ορθολογισμού, προσωπικού οράματος και κοινωνικών επιταγών εμφανίζονται σε κάθε βήμα μιας «καταραμένης» προσωπικότητας, πολλές από τις πνευματικές και ψυχολογικές εμμονές της οποίας αποτυπώνει με μια απροσδόκητα νηφάλια ερμηνεία ο βραβευμένος στη Βενετία και υποψήφιος για Χρυσή Σφαίρα Γουίλεμ Νταφόε.
Κόντρα στην εύκολη, εξωστρεφή επιλογή του «τρελού καλλιτέχνη», ο Νταφόε μετατρέπεται σε έναν νηφάλια ταραγμένο και ταυτόχρονα ταγμένο σε μια παρόρμηση που δεν μπορεί να ελέγξει άνθρωπο, ο οποίος αναζητά ενστικτωδώς το φως, αποτυπώνοντας με συγκλονιστικό –τότε απλά ανοίκειο– τρόπο τη σχέση ορατού και αόρατου, εξωτερικού κι εσωτερικού κόσμου. Ο Σνάμπελ δανείζεται από την αλληλογραφία του Βαν Γκογκ ενδιαφέρουσες ιδέες πάνω σε όλα αυτά, προσπαθεί να τις σχολιάσει με μια «ποιητική» σκηνοθετική προσέγγιση, καταλήγει όμως σε μια συναισθηματική και μάλλον φλύαρη, ακαδημαϊκότερη των προθέσεών του βιογραφία.

Μ. Βρετανία, Ελβετία, Γαλλία. 2018. Διάρκεια: 111΄. Διανομή: ODEON / AUDIOVISUAL.

Περισσότερες πληροφορίες

Στην Πύλη της Αιωνιότητας

At Eternity's Gate
2,5
  • Δραματική
  • 2018
  • Διάρκεια: 111 '
  • Τζούλιαν Σνάμπελ

Η ζωή του Βίνσεντ Βαν Γκογκ τα τελευταία δύο χρόνια της ζωής του στην Αρλ και την Οβέρ-σιρ-Ουάζ της Γαλλίας.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Επαγγελματίας Υπνοβάτης

Ενδιαφέρουσα ιδέα που μένει απλά υποσχόμενη, μιας και υλοποιείται με σεναριακή χοντροκοπιά, ερμηνευτική ανεπάρκεια και αφηγηματική προχειρότητα.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
25/04/2024

Μην Ανοίγεις την Πόρτα

Η πρώτη ταινία των Unboxholics είναι ένα ψυχολογικό θρίλερ με υποβλητική ατμόσφαιρα, αλλά ελάχιστο ψαχνό. Δραματικά ισχνό και σκηνοθετημένο μονότονα, κορυφώνεται χωρίς την παραμικρή έκπληξη.

Οι Αντίπαλοι

Σεναριακό υπόδειγμα αθλητικού (μελο)δράματος πάνω στις απρόβλεπτες διαδρομές των ανθρώπινων επιθυμιών. "Χορογραφημένο" με ερωτική ένταση και σκηνοθετημένο με φλασάτη, βιντεοκλιπίστικη αυταρέσκεια.

Ζωντανό Πνεύμα

Δύο κόσμοι και τρεις γενιές συγκρούονται σε ένα δράμα ενηλικίωσης με στοιχεία μαγικού ρεαλισμού, κωμωδίας και θρίλερ, το οποίο, όμως, ασθμαίνει για να βρει την ιδανική ισορροπία.

Ο Τελευταίος Ήρωας

Κουστουριτσική, ξέφρενη και βιτριολική σάτιρα, η οποία βγαίνει απ’ τα νερά της όταν προσπαθεί, αδίκως, να σοβαρευτεί και να περάσει "μηνύματα".

Σούπερ Μάγκι

Σίκουελ ενός διεκπεραιωτικά στημένου αυστραλέζικου animation, το οποίο καταγγέλλει απλοϊκά τους κινδύνους της υπνωτιστικά γοητευτικής νέας εικονικής πραγματικότητας.

Ο Μύλος και ο Σταυρός

Με κάδρα που παραπέμπουν σε πίνακες της φλαμανδικής και της ολλανδικής σχολής, ο Μαγιέφσκι στήνει μια οπτικά μεγαλοπρεπή αλληγορία πάνω στην τέχνη, την αληθινή ζωή και την ανθρώπινη μισαλλοδοξία.