Loro

2

Μία βιογραφία του Σίλβιο Μπερλουσκόνι με ηθελημένα κιτσάτη υπερβολή και κατάμαυρο σαρκασμό, η οποία όμως υποφέρει από επαναλήψεις, αφηγηματική ασυνέχεια κι εύκολο διδακτισμό.

Loro

Μία βιογραφία του Σίλβιο Μπερλουσκόνι με ηθελημένα κιτσάτη υπερβολή και κατάμαυρο σαρκασμό, η οποία όμως υποφέρει από επαναλήψεις, αφηγηματική ασυνέχεια κι εύκολο διδακτισμό.

Loro - εικόνα 1

Το «Loro» («Εκείνοι», δηλαδή οι Ιταλοί) μοιάζει με δύο ταινίες ενωμένες σε μία. Και ακριβώς αυτό είναι, καθώς αφενός η αυθεντική ιδέα του Πάολο Σορεντίνο («Η Τέλεια Ομορφιά», «Νιότη») για μια κινηματογραφική βιογραφία του Σίλβιο Μπερλουσκόνι ήταν δύο ταινίες με διάρκεια περίπου 100 λεπτών η καθεμία («Loro 1» & «Loro 2», όπως προβλήθηκαν στην Ιταλία) και αφετέρου γιατί οι πρωταγωνιστές του φιλμ είναι δύο.

Ο διαβόητος πολιτικός και ο Σέρτζιο, ένας προαγωγός πολυτελείας στον Τάραντα, ο οποίος ονειρεύεται τη μεγάλη ζωή και μια γνωριμία με... Εκείνον: τον γνωστό για την αδυναμία του στα πάρτι και στις νεαρές γυναίκες Ιταλό πρωθυπουργό. Γι’ αυτό οργανώνει ένα ολοήμερο γλέντι-­όργιο σε μια βίλα στη Σαρδηνία, ακριβώς απέναντι από εκείνη του πρώτου πολίτη της χώρας.

Loro - εικόνα 2

Το «Loro» αφιερώνει σχεδόν όλη την πρώτη ώρα στον φιλόδοξο Σέρτζιο, τον οποίο μοιάζει να ξεχνάει όταν στο κάδρο μπαίνει ο επιβλητικός Σίλβιο, ένας απολαυστικότατος Τόνι Σερβίλο. Ο σκηνοθέτης βυθίζει τον τελευταίο σε μια ηθελημένα κιτσάτη υπερβολή κι επιτίθεται με κατάμαυρο σαρκασμό στο «βασίλειό» του, μια Ιταλία αγκαλιασμένη με την κακογουστιά, τη διαπλοκή και τον αμοραλισμό. Η εικόνα της είναι συχνά πολύ αστεία, αν και ο ευφυής κυνισμός του Μπερλουσκόνι τής προσδίδει δραματικές και απαισιόδοξες διαστάσεις.

Καθώς όλα αυτά γίνονται γρήγορα αντιληπτά, η μαύρη σάτιρα του Σορεντίνο ξεμένει από πολιτικές ιδέες, αρχίζοντας να επαναλαμβάνει τον εαυτό της. Παράλληλα η αφηγηματική ασυνέχεια που προκαλεί το γενναίο κόψιμο σχεδόν μιας ώρας από την αρχική βερσιόν αναδεικνύεται όλο κι εντονότερα, ενώ το ψυχογράφημα του εκκεντρικού επιχειρηματία/πολιτικού/σόουμαν ολοκληρώνεται με έναν εύκολο διδακτισμό (η ασυμβίβαστη κοπέλα, η σκληρή ειλικρίνεια της συζύγου του), που μας σερβίρει όλα τα συμπεράσματα στο πιάτο.

Ιταλία, Γαλλία. 2018. Διάρκεια: 150΄. Διανομή: FEELGOOD ENT.

Περισσότερες πληροφορίες

Loro

2
  • Δραματική
  • 2018
  • Διάρκεια: 150 '
  • Πάολο Σορεντίνο

Ο Σέρτζιο, ένας προαγωγός πολυτελείας στον Τάραντα, ονειρεύεται τη μεγάλη ζωή και μια γνωριμία με… Εκείνον: τον γνωστό για την αδυναμία του στα πάρτι και στις νεαρές γυναίκες Ιταλό πρωθυπουργό. Γι’ αυτό οργανώνει ένα ολοήμερο γλέντι-όργιο σε μια βίλα στη Σαρδηνία, ακριβώς απέναντι από εκείνη του πρώτου πολίτη της χώρας.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Κλείνουν οριστικά οι κινηματογράφοι Πάλας και Αλεξάνδρα;

Δυσοίωνες ειδήσεις που αφορούν δύο ιστορικές αίθουσες της Αθήνας θορύβησαν τους κατοίκους της πόλης τελευταία με τα δεδομένα, ωστόσο, να μην είναι τελεσίδικα.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
19/04/2024

Ο Χρήστος που δε μένει πια εδώ παρουσιάζει το ασύγκριτο "Μαζί, Ποτέ!"

Το ανατρεπτικό φιλμ του Φατίχ Ακίν αφηγείται μια hardcore ερωτική ιστορία στα άκρα που συνδυάζει τρυφερότητα, ανθρωπιά, ασυμβίβαστη τρέλα και rock’n’roll ρομαντισμό.

Η σκηνοθέτρια Ιρίς Καλτενμπάκ γύρισε μία από τις εκπλήξεις της χρονιάς

Στην "Αρπαγή" η πρωτοεμφανιζόμενη δημιουργός υπογράφει ένα ψυχογράφημα που μένει αξέχαστο.

Οι ταινίες "Χάρι Πότερ" επιστρέφουν στους κινηματογράφους

Τα "Epic Movie Nights" φέρνουν ξανά στη μεγάλη οθόνη το franchise που λατρεύουν οι millennials.

"Αγαπούσε τα Λουλούδια Περισσότερο": Η νέα ταινία του Γιάννη Βεσλεμέ στο φεστιβάλ της Τραϊμπέκα

Ο σκηνοθέτης της "Νορβηγίας" ετοιμάζεται για παγκόσμια πρεμιέρα στη σημαντική νεοϋορκέζικη διοργάνωση.

Οι Άλεξ Γκάρλαντ & Κίρστεν Ντανστ μιλούν στο "α" για τον "Εμφύλιο Πόλεμο"

Ο σκηνοθέτης και η πρωταγωνίστρια της πολιτικά φορτισμένης δυστοπικής περιπέτειας απαντούν στις ερωτήσεις του "α" γύρω από τη δημιουργία μιας αγωνιώδους ταινίας, η οποία απεικονίζει έναν ανησυχητικό μελλοντικό κόσμο.

Εμφύλιος Πόλεμος

Πολιτική περιπέτεια γυρισμένη με ρεαλισμό, προβλέψιμα απλοϊκή στην εξέλιξή της και μονοδιάστατη στην παραβολή της για τη σύγχρονη αμερικανική πραγματικότητα.