Διαυγής, χαμηλότονη μα συμβατική σκηνοθετική προσέγγιση σε ένα δραματουργικά ενδιαφέρον σενάριο, που καταλήγει σε απλοϊκά και ξεπερασμένα ηθικοπλαστικά συμπεράσματα που μένουν ανολοκλήρωτα.
Το όνομα του Ζάζα Ουρουσάντζε έγινε ευρύτερα γνωστό το 2015, όταν έφτασε με το φιλμ «Μανταρίνια» μέχρι τις υποψηφιότητες για ξενόγλωσσο Όσκαρ. Στην έβδομη κινηματογραφική του δουλειά ο Γεωργιανός σκηνοθέτης θέτει και πάλι ηθικά διλήμματα στον ήρωά του, ο οποίος στην προκειμένη περίπτωση παίρνει τη μορφή ενός ιερέα που ενσαρκώνει υποδειγματικά ο Ντιμίτρι Τατισβίλι. Ο ιερωμένος αναλαμβάνει πόστο σε ένα απομακρυσμένο ορεινό χωριό, όπου με ευφυείς πρωτοβουλίες, όπως η διοργάνωση κινηματογραφικών προβολών, κερδίζει γρήγορα την εμπιστοσύνη των ντόπιων. Ανάμεσά τους και η θελκτική δασκάλα πιάνου με την οποία θα έρθουν κοντά, μέχρι που θα ανακαλύψει το αποτρόπαιο μυστικό της.
Η καθαρότητα στην χαμηλότονη, αλλά συμβατική σκηνοθετική προσέγγιση του Ουρουσάντζε αντανακλά την άσκηση αγιοσύνης του ήρωα, η οποία λεκιάζεται από τα πάθη που γεννά η επαφή του με τη δασκάλα. Η ασυγχώρητη πράξη της επιτρέπει στον Ουρουσάντζε να κάνει απλοϊκούς και ξεπερασμένους ηθικοπλαστικούς υπαινιγμούς, που οδηγούν τον θεατή σε εύκολα συμπεράσματα. Τα οποία, μάλιστα, μένουν μετέωρα μετά το άγαρμπο τέλος της ταινίας, καθώς αφήνει ανολοκλήρωτα τα όσα ήθελε να πει.
Γεωργία, Εσθονία. 2018. Διάρκεια: 88΄. Διανομή: FILMTRADE.
Περισσότερες πληροφορίες
Η Εξομολόγηση της Δασκάλας του Πιάνου
Ένας ιερέας αναλαμβάνει την εκκλησία ενός απομακρυσμένου χωριού. Γρήγορα θα κερδίσει την εμπιστοσύνη τον ντόπιων και της θελκτικής δασκάλας πιάνου, με την οποία θα έρθουν κοντά έως ότου ανακαλύψει το αποτρόπαιο μυστικό της.