Τα νέα για το άνοιγμα όχι ενός, αλλά δυο σινεμά στην Αθήνα είναι πάντα καλοδεχούμενα. Ακόμα και σε μια χρονική συγκυρία όπου τα εισιτήρια παρουσιάζουν στασιμότητα και με το Μουντιάλ αυτήν την εποχή να κερδίζει μεγάλη μερίδα του κοινού. Οι περιπτώσεις όμως των θερινών Άνεσις και Αλεξάνδρα ξεχωρίζουν για έναν ακόμα λόγο: τη διαχείρισή τους αναλαμβάνουν απευθείας εταιρίες διανομής, συγκεκριμένα η Feelgood και η Seven αντίστοιχα, τη στιγμή κατά την οποία η Tanweer παίρνει υπό τον έλεγχό της τη διαχείριση του χειμερινού πολυκινηματογράφου Cinepolis, που αποτελείται από τέσσερις αίθουσες.
Η κίνηση αυτή δείχνει την πρόθεση να ενισχυθεί η κινηματογραφική αίθουσα ως κατεξοχήν χώρος προβολής ταινιών, αλλά και την πίστη των εταιριών στο προϊόν τους, η οποία έτσι μειώνει τις αποστάσεις μεταξύ της διανομής και της αγοράς. «Αυτό που πάντα αναζητάμε είναι το να βρεθούμε ακόμα πιο κοντά στο τι σημαίνει κινηματογραφική εμπειρία για τους θεατές και να γίνουμε σοφότεροι όσον αφορά την αγορά μας και τις επιθυμίες του κοινού» μας λέει η Ειρήνη Σουγανίδου, διευθύνουσα σύμβουλος της Feelgood, και η ολική επαναφορά της ταράτσας του Άνεσις τεχνολογικά και αισθητικά επαληθεύουν τα λόγια της. Ο θερινός επί της Λεωφόρου Κηφισίας, μετά από ένα χρόνο απουσίας λειτουργεί ξανά πλήρως ανακαινισμένος, για να συνεχίσει τις προβολές που άρχισαν το 1943…
Βορειότερα, στο στενό της Ηρώων Πολυτεχνείου στο Χολαργό, ρετουσαρισμένος και με νέα φωτεινή επιγραφή βρίσκεται ο κήπος του θερινού Αλεξάνδρα. Ο διευθύνων σύμβουλος της Seven Χρήστος Μπεχτσής και η κόρη του Σοφία μας εξηγούν τους λόγους που επέλεξαν αυτό το σινεμά: «Βρίσκεται σε μια όμορφη αστική περιοχή κοντά στο σταθμό του μετρό και με δυναμική παρουσία του κοινού στον κινηματογράφο. Αυτά μας δίνουν τη δυνατότητα εβδομαδιαία να παίζονται μαζί με τις νέες ταινίες και κάποιες συνέχειες, οι οποίες πιστεύουμε ότι αξίζει να διατηρήσουμε στην οθόνη του Αλεξάνδρα. Δίνουμε έτσι την ευκαιρία στους σινεφίλ να μην τις χάσουν».
Την ίδια στιγμή, στην άλλη άκρη της Αθήνας και συγκεκριμένα στη Γλυφάδα έχει ξεκινήσει η διαδικασία ανακαίνισης του multiplex Cinepolis από τη νεοσύστατη εταιρία Town Cinemas Management, θυγατρική της Tanweer. Ο κινηματογράφος που θα ανοίξει τις πόρτες του στα τέλη Αυγούστου, ήταν στοχευμένη επιλογή της εταιρίας όπως μας εξηγεί ο γενικός διευθυντής της Tanweer Γιάννης Καλφακάκος: «Η συγκεκριμένη τοποθεσία εξυπηρετεί απόλυτα τη στρατηγική μας και έχει σημαντικό συμβολικό χαρακτήρα. Το Cinepolis είναι ο δεύτερος πολυκινηματογράφος που λειτούργησε στην Ελλάδα, απόλυτα πετυχημένος για 20 χρόνια, ο οποίος όμως χρήζει πλήρους αναβάθμισης. Με το τρόπο που θα τον ανακαινίσουμε θα δείξουμε τι σημαίνει για μας κινηματογραφική εμπειρία». Πρόθεση πάντως της εταιρίας είναι να μη μείνει μόνο σε αυτήν την κίνηση, αλλά στο μέλλον να διευρύνει το πεδίο δράσης της.
Το νούμερα όμως δεν ψεύδονται, και το ζήτημα των χαμηλών εισιτηρίων παραμένει στο τραπέζι. Θα μπορέσει το άνοιγμα των κινηματογράφων να φέρει την άνοδο της προσέλευσης του κοινού; «Οι κινήσεις μας δεν βασίζονται σε παροδικές ενδείξεις, αλλά σε σταθερές τάσεις. Η συνολική αυξητική τάση στα εισιτήρια του κινηματογράφου τα τελευταία χρόνια δείχνει ότι το κοινό δεν φεύγει από το σινεμά. Ίσως κάνει μερικές παύσεις αν οι ταινίες που προβάλλονται δεν το κινητοποιούν αρκετά. Φιλοδοξία μας είναι, να δούμε τον κόσμο να ευχαριστιέται πραγματικά την κινηματογραφική του εμπειρία», μας εξηγεί η κυρία Σουγανίδου, με τον κύριο Καλφακάκο να ακούγεται εξίσου αισιόδοξος… «Προσβλέπουμε πως εντός πενταετίας το εγχώριο box office θα επανέλθει στα προ κρίσης νούμερα. Για να επιτευχθεί αυτό χρειάζεται να έχουμε καλές ταινίες, καλές αίθουσες και ελληνικές παραγωγές.»
Από την άλλη, στη Seven βλέπουν τη διαχείριση του Αλεξάνδρα ως φυσική συνέχεια των δραστηριοτήτων της εταιρίας: «Αυτό που ως οικογένεια μας οδήγησε σε αυτήν την απόφαση είναι η αγάπη και η αφοσίωση σε όσα ήδη κάνουμε σχετικά με τον κινηματογράφο, δηλαδή τα καταστήματα ενοικίασης ταινιών και τη διανομή τους στις αίθουσες. Θεωρούμε ότι σε ένα ορατό μέλλον η επίσκεψη σε ένα σινεμά για διασκέδαση δεν είναι μόνο προσφορά μιας ταινίας, αλλά και μιας ολοκληρωμένης βιωματικής εμπειρίας».
Η κοινή πρόθεση που διαφαίνεται στις απαντήσεις είναι οι θεατές να επισκέπτονται εβδομαδιαία τα σινεμά, σε βάθος χρόνου. Ένα στοίχημα που μένει να φανεί εάν θα βγει κερδισμένο, προς το παρόν όμως βλέπουμε στην πόλη να ανάβουν ξανά προβολείς σε στάσιμα σινεμά. Ελπίζουμε λοιπόν να επανακτήσει η έξοδος για σινεμά τη σημασία που είχε στο παρελθόν και να βλέπουμε κινηματογράφους να πολλαπλασιάζονται και όχι να κλείνουν.