Η Ταινιοθήκη της Ελλάδος πάει Ηρώδειο!

Σε συνεργασία με το Ελληνικό Φεστιβάλ η Ταινιοθήκη προετοιμάζει μια μοναδική προβολή συνοδεία ζωντανής μουσικής.

Η Ταινιοθήκη της Ελλάδος πάει Ηρώδειο!

Δύο βουβές ταινίες του ελληνικού κινηματογράφου που έχουν αποκατασταθεί από την Ταινιοθήκη της Ελλάδος, το «Δάφνις και Χλόη» (1931) του Ορέστη Λάσκου και το «Αστέρω» του Δημήτρη Γαζιάδη (1929), προβάλλονται συνοδεία πρωτότυπης ζωντανής μουσικής από τον Φίλιππο Τσαλαχούρη στο Ωδείο Ηρώδου Αττικού (14/7, 21.00) σε συνεργασία με το Ελληνικό Φεστιβάλ.

Η Ταινιοθήκη της Ελλάδος πάει Ηρώδειο! - εικόνα 1
«Δάφνις και Χλόη»

Το «Δάφνις και Χλόη» πρόκειται για το σκηνοθετικό ντεμπούτο του Λάσκου, όπου μεταφέρει κινηματογραφικά το ομώνυμο ειδύλλιο του Λόγγου, ενός από τα αρχαιότερα μυθιστορήματα της παγκόσμιας λογοτεχνίας. Η συγκεκριμένη ήταν η πρώτη ευρωπαϊκή ταινία που απεικόνισε γυμνό, και γυρίστηκε στη Μυτιλήνη και τη Λίμνη της Βουλιαγμένης σε φυσικά ντεκόρ. Πρωταγωνιστές είναι η Λούση Ματλή και ο Απόλλων Μαρσία.

Η Ταινιοθήκη της Ελλάδος πάει Ηρώδειο! - εικόνα 2
«Αστέρω»

Από την άλλη το φιλμ «Αστέρω» του Γαζιάδη, εμπνεέται από κείμενο του Παύλου Νιρβάνα, στο οποίο η βοσκοπούλα Αστέρω (Αλίκη Θεοδωρίδου) είναι ερωτευμένη με τον Θύμιο (Κώστας Μουσούρης), κάτι που δεν αρέσει καθόλου στον πατέρα του πλούσιου βοσκού (Αιμίλιος Βεάκης). Η ταινία είναι ενδεικτική του είδους της «φουστανέλας», που βρίσκει τις αρχές του στο θέατρο, και συγκεκριμένα σε έργα όπως «Ο Αγαπητικός της Βοσκοπούλας» του Δημήτρη Κορομηλά.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Minions 2: Η Άνοδος του Γκρου

Χρώματα, ενέργεια και ζωηρό σκίτσο προσπαθούν να συντηρήσουν τη διασκεδαστική γοητεία ενός franchise που στηρίζεται πλέον σε αστεία κεκτημένης ταχύτητας.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
18/08/2022

Οδηγός για Ζευγάρια

Ελεύθερο ριμέικ της σπονδυλωτής αυστραλιανής κωμωδίας "Μαζί σου κι ας Πεθάνω". Ευρηματικό, πικάντικο όσο και άνισο, μένει στην επιφάνεια των σεναριακών ευτράπελων.

Πού Πάω Πάλι ο Άνθρωπος;

Γαλλικό ριμέικ της πετυχημένης κωμωδίας του Κέκο Ζαλόνε "Που Πάω, Θεέ μου;".

Το Δείπνο μου με τον Αντρέ

Αυστηρά διαλογική ταινία ντοκιμαντερίστικης απλότητας. Χωρίς τρικ, μετατρέπεται σε ένα συναρπαστικό κινηματογραφικό οδοιπορικό στις φιλοσοφικότερες αλήθειες πάνω στη σχέση του καλλιτέχνη με την πεζή καθημερινότητα.

Οι Γέφυρες του Μάντισον

Μια από τις πιο συγκινητικές ερωτικές ιστορίες του σύγχρονου Χόλιγουντ, υπόδειγμα σεναριακής ευαισθησίας (διασκευή ενός λογοτεχνικού μπεστ σέλερ), σκηνοθετικής οικονομίας και ερμηνευτικής μεγαλοπρέπειας.

Υποψίες

Τρεις οσκαρικές υποψηφιότητες (ταινίας, μουσικής και α΄ γυναικείου ρόλου, το οποίο και κέρδισε η Τζόαν Φοντέν) για ένα υποδειγματικό σινε-παιχνίδι παραπλάνησης γεμάτο περίτεχνες ψυχαναλυτικές αναφορές, στο οποίο το στούντιο επέβαλε ένα "συναισθηματικά" ορθό φινάλε.

Ο Κακός Μπελάς

Κωμωδία απανωτών γκαγκς και απρόβλεπτης εξέλιξης, με ένα ευφάνταστο σενάριο που εντυπωσίασε ακόμα και τον Μπίλι Γουάιλντερ (το διασκεύασε ως "Τα Φιλαράκια").