Τα καλύτερα θρίλερ για το τέλος αφήνουν οι προβολές του «Midnight Express»

Οι δύο τελευταίες μεταμεσονύκτιες προβολές της ανήσυχης κινηματογραφικής λέσχης για την άνοιξη, προκαλούν και τους πιο απαιτητικούς θεατές.

Τα καλύτερα θρίλερ για το τέλος αφήνουν οι προβολές του «Midnight Express»

Οι δύο τελευταίες μεταμεσονύκτιες προβολές της ανήσυχης κινηματογραφικής λέσχης για την άνοιξη, προκαλούν και τους πιο απαιτητικούς θεατές.

Τα καλύτερα θρίλερ για το τέλος αφήνουν οι προβολές του «Midnight Express» - εικόνα 1
Συντετριμμένος ο Τζορτζ Σκοτ στο «Hardcore»

Λίγο πριν ανανεώσει το ραντεβού της για θερινές μεταμεσονύκτιες στη Ριβιέρα, η λέσχη «Midnight Express» ολοκληρώνει την πρώτη φετινή του φάση με δύο παραγνωρισμένα κινηματογραφικά διαμάντια.

Ο σεναριογράφος των αριστουργημάτων του Μάρτιν Σκορσέζε («Ο Ταξιτζής», «Οργισμένο Είδωλο»), Πολ Σρέντερ, στη δεύτερη σκηνοθετική δουλειά του έφερε στη μεγάλη οθόνη ένα συνταρακτικό δράμα ατόφιου σινεμά, εμπνευσμένο σε μεγάλο βαθμό από την προσωπική του ζωή. Στο «Hardcore» (1979), ένας ευκατάστατος επιχειρηματίας και ορκισμένος καλβινιστής Τζέικ (Τζορτζ Σκοτ) ανατρέφει μόνος τη φαινομενικά αθώα και «μαζεμένη» έφηβη κόρη του Κρίστεν (Ίλα Ντέιβις). Κατά τη διάρκεια μιας εκκλησιαστικής εκδρομής η κόρη του θα εξαφανιστεί ανεξήγητα, και τότε ο Τζέικ θα βάλει όλα τα δυνατά μέσα για να τη βρει, ώσπου να ανακαλύψει με το χειρότερο τρόπο πως έχει βρεθεί μπλεγμένη σε ένα πορνογραφικό κύκλωμα.

Τα καλύτερα θρίλερ για το τέλος αφήνουν οι προβολές του «Midnight Express» - εικόνα 2
Η Σίζον Χάμπλεϊ στο «Hardcore»

Ο Σρέντερ εμπνεύστηκε την ιστορία από μία συμμαθήτριά του στο λύκειο, η οποία αρχικά εξαφανίστηκε και στη συνέχεια την ανακάλυψαν να συμμετέχει σε μια πορνογραφική ταινία. Παράλληλα όμως, ο Σρέντερ ήταν βαθιά επηρεασμένος από την ίδια του την ανατροφή, καθώς μεγάλωσε με αυστηρές καλβινιστικές πεποιθήσεις σε ένα συντηρητικό οικογενειακό περιβάλλον. Μάλιστα, οι γονείς του τού είχαν απαγορεύσει να βλέπει ταινίες, και η πρώτη φορά που πήγε στον κινηματογράφο ήταν στα 17 όταν το έσκασε από το σπίτι. Η πρώτη ταινία που είδε στη ζωή του ήταν η sci-fi κωμωδία της Disney «The Absent-Minded Professor» (Ρόμπερτ Στίβενσον, 1961).

Την ταινία προλογίζει ο σκηνοθέτης του «Όντως Φιλιούνται;» Γιάννης Κορρές.

Στις 19/5 έρχεται μια πραγματικά σπάνια προβολή που οι λάτρεις των θρίλερ δεν πρέπει να χάσουν. Στο «The Dead End Street» (1977) ο Ρότζερ Γουότκινς (που εδώ χρησιμοποιεί το ψευδώνυμο Βίκτορ Γιάνος) σκηνοθετεί και πρωταγωνιστεί ως πρώην κατάδικος ο οποίος θέλει να εκδικηθεί την κοινωνία που τον έκλεισε στη «στενή», προσελκύοντας ανυποψίαστους πολίτες λέγοντας πως δήθεν θέλει να γυρίσει ταινία ενώ στην πραγματικότητα κινηματογραφεί το θάνατό τους.

Για πάνω από 20 χρόνια ο Γουότκινς και οι ηθοποιοί απέκρυπταν την αληθινή τους ταυτότητα, γεγονός που οδήγησε πολλούς να πιστέψουν ότι οι φόνοι που καταγράφονται στην ταινία είναι πραγματικοί. Εν τέλει ο Γουότκινς ομολόγησε πως ήταν ο σκηνοθέτης της ταινίας, η οποία γυρίστηκε με συνολικό προϋπολογισμό 3.000 δολαρίων, από τα οποία μόλις τα 800 δολ. χρησιμοποιήθηκαν για τα γυρίσματα. Τα υπόλοιπα χρησιμοποιήθηκαν για την αγορά ναρκωτικών, με τον Γουότκινς να παραδέχεται πως εκείνη την εποχή ήταν εθισμένος με αμφεταμίνες.

Τα καλύτερα θρίλερ για το τέλος αφήνουν οι προβολές του «Midnight Express» - εικόνα 3

Οι προβολές όμως δε σταματούν εδώ. Για τον Ιούνιο προγραμματίζονται 3 ακόμα ταινίες, εκ των οποίων το «Invasion of the Body Snatchers» (Ντον Σίγκελ, 1956). Για τις δράσεις, τα νέα, και τις επόμενες προβολές του «Midnight Express» μπορείτε να ενημερώνεστε μέσω της σελίδας της σινε-λέσχης στο facebook, την οποία βρίσκετε εδώ.

Πληροφορίες:
Μεταμεσονύκτιες προβολές της κινηματογραφικής λέσχης «Midnight Express»
Κινηματογράφος Ααβόρα, Ιπποκράτους 180, Νεάπολη, 2106423271
Είσ.: € 5
Όλες οι προβολές γίνονται κάθε Σάββατο προς Κυριακή στις 00.30

12/5: Hardcore (Πολ Σρέντερ, 1979)
19/5: Last House on Dead End Street (Ρότζερ Γουότκινς, 1972)

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Εμφύλιος Πόλεμος

Πολιτική περιπέτεια γυρισμένη με ρεαλισμό, προβλέψιμα απλοϊκή στην εξέλιξή της και μονοδιάστατη στην παραβολή της για τη σύγχρονη αμερικανική πραγματικότητα.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
18/04/2024

Η Αρπαγή

Δομημένη σαν ψυχολογικό θρίλερ, μια ιστορία εμμονής αποκαλύπτει τη συντριπτική δύναμη των κοινωνικών ρόλων σ’ έναν κόσμο ψυχολογικής ανασφάλειας κι έλλειψης επικοινωνίας.

Το Περασμένο Καλοκαίρι

Αρκετά πιστό ριμέικ της δανέζικης "Βασίλισσας της Καρδιάς". Ενός τολμηρότερου ερωτικού δράματος, το οποίο διέθετε ένα διαφορετικό, αιχμηρό φινάλε.

Αμπιγκέιλ

Το μυστήριο συναντά το horror και το απενοχοποιημένο φαν, σε ένα διασκεδαστικό μιξ αναφορών και χαβαλέ, μέχρις ότου χαθεί ο έλεγχος και κυριαρχήσει η σαχλαμάρα.

Σπίθα στη Θάλασσα

Συγκινητικό δράμα επώδυνης ενηλικίωσης, το οποίο δεν ανοίγεται στα βαθιά σεναριακά, αντλώντας συναισθηματική δύναμη από τους τρισδιάστατους χαρακτήρες του.

Μη μου Λες Ψέματα

Συναισθηματική, στέρεα, όσο και εύπεπτη δραμεντί πάνω στα αληθινά ψέματα, τα οποία ξεκινούν από τη ζωή και γίνονται συναρπαστικές λογοτεχνικές και κινηματογραφικές ιστορίες.

Ένα Φλιτζάνι Καφέ και Καινούργια Παπούτσια

Υπαρξιακά αδιέξοδα πασχίζουν να αναδειχθούν μέσα από μια μελοδραματική συνθήκη, ο μινιμαλιστικός χειρισμός της οποίας καταντά φτωχός και μονοδιάστατος.