Τα καλύτερα θρίλερ για το τέλος αφήνουν οι προβολές του «Midnight Express»

Οι δύο τελευταίες μεταμεσονύκτιες προβολές της ανήσυχης κινηματογραφικής λέσχης για την άνοιξη, προκαλούν και τους πιο απαιτητικούς θεατές.

Τα καλύτερα θρίλερ για το τέλος αφήνουν οι προβολές του «Midnight Express»

Οι δύο τελευταίες μεταμεσονύκτιες προβολές της ανήσυχης κινηματογραφικής λέσχης για την άνοιξη, προκαλούν και τους πιο απαιτητικούς θεατές.

Τα καλύτερα θρίλερ για το τέλος αφήνουν οι προβολές του «Midnight Express» - εικόνα 1
Συντετριμμένος ο Τζορτζ Σκοτ στο «Hardcore»

Λίγο πριν ανανεώσει το ραντεβού της για θερινές μεταμεσονύκτιες στη Ριβιέρα, η λέσχη «Midnight Express» ολοκληρώνει την πρώτη φετινή του φάση με δύο παραγνωρισμένα κινηματογραφικά διαμάντια.

Ο σεναριογράφος των αριστουργημάτων του Μάρτιν Σκορσέζε («Ο Ταξιτζής», «Οργισμένο Είδωλο»), Πολ Σρέντερ, στη δεύτερη σκηνοθετική δουλειά του έφερε στη μεγάλη οθόνη ένα συνταρακτικό δράμα ατόφιου σινεμά, εμπνευσμένο σε μεγάλο βαθμό από την προσωπική του ζωή. Στο «Hardcore» (1979), ένας ευκατάστατος επιχειρηματίας και ορκισμένος καλβινιστής Τζέικ (Τζορτζ Σκοτ) ανατρέφει μόνος τη φαινομενικά αθώα και «μαζεμένη» έφηβη κόρη του Κρίστεν (Ίλα Ντέιβις). Κατά τη διάρκεια μιας εκκλησιαστικής εκδρομής η κόρη του θα εξαφανιστεί ανεξήγητα, και τότε ο Τζέικ θα βάλει όλα τα δυνατά μέσα για να τη βρει, ώσπου να ανακαλύψει με το χειρότερο τρόπο πως έχει βρεθεί μπλεγμένη σε ένα πορνογραφικό κύκλωμα.

Τα καλύτερα θρίλερ για το τέλος αφήνουν οι προβολές του «Midnight Express» - εικόνα 2
Η Σίζον Χάμπλεϊ στο «Hardcore»

Ο Σρέντερ εμπνεύστηκε την ιστορία από μία συμμαθήτριά του στο λύκειο, η οποία αρχικά εξαφανίστηκε και στη συνέχεια την ανακάλυψαν να συμμετέχει σε μια πορνογραφική ταινία. Παράλληλα όμως, ο Σρέντερ ήταν βαθιά επηρεασμένος από την ίδια του την ανατροφή, καθώς μεγάλωσε με αυστηρές καλβινιστικές πεποιθήσεις σε ένα συντηρητικό οικογενειακό περιβάλλον. Μάλιστα, οι γονείς του τού είχαν απαγορεύσει να βλέπει ταινίες, και η πρώτη φορά που πήγε στον κινηματογράφο ήταν στα 17 όταν το έσκασε από το σπίτι. Η πρώτη ταινία που είδε στη ζωή του ήταν η sci-fi κωμωδία της Disney «The Absent-Minded Professor» (Ρόμπερτ Στίβενσον, 1961).

Την ταινία προλογίζει ο σκηνοθέτης του «Όντως Φιλιούνται;» Γιάννης Κορρές.

Στις 19/5 έρχεται μια πραγματικά σπάνια προβολή που οι λάτρεις των θρίλερ δεν πρέπει να χάσουν. Στο «The Dead End Street» (1977) ο Ρότζερ Γουότκινς (που εδώ χρησιμοποιεί το ψευδώνυμο Βίκτορ Γιάνος) σκηνοθετεί και πρωταγωνιστεί ως πρώην κατάδικος ο οποίος θέλει να εκδικηθεί την κοινωνία που τον έκλεισε στη «στενή», προσελκύοντας ανυποψίαστους πολίτες λέγοντας πως δήθεν θέλει να γυρίσει ταινία ενώ στην πραγματικότητα κινηματογραφεί το θάνατό τους.

Για πάνω από 20 χρόνια ο Γουότκινς και οι ηθοποιοί απέκρυπταν την αληθινή τους ταυτότητα, γεγονός που οδήγησε πολλούς να πιστέψουν ότι οι φόνοι που καταγράφονται στην ταινία είναι πραγματικοί. Εν τέλει ο Γουότκινς ομολόγησε πως ήταν ο σκηνοθέτης της ταινίας, η οποία γυρίστηκε με συνολικό προϋπολογισμό 3.000 δολαρίων, από τα οποία μόλις τα 800 δολ. χρησιμοποιήθηκαν για τα γυρίσματα. Τα υπόλοιπα χρησιμοποιήθηκαν για την αγορά ναρκωτικών, με τον Γουότκινς να παραδέχεται πως εκείνη την εποχή ήταν εθισμένος με αμφεταμίνες.

Τα καλύτερα θρίλερ για το τέλος αφήνουν οι προβολές του «Midnight Express» - εικόνα 3

Οι προβολές όμως δε σταματούν εδώ. Για τον Ιούνιο προγραμματίζονται 3 ακόμα ταινίες, εκ των οποίων το «Invasion of the Body Snatchers» (Ντον Σίγκελ, 1956). Για τις δράσεις, τα νέα, και τις επόμενες προβολές του «Midnight Express» μπορείτε να ενημερώνεστε μέσω της σελίδας της σινε-λέσχης στο facebook, την οποία βρίσκετε εδώ.

Πληροφορίες:
Μεταμεσονύκτιες προβολές της κινηματογραφικής λέσχης «Midnight Express»
Κινηματογράφος Ααβόρα, Ιπποκράτους 180, Νεάπολη, 2106423271
Είσ.: € 5
Όλες οι προβολές γίνονται κάθε Σάββατο προς Κυριακή στις 00.30

12/5: Hardcore (Πολ Σρέντερ, 1979)
19/5: Last House on Dead End Street (Ρότζερ Γουότκινς, 1972)

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Κάποια Μίλησε

Δημοσιογραφικό δράμα οσκαρικής κοπής που, στην παράδοση των "Spotlight" και "Όλοι οι Άνθρωποι του Προέδρου", υπηρετεί με διηγηματική απλότητα τα γεγονότα μιας αληθινής ιστορίας.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
01/12/2022

Δεν Είσαι η Μητέρα μου

Ρεαλισμός και φαντασία συνδιαλέγονται με υπόγεια ένταση, καθώς φολκλορικοί μύθοι και ψυχολογικές διαταραχές μετατρέπουν μια ιστορία ενηλικίωσης σε ατμοσφαιρικό, αλλά βραχυκυκλωμένο στην κορύφωσή του θρίλερ τρόμου.

Η Μεγάλη Ρήξη

Ένα ζευγάρι και μια χώρα κομμένοι στα δυο. Μια εύκολη πολιτικοινωνική αλληγορία (υποψήφια για έξι Σεζάρ) που διασώζεται χάρη στο χιούμορ και τις απολαυστικές ερμηνείες.

Λάιλ, ο Φίλος μου ο Κροκόδειλος

Οι οσκαρικοί συνθέτες του "La La Land" και ο πληθωρικός Χαβιέρ Μπαρδέμ κάνουν ότι μπορούν για να ζωηρέψουν τραγουδιστικά και ερμηνευτικά, αντίστοιχα, ένα κωμικό μιούζικαλ για δεκάχρονα.

Μέρες του ‘36

Ο Αγγελόπουλος βρίσκει το προσωπικό αφηγηματικό ύφος του (πλάνα – σεκάνς, πλαστικές εικόνες, απουσία πρωταγωνιστικών χαρακτήρων, αποστασιοποίηση, σχέση Ιστορίας και ατόμου), το οποίο θα "απογειώσει" στον επερχόμενο "Θίασο".

Devotion: Οι Ήρωες των Αιθέρων

Αντιρατσιστική πολεμική περιπέτεια χωρίς κορώνες αλλά ούτε και κινηματογραφικές πρωτοτυπίες, γυρισμένη με τη b-movie χολιγουντιανή συνταγή του παλιού καλού καιρού.

Poker Face: Ο Τζογαδόρος

Δραματικό θρίλερ με… κρίση κινηματογραφικής ταυτότητας, καθώς ξεκινάει σαν υπαρξιακό δράμα, εξελίσσεται με μυστήριο και σασπένς, για να κορυφωθεί σαν αδέξιο heist movie.