Ο Γιάννης Βεσλεμές και η Αφροδίτη Νικολαΐδου μας ξεναγούν στις «Σκοτεινές Πόλεις Ξανά» του Ελληνικού Σινεμά

Ο βραβευμένος σκηνοθέτης και η διδάκτωρ του Παντείου παρουσιάζουν τις επόμενες προβολές της «Χαμένης Λεωφόρου του Ελληνικού Σινεμά».

Ο Γιάννης Βεσλεμές και η Αφροδίτη Νικολαΐδου μας ξεναγούν στις «Σκοτεινές Πόλεις Ξανά» του Ελληνικού Σινεμά

Οι προβολές της «Χαμένης Λεωφόρου του Ελληνικού Σινεμά» επιστρέφουν στο Άστορ τη Δευτέρα 14/5. Ο βραβευμένος σκηνοθέτης Γιάννης Βεσλεμές («Νορβηγία») και η ειδική σε θέματα ελληνικού σινεμά διδάκτωρ του Παντείου Αφροδίτη Νικολαΐδου, παρουσιάζουν τις ταινίες που θα έχουμε τη σπάνια ευκαιρία να δούμε στη μεγάλη οθόνη.

Το «α» εξασφάλισε για τους αναγνώστες του και κληρώνει 10 διπλές ολοήμερες προσκλήσεις για την προβολή της Δευτέρας και 15 διπλές ολοήμερες προσκλήσεις για τις προβολές της Παρασκευής. Μπείτε στην κλήρωση εδώ.

Ρεπό (1982)

του Βασίλη Βαφέα (14/5, 18.30)

Ο Γιάννης Βεσλεμές και η Αφροδίτη Νικολαΐδου μας ξεναγούν στις «Σκοτεινές Πόλεις Ξανά» του Ελληνικού Σινεμά - εικόνα 1

«Τίποτα στο "Ρεπό" δεν μοιάζει τυχαίο. Πρόκειται για μια χειρουργική επέμβαση ακριβείας πάνω στο σώμα του τυπικού μικροαστού της δεκαετίας του '80. Ο Βαφέας πιστός στο στυλ που ξεκίνησε με την "Ανατολική Περιφέρεια" και θα τελειοποιήσει στον "Έρωτα του Οδυσσέα", σε αυτή την ταινία - την πιο άμεση και διασκεδαστική αυτής της άτυπης τριλογίας - επανασυστήνει την Αθήνα, ως την απόλυτη πόλη παγίδα. Το ρεπό που ο ήρωας της ταινίας (Πέτρος Ζαρκάδης), περίμενε τόσο όλη τη βδομάδα για να περάσει με την οικογένεια, την ερωμένη, για να βγει και να ξεχάσει την "παλιοζωή", εξελίσσεται στον απόλυτο εφιάλτη. Όπου το να περιμένεις ένα μέτρο σωλήνα, τον μάστορα να πάρει το κολατσιό του, ή την ζωή που περνάει και δεν ακουμπάει σε ένα γκισέ δημόσιας υπηρεσίας είναι πιο ολέθριο από τον πιο απειλητικό δολοφόνο, τον πιο σαρωτικό τυφώνα, την πιο ανίατη αρρώστια. Δε θα πεθάνει από ανία ο πρωταγωνιστής, η μπαναλιτέ θα περάσει ξυστά σαν σφαίρα, θα σκίσει και αυτή τη φορά απλά το πουκάμισο του. Στο τέλος άγνωστος μεταξύ αγνώστων, σε ένα παγωμένο από συναισθήματα ξενοδοχείο, θα δειπνήσει τόσο κοντά και τόσο μακριά από την ίδια του τη γυναίκα. Και αυτό ίσως του διδάξει κάτι για την ζωή. Ή μπορεί και όχι.»

Άνεμος στην Πόλη (1996)

του Πέτρου Σεβαστίκογλου (14/5, 20.00)

Ο Γιάννης Βεσλεμές και η Αφροδίτη Νικολαΐδου μας ξεναγούν στις «Σκοτεινές Πόλεις Ξανά» του Ελληνικού Σινεμά - εικόνα 2

«Ο θίασος φτάνει στην πόλη. Ο έρωτας ενός εργάτη για μια θεατρίνα γεννάει προσδοκίες, ίσως για μια νέα ζωή, για ένα καινούριο σπίτι. Το εργοστάσιο όμως αργοπεθαίνει. Ελπίδα όλων, η καινούργια πόλη που χτίζεται. Μάταια. Ο άνεμος θα τα σαρώσει όλα. Ένα εντυπωσιακά φωτισμένο και σκηνοθετημένο ντεμπούτο, με εκπληκτικά σκηνικά και ερμηνείες στην παράδοση της μεγάλης ρωσικής σχολής, μας θυμίζει πως η "παλιά Ευρώπη" που ξέραμε έσβησε με το τέλος μιας χώρας που λεγόταν Σοβιετική Ένωση. Και η "νέα Ευρώπη" (τότε το 1996) ακόμα χτίζεται σε μια έρημο. "Νέα πόλη χτίζουμε ή νεκροταφείο;" ρωτάει ο άντρας τη γυναίκα και μόνο αλληγορικά, και συνάμα ποιητικά, μπορεί να εκλάβει κανείς την ερώτηση.»

Κλειστή Στροφή (1991)

του Νίκου Γραμματικού (14/5, 22.15)

Ο Γιάννης Βεσλεμές και η Αφροδίτη Νικολαΐδου μας ξεναγούν στις «Σκοτεινές Πόλεις Ξανά» του Ελληνικού Σινεμά - εικόνα 3

«Σε κοντινό παράλληλο με το σύμπαν του Ζαν Πιέρ Μελβίλ ή του Σεϊτζούν Σουζούκι, χωρίς τα όμορφα μούτρα του Αλέν Ντελόν ή την τρομακτική κοψιά του Τζο Σισίντο, ο Ανδρέας (Μηνάς Χατζησάββας), ένα κάποιο κλεφτρόνι, δε νοιάζεται ούτε για το τσαρδί του που έχει γεμίσει κατσαρίδες, ούτε για το παρελθόν που τον μαρκάρει στενά. Η Ελλάδα πιάνει τώρα τα 90 αλλά τούτος κουβαλά το σκοτάδι μιας προηγούμενης δεκαετίας, ένα κελί κληρονομιά και παγωμένες σκέψεις σαν τα μπυράκια που απολαμβάνει. Αυτή η Αττική έχει φως σκέτη θλίψη, μάντρες που κρύβουν καθάρματα, παλιοσίδερα και γυναίκες παγίδες. Θα μείνουν κάποιες αναμνήσεις από το νησί και τις συμμορίες του, ιστορίες για ένα αγόρι που ήθελε να γίνει αλάνι αλλά το κεφάλι του άνοιξε ένα καλοκαίρι σαν ώριμο καρπούζι. Θα μείνουν πίσω τα καναρίνια στο κλουβί και ένα βρώμικο φορτηγό με τα κλειδιά πάνω στη μίζα. Εδώ κοιμάσαι στο πίσω κάθισμα και είσαι τυχερός αν στο ξύπνημα δεν σου χαμογελούνε οι σφαίρες.»

Πληροφορίες:
Η Χαμένη Λεωφόρος του Ελληνικού Σινεμά: Σκοτεινές Πόλεις Ξανά, Δευτέρα 14/5
Κινηματογράφος Άστορ, Σταδίου 28
Τιμές εισιτηρίων: €5 ανά προβολή | €8 ημερήσιο εισιτήριο

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Την ίδρυση Κρατικής Σχολής Τεχνικών Κινηματογράφου και Οπτικοακουστικών Μέσων ανακοίνωσε το Υπουργείο Πολιτισμού

Το ΑΠΘ αναλαμβάνει την ανάπτυξη προγραμμάτων σπουδών για το σχεδιασμό του νέου πανεπιστημιακού ιδρύματος.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
23/04/2024

Οι ανησυχίες της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου για τον ενιαίο φορέα

Βρεθήκαμε στη συνέντευξη τύπου της ΕΑΚ όπου ακούστηκαν οι βάσιμες επιφυλάξεις των μελών για το νομοσχέδια που αλλάζει το εγχώριο κινηματογραφικό τοπίο.

Ελληνικό box office: Το "Panda" συνεχίζει να... δέρνει

Ενώ ούτε εμφύλιοι πόλεμοι ούτε τρομακτικά βαμπίρ μπορούν να τα βάλουν με τον ανίκητο Πο, τα animation είναι το μοναδικό είδος ταινιών που συνεχίζει να κινητοποιεί το αδρανές εδώ κι ένα μήνα κινηματογραφικό κοινό.

History Projected "Ιστορία και αρχείο": Κινηματογραφικοί διάλογοι ανάμεσα σε Ελλάδα και Γερμανία στο Ινστιτούτο Γκαίτε

Δείτε το 2ο επεισόδιο που περιλαμβάνει δυο ταινίες για το πολυφωνικό, αναγκαίο παρόν κάθε αρχειακής κατασκευής.

Horrorant Film Festival 2024: Φόβος και τρόμος στο Ελιζέ

Με 58 ταινίες από ολόκληρο τον κόσμο και ξεχωριστούς καλεσμένες η horror διοργάνωση επιστρέφει ξανά στο παραδοσιακό σπίτι της.

Οι ταινίες που έρχονται στις αίθουσες την Πέμπτη 25/4

Η Ζεντάγια, οι Unboxholics κι η Αγγελική Παπούλια προσεχώς στις μαρκίζες των κινηματογράφων.

Όλες οι ταινίες που θα δούμε στα σινεμά το καλοκαίρι του 2024

Ανακαλύψτε τους τίτλους που πρόκειται να βρεθούν στις μαρκίζες των θερινών κινηματογράφων τους επόμενους μήνες.