Εντελώς προσχηματικό ως πλοκή, σκανδαλωδώς κακοσκηνοθετημένο και αφελώς καταγγελτικό οδοιπορικό στο ρεμπέτικο και το σμυρναίικο τραγούδι.
Το όνομα του Τονί Γκατλίφ («Gadjo Dilo», «Οι Εξόριστοι») είναι συνώνυμο με το μουσικό ξεφάντωμα, τη σεναριακή απλοϊκότητα, τα ρομαντικά συναισθήματα και την ουμανιστική, αντικαπιταλιστική ιδεολογία (το πρόσφατο ντοκιμαντέρ «Αγανακτισμένοι»). Αντικαθιστώντας τα τσιγγάνικα βιολιά με τον μπαγλαμά, όλα αυτά επιστρέφουν στην τελευταία ταινία του Γαλλοαλγερινού σκηνοθέτη, ο οποίος περιγράφει άλλο ένα οδοιπορικό αυτογνωσίας ενός αθώου, ιδεαλιστή ήρωα, αυτήν τη φορά υπό τους ήχους του ρεμπέτικου και του σμυρναίικου τραγουδιού. Η νεαρή Ντζαμ ταξιδεύει από τη Λέσβο στην Κωνσταντινούπολη για να επιδιορθώσει ένα εξάρτημα από τη μηχανή του πλοιαρίου του θείου της.
Εκεί συναντά τη Γαλλίδα ταξιδιώτισσα Αβρίλ και μαζί μετατρέπουν τις επαγγελματικές υποχρεώσεις σε ένα μελωδικό ταξίδι γεμάτο απρόοπτες συναντήσεις. Στην πραγματικότητα, βέβαια, τίποτα δεν είναι απρόοπτο σε αυτήν τη σκανδαλωδώς κακοσκηνοθετημένη, διδακτικά καταγγελτική, προσχηματική και παραγεμισμένη από κλισέ (συμπεριφορές, χαρακτήρες, ατάκες) περιπλάνηση. Δεν μένει παρά η ερμηνευτική φλόγα της Δάφνης Πατακιά («Το Ξύπνημα της Άνοιξης»), που αν κι εντελώς ακαθοδήγητη φορτώνει με ενέργεια την ατίθαση ηρωίδα της, προσπαθώντας μάταια να την απομακρύνει από τη μουσικο-χορευτική καρικατούρα.
Γαλλία, Ελλάδα. 2017. Διάρκεια: 97΄. Διανομή: TANWEER.
Περισσότερες πληροφορίες
Μποέμικη Ψυχή
Η νεαρή Ντζαμ ταξιδεύει από τη Λέσβο στην Κωνσταντινούπολη για να επιδιορθώσει ένα εξάρτημα από τη μηχανή του πλοιαρίου του θείου της. Εκεί θα συναντήσει τη Γαλλίδα ταξιδιώτισσα Αβρίλ και μαζί θα μετατρέψουν τις επαγγελματικές υποχρεώσεις σε ένα μουσικό ταξίδι αυτογνωσίας.